Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:48:49 GMT

ضدعفونی معابر اولویت دار به صورت روزانه انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۶۲۷

ضدعفونی معابر اولویت دار به صورت روزانه انجام می‌شود

مدیر عامل سازمان آتش نشانی از ضد عفونی معابر پر تردد و اولویت دار در سطح شهر تهران به صورت روزانه توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی داوری در ششمین نشست مجازی ویدئو کنفرانسی در تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی در مقابله با کرونا ویروس گفت : در بخش سخت افزاری در پی شیوع این ویروس تجربه کمی برای مقابله با آن در دنیا وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خوشبختانه در سازمان آتش نشانی در کمترین زمان ممکن عکس العمل مناسبی داشتیم.

وی افزود: در زمان کوتاهی تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری در این سازمان آماده شد به شکلی که 150 دستگاه انفرادی، برای ضد عفونی معابر تهیه شد که در اکیپ‌های مختلف در نقاط مختلفی که در کارگروه بهداشت تعیین شده بود به کار گرفته شد. این نقاط شامل پایانه‌ها و معابر پر تردد و خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها بود که همگی توسط سازمان آتش نشانی ضد عفونی  و گندزدایی شدند.

داوری ادامه داد: بیشتر در دو مرحله، بازار تهران ، پاساژها و ساختمان‌های پر تردد در سطح شهر توسط سازمان آتش نشانی ضدعفونی شدند و معابر پر تردد و خیابان‌های اطراف بیمارستان‌ها نیز در طول روز ضدعفونی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طراحی ماشین آلات ویژه ضد عفونی معابر با کمک بخش صنعت در کشور گفت: استفاده از خودروهای معمول آتش نشانی برای کار ضد عفونی به شکلی به ماموریت‌های ما در اطفای حریق لطمه وارد می‌کرد لذا هشت دستگاه خودرو طراحی شد که می‌توانند روزانه ده‌ها کیلومتر از معابر شهر را ضد عفونی کنند.

وی افزود: مراقبت از پرسنل خود سازمان اقدام دیگری بود که انجام شد به شکلی که برای 5000 آتش نشان شاغل با همکاری شرکت سالم غربالگری انجام شد همچنین پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی اجرایی شده است.

داوری در تشریح آمار مبتلایان در این سازمان تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز فوتی نداشتیم و تنها برخی افراد علایمی داشتند که با پیگیری‌ها این علایم برطرف و این افراد سر کار خود حاضر هستند.

داوری در تشریح مواد استفاده شده برای ضد عفونی معابر در تهران خاطر نشان کرد: آتش نشانی در همکاری با اداره محیط زیست شهرداری تهران آثار ضد عفونی معابر بر محیط زیست را در دست مطالعه و پیگیری قرار داد. در حال حاضر ما آب ژاول با نیم درصد را که آسیب بسیار کمی دارد مورد استفاده قرار دادیم و درصد  کمتری هم استفاده از آب اکسیژنه داریم برای استفاده از این موارد ملاحظات مختلفی را در نظر می‌گیریم و نقاطی که اولویت دارند را در روز ضد عفونی می‌کنیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید با شرایط خاصی مواجه هستیم و ناچاریم از این مواد استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هدف سازمان آتش نشانی ضد عفونی به معنای واقعی است و مطمئنیم این کار سطحی از تاثیرگذاری را خواهد داشت که در کشورهای دیگر نیز در حال انجام است. از سوی وزارت بهداشت بر ادامه این عملیات  در معابر پر تردد تاکید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سازمان آتش نشانی ضد عفونی معابر معابر پر تردد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد قنبری، در اولین جلسه شور عملیاتی که معاونان و رؤسای این پلیس حضور داشتند، اظهار داشت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم‌انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا بر مبنای این اولویت‌ها ترسیم شود.

وی، دقت در موضوع معماری فراجا آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین ارتقا توان عملیاتی در کشف جرایم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقا کشف جرایم و برخورد قاطع و مؤثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

سردار قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است را بسیار با اهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات مؤثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملاً علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه موضوع هوشمند سازی باید به صورت فوق العاده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد، بیان داشت: انضباط باید در دستور کار قرار گیرد به طوری که همه فعالیت‌ها بر مبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملاً دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص در جهت انجام کارها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 6095051

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • فروش فوری بهمن موتور با رسپکت ۲ ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس