Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:06:05 GMT

نگرانی از نظر تجهیزات پزشکی در استان سمنان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۲۱۳۱

نگرانی از نظر تجهیزات پزشکی در استان سمنان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت:: در اوج شیوع کرونا ویروس، ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در استان سمنان اشغال بود و نگرانی از نظر تجهیزات پزشکی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی پیش از ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: از تلاش‌های مسؤولانی که از ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در میدان بودند، به‌ویژه کادر درمانی، پزشکان و نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها و کارکنان مراکز درمانی باید تقدیر ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اقدام‌های خوبی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان انجام ‌شده است که این رویه مطلوب باید برای ریشه‌کنی ۱۰۰ درصدی این ویروس ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: تاکنون ۴۶۹ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و ابتلای مردم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی به این ویروس ادامه دارد.

دانایی گفت: از مجموع بستری‌شدگان در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به تعداد ۳۸۲ نفر،۸۱ درصد تاکنون از بیمارستان‌های کوثر سمنان، معتمدی گرمسار و ولایت دامغان مرخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: اقدام‌های خوبی در استان سمنان در ارتباط با استفاده بیماران از نقاهتگاه‌ها انجام شد و تنها در روز گذشته، ۱۲ نفر در این نقاهتگاه‌ها در شهرستان سمنان اسکان پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: سمنان از استان‌های پیش‌رو در استفاده از نقاهتگاه‌هاست و در نقاهتگاه‌های دامغان و گرمسار هم بیماران بهبودیافته حضور دارند.

دانایی یادآور شد: در زمان حاضر، ۷۸ نفر از افراد مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

وی گفت: عادی‌نمایی و عادی نشان دادن کرونا ویروس در این مقطع زمانی یک چالش اساسی که باید همچنان آحاد جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در روزهای گذشته شاهد افرایش ترافیک در جاده‌های درون‌شهری استان و تجمع سه یا چند نفره در حاشیه خیابان‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان ادامه داد: شناسایی افراد مبتلا به کرونا ویروس به جد در دستور کار مسؤولان مربوط قرار گیرد و باید به روش‌های مختلف مردم را در خانه نگه داشت.

دانایی اضافه کرد: باید ارتباط‌های اجتماعی به معنی واقعی در استان سمنان کاهش یابد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به معنی عادی‌سازی نیست و اگر مردم رعایت نکنند، شاهد افزایش افراد مبتلا به کرونا ویروس خواهیم بود.

وی گفت: دسترسی به ماسک و مواد شوینده در استان سمنان وجود دارد و باید اقشار مردم در زمان حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان یادآور شد: استان سمنان در بحث پیگیری مقابله با کرونا ویروس در رتبه اول کشور قرار دارد و با ۱۰۰ درصد مردم تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تماس تلفنی حاصل شد.

دانایی گفت: اوج شیوع کرونا ویروس در استان سمنان، ۲۶ اسفند بود که این اوج را پشت سر گذاشتیم و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، شاید دوباره به اوج شیوع نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: در اوج شیوع کرونا ویروس، ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در استان سمنان اشغال بود و نگرانی از نظر تجهیزات پزشکی در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان افزود: در هفته‌های پیش علائم کرونا ویروس، تب، سرفه و تنگی نفس بود؛ اما از روزهای گذشته آزمایش کرونا ویروس افرادی با علائم بی‌حالی، اسهال و تهوع و علائم گوارشی مثبت اعلام شد.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان دانشگاه علوم پزشکی ویروس خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان مقابله با کرونا استان سمنان کرونا ویروس کرونا ویروس بیمارستان ها نقاهتگاه ها اوج شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد