Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@07:06:53 GMT

توقف مالچ پاشی نفتی با دستور دادگاه اهواز

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۶۰۸

توقف مالچ پاشی نفتی با دستور دادگاه اهواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر عبیات گفت: مالچ‌پاشی محیط زیست بکر و غنی را از بین می‌برد. پارسال با کوشش فعالان محیط زیست دستور توقف مالچ‌پاشی «بیت کوصر» از طریق دادستانی دشت آزادگان صادر شد، اما پس از گذشت چند روز دوباره از سر گرفته شد.

وی افزود: شنزارهای بیت کوصر عبیات، عفلوگ و ام الدبس دارای اکوسیستمی غنی با حیوانات منحصر به فردی مانند آهو شنی هستند که مالچ پاشی طبیعت منطقه را به نابودی می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال محیط زیست با ادعا این مسئله که مناطق ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در گردشگری و درآمدزایی مردم داشته باشد، بیان کرد: پس از آنکه مالچ پاشی دوباره آغاز شد، اما فعالان محیط زیست خوزستان عقب نکشیدند و با آوردن ادله به مراکز استان در خصوص زیان مالچ به شنزارهای منطقه موفق به توقف موقت مالچ پاشی شدند.

به گفته وی، حکم توقف مالچ‌پاشی در شنزارهای شهرستان دشت آزادگان از سوی شعبه ۸ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شد.

ناصر عبیات مالچ‌پاشی را خیانت به محیط زیست منطقه خواند و افزود: مالچ حاوی مواد سرطان‌زاست که کاملا ثابت شده. ضمن آن‌که به دلیل ضریب حرارت موجب از بین رفتن حیوانات محلی می‌شود.

کد خبر 500730 برچسب‌ها استان خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست مالچ پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی