Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: بخاطر شیوع کرونا میزان حضور صاحبان کسب و کار در محل مغازه‌ها کمتر شده و بسیاری از واحد‌های صنفی تعطیل هستند بنابراین مالکان این اماکن باید برای پیشگیری از سرقت برخی موارد ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ عبدالله فاتحی گفت: به دلیل خلوت‌تر شدن خیابان‌ها، صاحبان کسب و کاری هم که امکان حضور در مغازه خود را دارند بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند که آن‌ها هم باید نکاتی را راعایت کنند.

او افزود: بعضی از افراد با ظاهری آراسته و جعل عنوان خواستار نمونه اجناس قیمتی می‌شوند که توصیه می‌شود قبل از شناسایی این افراد از واگذاری اجناس قیمتی به آن‌ها خودداری کنید.

سرهنگ فاتحی ضمن توصیه به صاحبان کسب و کار که از رها کردن مغازه بدون سرپرست و با گماردن اطفال و افراد کم تجربه در مغازه خودداری کنید، تاکید کرد: از چیدن اجناس و اشیای کم حجم در خارج از مغازه که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد خودداری شود.

او به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد هنگام ترک مغازه کلید‌های گاو صندوق و کشو‌ها راهمراه خود ببرند و یادآور شد: اجازه ندهید کارگران و خدمه افرادی را به عنوان دوست و رفیق و همشهری به محل کار خود بیاورند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه هرگز دسته پول و اسکناس خود را در انظار شمارش نکنید، چون موجب تحریک سارقان می‌شود، اضافه کرد: در صورت اختلاف با شاگردان خود و خاتمه دادن به کار آن‌ها قفل‌ها و کلید‌ها را تعویض کنید.

سرهنگ فاتحی از صاحبان کسب و کار خواست حتی المقدور نسبت به تعبیه یک دستگاه گاو صندوق که در داخل دیوار بتنی نصب شده باشد در واحد صنفی خود اقدام کرده و در پایان روز به هنگام بستن مغازه دخل مغازه را تخلیه کنند.

او در رابطه با افزایش ایمنی مغازه به ویژه برای مواقعی که خود فرد در مغازه حضور ندارد، اظهار داشت: چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که به سهولت قابل تشخیص نباشد.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه در‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره­ای مشبک انتخاب کرده و شب­‌ها نیز از روشنایی کافی استفاده کنید، گفت: پشت در کرکره‌ای را با توری آهنی محکم بپوشانید بخصوص مغازه‌هایی که پشت درب کرکره‌ای ویترین یا در شیشه‌ای دارند.

او ضمن توصیه به اینکه راه‌های کانال کولر پشت بام را هر چند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید، افزود: در هنگام تعطیلات چند روزه، حتما به مغازه سرکشی کرده و قفل‌­ها را بازدید کنید.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعا به بانک بسپارید و قبل از حصول اطمینان به شاگرد مغازه، از تحویل دادن کلید مغازه به ویژه کلید گاوصندوق به وی خودداری کنید.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کردستان صاحبان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: مبارزه با جرایم به ویژه سرقت همواره در دستور کار پلیس بوده و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد.  

وی در ادامه گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ سهرابی افزود: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان معترف شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر تصریح کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک