Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تنزل، کاهش جایگاه و قدرت و از دست رفتن ارزش رهبران سیاسی در جهان بخاطر ضعف در مدیریت و عدم پیش بینی و آینده پژوهی قبل از شیوع بیماری کرونا از مهم ترین تبعات این بیماری می باشد که در نتیجه روابط دیپلماتیک و سیاسی در جهان کاملا دگرگون خواهد شد.
گروه سیاسی؛ زینب میرآخوری: حسن بیادی،‌ سیاستمدار اصولگرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آریا در تحلیلی از جهان و ایران در پساکرونا ،‌ اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا دست ساخته خودخواهان سیاسی و کارتلهای اقتصادی بود و شک نکنید که در آینده بسیار نزدیک کرونا تاثیر به سزایی در زمینه‌های مختلف و در سراسر جهان در زندگی روزمره مردم و دولتهای جهان خواهد گذاشت، به همین دلیل تحلیل های گوناگونی متصور خواهد بود که جای تامل و کفتگو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کرونا خسارات شدیدی بر جان و اقتصاد دولت‌های جهان تحمیل کرده و عواقب ناشی از آثار سوء آن در صورت بی تدبیری و تمامیت خواهی مستکبرین و زورگویان جهانی جبران ناپذیر خواهد بود. فلذا بسیاری از کارشناسان اقتصادی دنیا معتقدند اگرچه کرونا صدمات زیادی را به اقتصاد کشورها مخصوصا به زندگی شخصی مردم وارد کرده و هنوزهم این آثارسوء ادامه دارد ، اما با تمام این تفاسیر دولت‌ها باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنند و با برنامه‌ای کارشناسانه به نفع مردم اقدام کنند و با تقویت توان داخلی و استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت های اقتصادی خود از بحران عبور کرده و بازیابی قسمتهای آسیب دیده را در دستور کار خود قرار دهند تا از ضررهای آتی خود که غیر قابل اجتناب است جلوگیری کنند.
بیادی در ادامه خاطرنشان کرد: تنزل، کاهش جایگاه و قدرت و از دست رفتن ارزش رهبران سیاسی در جهان بخاطر ضعف در مدیریت و عدم پیش بینی و آینده پژوهی قبل از شیوع بیماری کرونا از مهم ترین تبعات این بیماری می باشد که در نتیجه روابط دیپلماتیک و سیاسی در جهان کاملا دگرگون خواهد شد.
وی تصریح کرد: تحلیل برخی از کارشناسان سیاسی اجتماعی این است که شیوع ناجوانمردانه ویروس کرونا حتما در بخش مهمی در جهان ، زمینه ساز “بحران‌های بزرگ اجتماعی” خواهد بود، که همانطور که در قبل بیان داشتم در صورت تدابیر منطقی و بکارگیری مردم و بالابردن نقش آنان درمشارکت حداکثری و عدم خودخواهی حاکمان می تواند در کاهش این بحران اجتماعی نقش به سزایی  داشته باشد.
بیادی افزود: و تحلیل سیاسی کارشناسان جهانی این است که کشور چین که قدرت و آثار سیاسی و اقتصادی کنونی آن در جهان غیر قابل انکار است و شیوع و ابتلاء به بیماری کرونا را پشت سر گذاشته است در حال توسعه اقتصادی به شکلی جدید مثل خرید شرکتهای بزرگ اروپایی و آمریکایی  و با گسترش پرسرعت سیاست جهانی خود به دنبال سلطه بر دنیا می باشد و بدین فکر است که با مطرح کردن خود به عنوان رهبر جدید جهان، پا جای پای آمریکا و اتحادیه اروپا بگذارد تا جایی که برای تحقیر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا پیشنهاد فروش کیت تست کرونا و لوازم بهداشتی و بیمارستانی می دهد.
این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: نوع شیوع جهانی بیماری کرونا درسهای عجیب و غریبی هم داشت که غیرقابل باور و تصور همگانی بود مثلا نشان داد که بسیاری از مدیریت ها با عناوین مختلف پوشالی فقط بودجه‌های گزاف جهت ماندگاری سازمان خود از جیب مردم را هزینه می کردند تا از سازمانهای متناظر جهانی خود عقب نمانند مانند مدیریت های بحران و دفاع غیرعامل و قص علیهذا که کشور ماهم از این نقیصه جهانی مستثنی نبود اما این مردم بودند که با همکاری و همنوایی و کمک به مسئولین توانستند بخش مهمی از این معضلات را به شکل پسندیده‌ای حل کنند. حرکت های جهادی و اجتماعی مردم انسان را بیاد زمان جان نثاری مردم در هشت سال دفاع مقدس می اندازد و مردم و کارکنان بخشهای مختلف “بهداشت و درمان” و مراکز صنعتی و بسیجی‌های همیشه قهرمان با فعالیتهای جان‌فرسای خود دوباره زیبائی‌های تاریخی پ بیاد ماندنی را خلق نمودند و بار دیگر به همه مسئولین روحیه ایستادگی و مقاومت همراه باعزت و کرامت را آموختند بطوری که  تا حد شهادت پیش رفتند. باشد که بالطف و مرحمت الهی قدردان این زحمات جانانه باشیم و باید از این تحربیات و درسهای گرفته شده امیدوار بود که جهان گام بلندی را در جهت مدیریتهای  خدا محوری و توجه به فلسفه توحید برداشته است و همچنین نقش مهم بکارگیری عقل بجای توهم و احساسات را در انجام امور پیش گرفته و یک جهش بسیار بلندی را برای ادامه حیات خوددر نظر گرفته است.
بیادی در پایان اضافه کرد: باید جهان بشریت در آینده نزدیک بیشتر به دنبال حکومت جهانی با تفکر الهی باشد که در تمام ادیان توحیدی نوید آن را به آیندگان داده‌اند و برای بستر سازی آن موعود حهانی گام اساسی و تربیتی بر دارد همانطور که حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند که چون حضرت مهدی(عج) قیام کند به عدالت داوری کند و در زمان او ستم ریشه کن می شود و راهها امن می گردد و زمین برکت های خود را ظاهر می کند و هر حقی به صاحب آن حق باز می گردد و پیرو هیچ آیینی نمی ماند جز اینکه به اسلام می گرود و به آن ایمان می آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حسن بیادی کرونا سیاسی در جهان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم

