Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، سازمان تنظیم مقررات فرانسه (Autorité de la concurrence) در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت‌های گوگل آسیبی جدی و مستقیم به حوزه مطبوعات وارد کرده آن هم در حالی که وضعیت اقتصادی ناشران و خبرگزاری‌ها ضعیف و شکننده است.

بدین ترتیب مقامات فرانسه در پی ثبت شکایت اتحادیه‌هایی به نمایندگی از ناشران خبر در این کشور، فرمانی اضطراری صادر کرده‌اند که به گوگل سه ماه زمان می‌دهد تا با خبرگزاری‌ها و ناشران درباره هزینه استفاده از محتوای منتشر شده از سوی آن‌ها با حسن نیت مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این قانون گوگل همچنین ملزم است تا به طور ماهانه درباره نحوه اجرای این تصمیم به مقامات فرانسه گزارش دهد.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا چون آلمان و اسپانیا نیز پیش‌تر قوانین مشابهی را درباره استفاده از بریده اخبار تصویب کرده بودند اما آن طور که قانون‌گذاران امید داشتند موفق نشدند از گوگل برای ناشران مطبوعاتی پول بگیرند.   

کمپانی گوگل سال گذشته اعلام کرد که در تبعیت از قانون جدید کپی‌رایت اتحادیه اروپا، دیگر بریده اخبار منتشر شده از ناشران اروپایی را در نتایج جستجو برای کاربران فرانسوی خود نمایش نخواهد داد.

ریچارد گینگراس (Richard Gingras) معاون بخش خبر (News) این غول فناوری در واکنش به تصویب این قانون جدید در فرانسه می‌گوید: از  همان پارسال که قانون کپی‌رایت اروپا در فرانسه اجرا شد، برای افزایش حمایت‌ها با ناشران در تعامل بودیم. از این قانون پیروی می‌کنیم و ضمن بازبینی و مرور آن، به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا قانون کپی رایت گوگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا قانون کپی رایت گوگل فرانسه اتحادیه اروپا قانون کپی رایت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم