Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:01:13 GMT

ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان ابهر

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۲۹۲۷

ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان ابهر

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی ابهر از ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان به ۱.۹ اسب بخار در هکتار خبر داد.

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای به‌روزرسانی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی و افزایش عملکرد محصولات زراعی، باغی و دامپروری منطقه، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان ابهر به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ اسب بخار در هکتار رسیده که رتبه دوم استان در این زمینه است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در اراضی دیم بیش از ۹۹ درصد و در اراضی آبی بیش از ۷۰ درصد به روش مکانیزه یا نیمهمکانیزه کشت می‌شود، تصریح کرد: امید است این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

این مسئول افزود: پارسال اعتبار تخصیصی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ۷۰ میلیارد ریال بود که با تلاش‌های جهادکشاورزی و همکاری بانک کشاورزی ۱۰۰ میلیارد ریال جذب شد.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸ برای انسجام ناوگان ماشین‌های کشاورزی و ارائه کارت سوخت به مالکان بیش از ۷۰۰ دستگاه تراکتور و سایر ماشین‌های کشاورزی در یک اقدام جهادی با همکاری نیروی انتظامی پلاک‌گذاری انجام شد، ادامه داد: مابقی پرونده‌ها تکمیل و پلاک‌گذاری به ترتیب انجام خواهد شد. همچنین بیش از ۱۵ میلیون لیتر حواله سوخت برای مصارف کشاورزی در سال گذشته ثبت و گواهی شد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با بالا بردن ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، بتوانیم فناوری‌های جدید و پیشرفته را وارد بخش کشاورزی کرده و شاهد شکوفایی هر چه بیشتر بخش کشاورزی کشور باشیم‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان جهاد كشاورزي ابهر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، متن کامل پیام خسرو شهبازی به شرح زیر می‌باشد:
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه شهید مطهری بزرگ معلم انقلاب شکوهمند اسلامی است و چه زیبا این روز به عنوان روز بزرگداشت معلم نامگذاری شده است.
بی تردید در سالی که عنوان جهش تولید بر پیشانی دارد، وظیفه و نقش مهم و اثرگذار معلمان در تولید دانش باید به شایستگی تبیین و بازآفرینی شود و در ایامی که به نام زحمتکش‌ترین و موثرترین شهروندان جامعه مزین شده، بر ما است تا قدر و منزلت آنان را بیش از پیش ارج نهیم. موجودی که امام راحل (ره) با ظرافت و نکته سنجی تمام شغل ایشان را در برابر با شغل انبیا دانسته اند.
با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند. بر خود وظیفه می‌دانم فرا رسیدن روز معلم را خدمت تمامی فرهیختگان و معلمان دلسوز استان بویژه به همسران معلم همکارانم درخانواده بزرگ جهادکشاورزی استان که با پرورش فرزندان ما پایه‌های ساخته شدن ایرانی آباد و سرافراز را بنا می‌نهند تبریک گفته، توفیقات روز افزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد