Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرابیان با بیان اینکه همه اصناف و صنایع بایستی در طول یک هفته در سامانه فاصله گذاری هوشمند ثبت‌‌نام کنند گفت:برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ مادر باردار گیلانی غربالگری کرونا ویروس انجام شده است.

« فردین مهرابیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و همکاری بسیار ارزنده مردم در مقابله با آن گفت: وضعیت گیلان در حال حاضر مطلوب بوده اما بایستی همگان توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و فاصله‌ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح بسیج ملی کرونا ویروس اشاره و اذعان کرد: در این طرح اکثر مردم گیلان غربالگری شدند و افراد مشکوک به کرونا پیگیری شده و اقدامات لازم صورت گرفت.


مهرابیان به مادران باردار گیلان در بحران کرونا ویروس اشاره و تاکید کرد: حدود هشت هزار مادر باردار در گیلان تحت پوشش جمعیت مراکز درمانی و بهداشتی استان قرار دارند که ۲۹هزار و ۱۷۴ بار تحت آموزش‌های لازم بارداری در شرایط کرونایی قرار گرفتند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در این بحران هفت هزار و۴۴۰ مورد از مادران باردار استان غربالگری شدند که از این تعداد یک هزار و ۶۴۰ مورد با پیگیری‌های تلفنی و سرپایی مداوا شدند.


وی ادامه داد:  ۱۴۲ مورد از مادران باردار سرپایی درمان شدند اما  ۱۹ مورد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند که در بیمارستان بستری شده  و بهبود یافتند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فاصله‌گذاری هوشمند ویژه اصناف که از ۲روز پیش اعلام شد، اشاره و اظهار کرد: کلیه واحدهای صنعتی و صنوف طبق سامانه‌ای که اعلام شده باید ثبت‌نام کنند، درغیر این‌صورت مکان فعالیتشان پلمپ خواهد شد.

 

 مهرابیان با بیان اینکه همه اصناف و صنایع به مدت هفت روز فرصت دارند تا در این سامانه ثبت‌نام کنند خاطرنشان کرد: با ثبت‌نام در این سامانه اطلاعات و دستورالعمل‌های بهداشتی به صنوف اعلام می‌شود.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری مادران باردار کرونا در گیلان مادران باردار کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