عسکری مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید با بیان اینکه مرمتگران در مجموعه جهانی تخت جمشید با استفاده از روش‌های نوین، چند ته ستون این مجموعه تاریخی را از گلسنگ پاک کردند، اظهار کرد: پروژه گلسنگ‌زدایی از کاخ‌های تچر و کاخ شورا انجام شده و هم اکنون یک کارگاه فعال در کاخ آپادانا مشغول پاکسازی گلسنگ‌ها است و کارگاه پلکان شمالی کاخ آپادانا هم زودی ایجاد خواهد شد و برای پاکسازی پلکان شمالی کاخ آپادانا متخصصان ایرانی و خارجی با مرمتگران تخت جمشید همکاری دارند و یا به آنها مشاوره تخصصی ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: ضروری است برای پاکسازی هر بخش، یک کارگاه مرمتی تعریف شود تا پس از پاکسازی گلسنگ‌ها، اقدامات حفاظتی و مرمتی انجام شود، در غیر این صورت پاکسازی‌ها ممکن است نه تنها مثبت نباشد بلکه برای آثار تاریخی زیانبار هم باشد.

بر اساس نظر متخصصان بیولوژیست، گلسنگ‌ها موجوداتی زنده، هوشمند و مخرب از خانواده خزه‌ها هستند و گونه‌های مختلفی دارند گلسنگ‌ها در طول سالیان دراز بر روی سنگ‌های تخت جمشید بوجود آمده اند و در دراز مدت باعث تخریب کامل آثار خواهند شد.

گلسنگ از یک موجود زنده تشکیل شده از اجماع بسیار نزدیک قارچ‌ها و جلبک‌هاست، در این همزیستی جلبک‌ها از طریق عمل فتوسنتز، مواد آلی تولید می‌کنند که به مصرف قارچ‌ها می‌رسد و از سوی دیگر قارچ‌ها با ترشح اسید سبب انحلال مواد معدنی سنگ می‌شوند که به مصرف جلبک‌ها می‌رسد.

در گذشته به صورت سنتی با این آفت سمج مبارزه می‌شد که چندان موثر نبود، اما در سال‌های اخیر مرمتگران تخت جمشید با روش‌های نوین و مواد جدید در چند مرحله موفق به دفع گلسنگ از چند ته ستون تخت جمشید شده اند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید افزود: گلسنگ‌ها از مهم‌ترین عوامل آسیب‌رسان به بنا‌های تاریخی به‌خصوص آثار سنگی هستند.

او ادامه داد: این پایگاه از ۱۷ سال پیش تاکنون مطالعات بسیار گسترده‌ای در خصوص نوع و روش‌های پاکسازی گلسنگ‌ها آغار کرده و این مطالعات با همکاری مراکز بین المللی و مراکر تخصصی ایرانی همچنان در حال انجام است.

عسکری اضافه کرد: بنا بر اظهارات کارشناس، بیش از ۱۰۰ گونه گلسنگ در محوطه شناسایی شده است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی تخت جمشید اظهار کرد: تخت جمشید نخستین سایت ایرانی است که گلسنگ‌ها در آن مورد بررسی‌های تخصصی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود