Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیما سادات لاری، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: معاونت فرهنگی دانشجوئی از روزهای اول در راستای اقداماتش برای جلوگیری از شیوع کرونا، دستور العمل‌های خود را به دانشگاه‌ها ارسال کرد. بسته‌های سلامت روان ایجاد شدند. تعطیلی خوابگاه‌های دانشجوئی از ابتدا شیوع بیماری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حالی که دانشجویان ما تعطیل هستند، اینترن‌ها ی ما مشغول درمان بیماران هستند. اقدام مهمی که در این راستا صورت گرفت، مسئولیت پذیری دانشجویان ما از روزهای اولیه بود. یک پویش مقابله دانشجوئی برای کرونا ایجاد شد که تا الان 7200 دانشجو به این پویش پیوسته اند. افرادی که در زمینه مستند سازی ، پیشگیری فعالیت می‌کنند.  

وی افزود: اصرار ما این بوده است که دانشجویان از محل زندگی خود بتوانند این اقدامات را انجام دهند. تهیه مواد ضدعفونی، غربالگری مردم، تولید محتواهای علمی که بیش از صد مقاله و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان هلال احمر بود، توسط این دوستان انجام شد. ارائه مشاوره‌‌های مردمی از دیگر اقدامات دانشجویان بود. هم اکنون هم این دانشجویان در اقامت‌گاه‌ها حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند. 

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: همچنین جشنواره‌های دانشجوئی برای کرونا است. برنامه ریزی داریم که کنگره بزرگداشت شهدای سلامت برگزار کنیم. یک پویش برای تدوین خاطرات رزمندگان سلامت است. اداره مشاوره و سلامت روان این معاونت، پژوهشی را برای یافتن عوامل استرس خدمت‌گزاران سلامت است. 

لاری گفت: برای همه ما این سوال بود که اگر مشکلی برای کشور به وجود بیاید، جوانان ما مانند گذشته پایکار خواهند بود یا خیر؟ که این کرونا پاسخ آن را بما داد. همانطور که اعلام شده است، تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر فروردین است. ما هیچ اصراری برای بازگشائی دانشگاه‌ها نداریم، اما ما پروتکل‌های بهداشتی را ایجاد کرده‌ایم تا بازگشائی با ارعایت این پروتکل‌ها آغاز می‌شود. 

لاری گفت: بازگرداندن وام‌های دانشجوها به آخرین مرحله‌ای موکول شد. همچنین، شهریه دانشجویان برای زمان‌هایی است که آنها در خوابگاه یا دانشگاه حضور دارند. ما آمار ابتلای تفکیکی نداریم. دانشجویان وزارت علوم را می‌دانم که مبتلا و فوتی داشته‌‌ایم . اما از علوم پزشکی آماری مرگ نداریم و عمدتا بهبودیافتگان بودند. 

وی افزود: ما معتقدیم که دانشگاه‌ها بازگشائی نشوند، چون طبق پروتکل‌هایی که نوشته‌ایم، امکان رعایت تمام اصول‌ها بهداشتی وجود ندارد. تمهیدات دیده شده است اما نمی توانیم به خاطر استفاده از سرویس‌های مشترک، به دلیل شرایط خوابگاهی و ... پروتکل‌ها را اجرا کنیم. به عبارت دیگر این پروتکل‌ها نمی‌توانند از شیوع جلوگیری کنند.

ادامه دارد..

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین