Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه طبق قانون تأمین اجتماعی به کارگران مبتلا به ویروس کرونا در روزهای استراحت پزشکی غرامت دستمزد پرداخت خواهد شد، گفت: به کلیه کارگران و شاغلانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، با ارائه گواهی پزشک غرامت دستمزد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری اضافه کرد: همچنین به همه کارگرانی که به خاطر ابتلاء به ویروس کرونا قادر به ادامه کار نیستند و از کار بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد، البته این حمایت به افرادی تعلق می‌گیرد که به بیش از ۶ روز مرخصی استعلاجی احتیاج داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مدتی که یک کارگر یا فرد بیمه شده به تأیید پزشک معتمد و کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی تحت درمان باشد، حقوق و دستمزد وی تا زمانی که به کار بازگردد، در قالب بیمه بیکاری و توسط صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

تمدید مهلت پرداخت سهم بیمه کارفرمایان مشاغل پرخطر

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اهتمام دولت در حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، گفت: مهلت پرداخت سهم بیمه کارفرما برای صاحبان کسب و کارهای پرخطری که در شرایط شیوع بیماری کووید -۱۹ و در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شده‌اند، تمدید شده است.

نصیری با بیان اینکه ۱۲ رسته صنفی پرخطر مشمول تمدید مهلت پرداخت حق بیمه کارفرمایی می‌شوند، یادآورشد: سازمان تأمین اجتماعی به صاحبان این ۱۲ صنف و رسته شغلی این فرصت را داده که ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به اسفندماه ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را در فاصله بین تیر تا اسفند سال جاری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ر همین راستا فهرست‌های حق بیمه ۳ ماه یادشده را بدون جریمه از کارفرمایان دریافت می‌کنیم.

نصیری در پاسخ به این سوال که چه مشاغل و کسب و کارهایی مشمول این مساعدت می‌شوند، عنوان کرد: مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز گردشگری، مشاغل حوزه حمل و نقل عمومی، دفاتر خدمات سفر، مراکز پخش آجیل و خشکبار، قنادی‌ّ‌ها و بستنی فروشی‌ها، مؤسسه‌های آموزشی، مجتمع‌های فرهنگی، مراکز تفریحی و ورزشی، مراکز تولید و پخش پوشاک و مراکز تولید و پخش کیف و کفش اصنافی هستند که مشمول اجرای این طرح می‌شوند. پرداخت می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیکاری حمل و نقل عمومی دستمزد کیف و کفش گردشگری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تأمین اجتماعی پرداخت می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی