Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- در زمان کرونا هم به فکری سودی؟ تو دیگر چه آدمی هستی؟ کرونا را نمی‌بینی که به زندگی مردم زده است؟ شاید باور نکنی اما ممکن است بعد از این همه پول جمع کردن از کرونا، این ویروس به سراغت بیاید و داغ لذت بردن از این پول‌ها را به دلت بگذارد.

می‌دانم که بهتر از همه می‌دانی برخی در این روزگار کرونا زده، نان ندارند بخورند و یا  پول را از دهن شیر بیرون می‌کشند تا شکم زن و بچه‌ خود را سیر کنند اما بازهم فقط به دنبال جیب خود هستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا فکر کن با تمام این سودها، با تمام این زرنگی‌ها، خانه‌ای ساختی به اندازه کاخ‌های قصه‌های مادران برای کودکان، ماشینی سوار شدی که به کالسکه افسانه‌ها می‌ماند، آخرش به کجا می‌رسی؟ کرونایی می‌آید و تمام زرنگی‌هات را به باد می‌دهد.

آدم‌ها را ببین، جان‌شان که مهم‌ترین سرمایه زندگی‌شان است را به دست گرفته‌اند و به کمک مردم کرونا زده رفته‌اند. برخی سرمایه‌شان را به کار گرفته‌اند تا دستی از کسانی بگیرند که در این روزها کاری ندارند و نمی‌توانند نانی سر سفره زندگی شان بگذارند.

از تو معجزه نمی‌خواهیم. نمی‌گوییم سرمایه‌ات را وقف مردم کن. نه، تو فقط مراعات کن. هوای مردم را داشته باش. فکر نکن حالا که کرونا یقه جهان را گرفته است، بهترین زمان برای آجر روی آجر گذاشتن توست.

تا به گوشت می‌رسد مثلا فلان میوه یا بهمان کالا برای مردم خوب است و حال آنها را در زمان کرونا بهتر می‌کند، دست‌ها را به هم می‌مالی که ای جان، چه پولی در بیاورم.

دست‌کش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را انبار می‌کنی که پول دربیاوری؟ نان در خون مردم می‌زنی که بچه‌هایت در آرامش زندگی کنند؟

می‌دانی وقتی آتش به جنگل می‌زند، گرگ‌ها سر گله آهوها نمی‌ایستند تا از فرار آنها برای خود غذایی دست و پا کنند، بلکه آنها هم می‌دوند تا به جایی امن برسند.اما تو و امثال تو تا هوای زندگی مردم را پس می‌بینید به جای اینکه کنارشان باشید، خنجرتان را پر شال‌تان در می‌اورید و به پشت مردم فرو می‌کنید و از خون مردم می‌خورید تا سیراب شوید.

از تو نمی‌خواهم که شق القمر کنی نه، فقط می‌خواهم به خاطر کرونا، قیمت اجناس‌ات را دو برابر نکنی. در خلوت با خودت نگویی به من چه! نداره که نداره، دولت خرجش بده.

می‌دانی آرزو چیست؟ حتما می‌دانی، آرزوی برخی از مردم وقتی صبح که بیدارم می‌شوند و از خانه بیرون می‌روند تا یک لقمه نان در بیاورند، سیر کردن شکم بچه‌های‌شان است. سفره شب، آرزوی صبح‌گاهی آنهاست. روا نیست هر روز سفره و آرزوهای آنها را کوچک تر کنی.

کرونا می‌رود و مردم به زندگی گذشته خود بر می‌گردند اما فراموش نمی‌کنند تو نان در خون آنها زدی و زندگی کردی.

___________________

بیشتر بخوانید:

قرنطینه را تلخ‌تر نکنیم / این روزها همسایه‌‌داری کنیم نه خودخواهی (فیلم) خودکشی مادر و پسر به دنبال فوت پدر خانواده بر اثر کرونا

 

لینک کوتاه: asriran.com/00327w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات