Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر ناوارو، مشاور امور تجاری رئیس جمهور آمریکا که وظیفه اش تامین وسایل محافظتی شخصی برای کارکنان بخش پزشکی است، کمبود تولید داخلی دارو‌های اساسی و وسایل و تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی و نیز اقدامات متقابل پزشکی را از عاملان اصلی بحران فعلی کرونا در کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز گفت: «اگر ما تولید داخلی دارو‌های اساسی و وسایل و تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی و اقدامات متقابل پزشکی داشتیم، با این مشکلات روبرو نمی‌شدیم. اگر ما همه این کار‌ها را در آمریکا انجام می‌دادیم، چنین وضعی پیش نمی‌آمد.»

این مشاور افزود: بحران کرونا ناشی از جهانی شدن تولید به واسطه فعالیت شرکت‌های چندملیتی است. این شرکت‌ها به هیچ کسی پاسخگو نیستند و به دنبال نیروی کار ارزان قیمت و یارانه‌های گسترده‌ای هستند که دولت چین برای آوردن شرکت‌های چند ملیتی به کشورش، آن‌ها را ارائه می‌دهد.

این مقام آمریکایی این سخنان را در حالی بیان کرده است که کمبود تجهیزات پزشکی بر کارکنان درمانی در بیمارستان‌های آمریکا تاثیر گذاشته است.

ناوارو با اعلام اینکه دولت ترامپ نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد، گفت از طرف دولت آمریکا عذرخواهی نخواهد کرد.

بیمارستان‌های آمریکا در حال اجرای اقدامات فوق‌العاده‌ای هستند تا بر کمبود‌های موجود و مورد نگرانی درباره تجهیزات غلبه کنند.

به نوشته اسپوتنیک، کارکنان بخش درمانی، اقداماتی غیرمرسوم و تایید نشده انجام می‌دهند و تجهیزات بیهوشی را برای استفاده به عنوان دستگاه تنفس مصنوعی تغییر می‌دهند یا حتی از ماسک‌ها، مجددا استفاده می‌کنند.

تا ۱۳ آوریل بیش از ۵۵۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از ۲۲ هزار نفر نیز جان باخته بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها