Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:16:42 GMT

آمادگی سد گیوی برای جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۴۹۳

آمادگی سد گیوی برای جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی

سعید گلمغانی روز دوشنبه اظهار داشت:پایش شبانه روزی جهت میزان سیلاب رودخانه و حجم آب مخزن سد گیوی بطور همه روزه انجام می‌شود تا نسبت به مدیریت سیلاب‌های احتمالی برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

وی افزود: در این باره و جهت ایجاد آمادگی حداکثری برای عبور سیلاب‌های احتمالی طبق هماهنگی انجام یافته با مدیر امور آب شهرستان کوثر و همچنین مشاور طرح گیوی تونل شماره ۲ سدگیوی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهره برداری و نگهداری از سد کوثر بیان کرد: با این اقدام ظرفیت عبور سیلاب در این سد به حداکثر مقدار خود رسید و تونل شماره ۱ و ۲ این سد توان عبور دبی سیلاب بیش از ۳۰ متر مکعب آب در ساعت را دارا می باشد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد، سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده، این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

برای اجرای پروژه پایاب سد گیوی و برخی اقدامات تکمیلی سد به اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز است که در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل تامین آن تعهد و تضمین شده و با بهره برداری از پایاب این سد بیش از هشت هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه از آب این سد بهره مند می شود.

برچسب‌ها بارش باران اردبیل سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران اردبیل سیل بارش باران اردبیل سیل سد گیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم