Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان مبارزه با افراط گرایی در الازهر در گزارش جدید خود بیماری کرونا و پیامدهای آن بر مسلمانان ایتالیا و تلاش های آنها را برای مقابله با این بحران بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، دیده بان مبارزه با افراط گرایی در الازهر با انتشار گزارشی درباره بررسی بحران کرونا و تاثیر آن بر مسلمانان در ایتالیا، اعلام کرد: ویروس کرونا از دروازه های جنوبی (ایتالیا) اروپا در 21 فوریه 2020 میلادی وارد این قاره شد و نخستین بیمار مبتلا به کرونا(کووید 19) در شهر «کودنیو» متعلق به استان «لودی» در منطقه «لمباردی» واقع در شمال ایتالیا دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است: با اعلام نخستین بیمار مبتلا به کرونا، «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا قرنطینه کامل خانگی را اعلام  کرد و همه مدارس و دانشگاه ها را تا سوم آوریل تعطیل کرد، همچنین همه تجمعها و فعالیت های ورزشی ممنوع شد و برگزاری همه مناسبت ها و مراسم ها به حالت تعلیق درآمد.

 

براساس این گزارش، تعطیلی مراکز فرهنگی اسلامی، مساجد و توقف برپایی نماز جماعت و نماز جمعه از جمله پیامدهای این ویروس بر فعالیت های مسلمانان این کشور بود.

 

در این گزارش آمده است: با شیوع ویروس کرونا در سراسر ایتالیا، مسلمانان این کشور که یکی از مؤلفه های اصلی ساختار این جامعه به شمار می آیند، به کمک هموطنان خود شتافتند. آنها همچنین از تصمیم های دولت مبنی بر تعطیلی مساجد و توقف نماز جماعت و نماز جمعه پیروی کردند.

 

دیده بان الازهر در گزارش خود آورده است که اتحادیه هیئت های اسلامی در ایتالیا (UCOII)  کمپینی را در 26 فوریه سال 2020 میلادی به منظور جمع آوری کمک های خیرخواهانه برای خرید ماسک به راه انداخت تا مناطق مختلف این کشور را که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرده است، تجهیز کند.

 

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرده بود: کشور ما در این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت فوق العاده ای به سرمی برد. باتوجه به کمبود ماسک های پزشکی که به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می کند، به اجرای اصول همبستگی اسلامی روی آورده ایم و از همه مسلمانان ایتالیا خواسته می شود تا به منظور فراهم کردن ماسک و لوازم پزشکی برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

 

مرکز اسلامی «الأمل» در شهر کرمونا در مارس 2020 میلادی مبلغ پنج هزار یورو به بیمارستان این شهر کمک کرد؛ مدیریت این مرکز دراین باره می گوید: ما احساس می کنیم که کرمونا شهر ماست و ما از همه می خواهیم در این وضعیت کمک کنند.

 

جمعیت ها، مراکز اسلامی، موسسه های فرهنگی اسلامی در ایتالیا همچون جمعیت اسلامی «المنار» در سوریسینا، موسسه های فرهنگی اسلامی در کورچیانو، اومبریا و پروجا، کمپین های مختلفی را برای کمک به دولت و مردم این کشور به راه انداختند.

 

دیده بان الازهر، تلاش های مسلمانان ایتالیا را ستود و از همگان خواست تا درکنار یگدیگر به منظور مقابله و نابودی این بیماری جهانی تلاش کنند.

 

این دیده بان از همه مردم خواست تا با موسسه های دولتی همکاری کامل را انجام دهند، از دستورالعمل ها پیروی کنند و برای جلوگیری از شیوع این بیماری در خانه ها بمانند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایتالیا مسلمانان کرونا مسلمانان ایتالیا ویروس کرونا دیده بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند

شمار قربانیان سیل و طوفان در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل به ۹۵ تن رسیده و این در حالی است که کارشناسان نسبت به بارندگی‌های بیشتر هشدار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، مقامات محلی می‌گویند در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب ساکنان مناطق حادثه دیده با کمبود آب مواجه شده‌اند.

همچنین به گفته نیروهای امدادی، تاکنون ۳۷۲ نفر دیگر مصدوم شده و ۱۳۱ نفر همچنان مفقود هستند.

مقامات احتمال می‌دهند شمار مفقودی‌ها و همچنین تلفات این سیل بیشتر از آمار تایید شده تاکنون باشد.

به علاوه بیش از ۱۶۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند و در بسیاری از معابر به دلیل آبگرفتگی، تردد به سختی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر مغازه‌ها خالی از آب معدنی شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای امدادرسانی به افراد حادثه دیده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • حریق گسترده درکارخانه جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی درایتالیا
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند
  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند