Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در مسکو با تأکید بر اینکه تمامی مشکلات خاورمیانه به دلیل اقدامات آمریکا و تروریست‌های تحت حمایت آنهاست، درباره عواقب بی‌توجهی واشنگتن به درخواست جهانی برای توقف اقدامات نظامی هشدار داد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، که امروز، دوشنبه منتشر شد، چنین ابراز عقیده کرد، اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته رخ داده ، نشان داده است که منشأ همه مشکلات موجود در خاورمیانه اقدامات آمریکایی‌ها و همچنین گروه‌های تروریستی است که از آنها حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی تأکید کرد، در حالی که دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه جهانی تقاضا کرده تا در شرایط بحران شیوع بیماری کرونا در جهان، هر گونه اقدام نظامی را متوقف کنند ، ایالات متحده همچنان به اقدامات تحریک آمیز نظامی در عراق ادامه می‌دهد.

این دیپلمات گفت: «ضمن اینکه این اقدامات با تقاضای رسمی دولت و مردم عراق برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی مغایرت دارد و می تواند منطقه را به سمت افزایش بی ثباتی و فاجعه سوق دهد.»

کاظم جلالی با اشاره به اینکه ، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد بحران مصنوعی در منطقه ایجاد کند و از این طریق افکار عمومی را از مشکلاتی که ایالات متحده در مقابله با شیوع ویروس کرونا با آن روبرو است، منحرف سازد، افزود: «ترامپ در مبارزه با بیماری کرونا بسیار بد عمل کرده و سهل انگاری زیادی نشان داده ، و از طرف دیگر تمامی دستاوردها در زمینه اشتغال زایی و بازار سهام را هم از بین برده است.»

اگر اهداف آمریکا واقعاً بشردوستانه بود، تحریم‌ها را لغو می‌کرد

سفیر جمهوری اسلامی با اشاره به امتناع ایران از پذیرش کمک‌های بشردوستانه آمریکا ، توضیح داد که اگر اهداف واشنگتن واقعاً انسانی بود ، آمریکایی‌ها تحریم‌های شدیدالحن یک جانبه علیه ایران و سایر کشورها را لغو می کردند. به گفته وی ، اظهارات مقامات واشنگتن درباره آمادگی برای کمک به جمهوری اسلامی صرفاً جنبه سیاسی دارد.

این دیپلمات یادآوری کرد که مقامات رسمی چندین کشور از جمله روسیه ، چین و حتی اتحادیه اروپا و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد هم بارها بر لزوم لغو یا تعلیق این تحریم‌ها تأکید کرده‌اند ، ولی آمریکایی‌ها همچنان به گونه‌ای عمل می کنند، انگار این مسئله اصلاً به آنها ربطی نداشته و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش درباره تحریم‌های غیرقانونی آمریکانماینده روسیه در شورای امنیت: تحریم‌ها مانع از مبارزه با کروناستبحران کرونا، تحریم و بی‌آبرویی روزافزون آمریکا

آمادگی ایران برای کمک به مردم آمریکا، به‌رغم اختلافات سیاسی دو کشور

کاظم جلالی در عین حال اعلام کرد که ایران به رغم نگرش خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ، آماده است تا به مردم آمریکا در مبارزه با عفونت جدید ویروس کرونا کمک کند ، برای اینکه دفاع از جامعه جهانی، به مراتب مهمتر از اختلافات سیاسی بین کشورهاست.

وی همچنین افزود ، ایران نیاز مبرم خود به ماسک‌های پزشکی ، دستگاه‌های تهویه هوا ، سیستم‌های تست تشخیص کرونا را قبلاً اعلام کرده بود و تاکنون از سوی شماری از کشورها، از جمله روسیه، کمک‌های پزشکی دریافت کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد کار به روی راه اندازی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر، مطابق با توافقنامه‌های امضاء شده بین روسیه و ایران، همچنان ادامه دارد.

وی گفت: «تحقق این طرح بر اساس توافقات دوجانبه در حال اجراست، با وجودیکه تحریم‌های در نظر گرفته شده از سوی ایالات متحده علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران همچنان ادامه دارد. البته در صورت اعمال تحریم‌ها ، ادامه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر کاملاً به تصمیم شرکت "راس اتم" روسیه بستگی خواهد داشت.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران اخبار روسیه تحریم های ایران اخبار روسیه جمهوری اسلامی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه