Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین محموله از مجموع ۷۵ هزار تن گندم کمک شده هند به افغانستان بندر کاندلا را به مقصد چابهار ترک کرد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  251 کانتینر حامل نخستین محموله 5 هزار و 22 تنی گندم از مجموع 75 هزار میلیون تن گندم کمک شده هند به افغانستان روز گذشته بندر کاندلا را به مقصد بندر چابهار در ایران ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت هند در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد که باقی مانده این محموله‌ها در هفته‌های آینده از این مسیر به افغانستان ارسال خواهد شد.

بیانیه می‌افزاید: این اقدام بشردوستانه مردم هند برای برادران افغان امنیت غذایی را در شرایط دشوار همه‌گیری ویروس کرونا تضمین خواهد کرد.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که هند 500 هزار تخته قرص هیدورکسی‌کلروکین را برای متخصصین بهداشت افغانستان در افغانستان کمک می‌کند.

این در حالی است که ماه گذشته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در یک ویدئو کنفرانس با رهبران کشورهای جنوب آسیا از جمله «اشرف غنی» برگزار کرد که منجر به پیوستن افغانستان به استراتژی منطقه‌ای هند برای مهار ویروس کرونا از طریق صندوق اضطراری ویروس کرونای سازمان سارک یا اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا شد.

گفتنی است که هیچ پژوهش و یافته علمی مبنی بر موثر بودن هیدورکسی‌کلروکین برای درمان کووید-19  ندارد و کارشناسان مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این دارو را بسیار خطرناک می‌دانند.

با این حال حدود 30 کشور جهان از جمله آمریکا، برزیل، شماری از کشورهای جنوب آسیا، استرالیا و آلمان از هند به عنوان مهمترین کشور ساخت این دارو خواستار ارسال هیدورکسی‌کلروکین  شده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه گفت این محموله به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال به همت گروه جهادی ثامن الحجج و از محل کمک های مردمی اهالی گز برخوار تامین شد.


سرهنگ ابراهیمی افزود: در این کاروان کالاهایی شامل اقلام بهداشتی و مواد شوینده در نظر گرفته شده است.


وی افزود: تا کنون مردم شاهین شهر 52 میلیارد ریال به مردم سی زده سیستان و بلوچستان اهدا کرده اند و اکنون در حال جمه آوری کاروان سوم این هدایا هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

دیگر خبرها

  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق