Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از علائم مهم ابتلا به بیماری کرونا، اندازه‌گیری میزان دمای بدن افراد یا  تب آن‌هاست که معمولا با دستگاه‌های تب‌سنج اندازه‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از علائم مهم ابتلا به بیماری کرونا، اندازه‌گیری میزان دمای بدن افراد یا  تب آن‌هاست که معمولا با دستگاه‌های تب‌سنج اندازه‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر ابزارهای این کار در دسترس شما نبود می‌توانید با استفاده از برخی نشانه ها و روش از وجود تب در خود و اطرافیانتان مطلع شوید.

وقتی به تب‌سنج دسترسی ندارید، دانستن علائم مرتبط با تب، بهترین راه تشخیص تب است. ضعف و بدن‌درد، بدن‌درد، سردرد و ضعف در میان افرادی که تب دارند بسیار شایع است.

ویروس‌هایی مانند آنفلوانزا یا سرماخوردگی معمولی اغلب با درد‌هایی نیز همراه هستند که نتیجه التهاب ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن در مواجه با ویروس است.

ضعف، سردرد و بدن‌درد

به دلیل التهاب ناشی از سیستم ایمنی به ویروس ضعف، سردرد و بدن‌درد می‌تواند یکی از علائم ابتلا به آلودگی باشد.

لرز

یکی دیگر از علائم ابتلا به کرونا به دلیل تلاش بدن برای بالا بردن دما تا اینکه علت تب را هدف بگیرد، لرز است.

برافروختگی پوست

به دلیل گشادشدن رگ‌های خونی، پوست انسان برافروخته خواهد شد و همین عامل می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا باشد.

تعرق و دهیدراته شدن بدن

در نتیجه تلاش بدن برای تنظیم دما بروز پیدا خواهد کرد و میزان تعرق آن بالا می رود.

اگر احساس تب می‌کنید

 هر زمانی احساس تب کردید از یک نفر بخواهید با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به پیشانی شما دست بزند و خودتان به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.  شخصی که مسئولیت تشخیص بیماری تب را از روی پیشانی شما به عهده گرفته است بایستی حتما قبل از شما به پیشانی خود برای تشخیص تب دست بزند تا اگر تب داشت به دیگران ویروس کرونا را منتقل نکند؛ البته این شیوه کاملا دقیق نیست و فقط یک جواب می‌دهد.

چه زمانی باید بابت تب به پزشک مراجعه کرد؟

 اگر در تماس با فردی قرار گرفتید که به کووید-۱۹ مبتلا بود حتما فاصله ۲ متری و اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنید و بعد از خداحافظی با این فرد حتما قبل از رسیدن به منزل به پزشک مراجعه کنید.

 در بچه‌ها اگر با سرگیجه ضعف شدید یا مشکل تنفسی همراه بود حتما قبل از رفتن به منزل جهت گرفتن تست‌های مربوط به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

اگر تمامی توصیه‌های وزارت بهداشت جهانی را مبنی بر رعایت اصول بهداشتی از قبیل رعایت فاصله ۲ و نیم متری با افراد، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع، استفاده از ماسک و دستکش، ماندن در منزل و پرهیز از تجمع در اماکن عمومی را جدی بگیرید تا حد بسیار زیادی درصد ابتلا به ویروس کرونا را در خود کاهش می‌دهید یا حتی ممکن است آن را به درصد صفر برسانید؛ بنابراین تا زمان اعلام رسمی مهار ویروس کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید و در خانه سرگرمی‌های هنری مانند بازی‌های فکری، مطالعه، تماشای برنامه‌های تلویزیونی، آشپزی و ... برای خود و دیگر اعضا ایجاد کنید.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا کرونا نگیریم تب سنجی اندازه گیری ویروس کرونا بدن درد تب سنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند