Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:17:22 GMT

پیشنهاد ادامه ارائه اینترنت رایگان خانگی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۷۰۰

پیشنهاد ادامه ارائه اینترنت رایگان خانگی

با شیوع کرونا آموزش مجازی هزینه زیادی بر خانواده ها تحمیل کرده است و یکی از مطالبات مردم ادامه ارائه اینترنت رایگان خانگی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سی‌ام بهمن‌ماه ۹۸ وزارت بهداشت از مثبت شدن نتیجه آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک ابتلا به کرونا خبر داد و در فاصله کم و کوتاه شمار مبتلایان کرونا در ایران افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و نگرانی از سلامت دانش آموزان به تعطیلی مدارس از ابتدای اسفند ماه انجامید. تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا در امر آموزش دانش آموزان، با توجه به فعالیت مجازی و آموزش از راه دور رنگ و بوی جدیدی گرفت.

تعطیلی مدارس آموزش را تعطیل و یا حتی متوقف نکرد. تعطیل شدن فضای فیزیکی مدارس منجر به فعالیت های هدفمند در حوزه آموزش مجازی شد گرچه هیچ روشی جای ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموز را در امر آموزش پر‌نمی‌کند اما آموزش مجازی که تنها روش معلمان برای ارتباط و آموزش با دانش‌آموزان به شمار می‌رفت به عنوان هدف محوری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات مورد توجه قرار گرفت.

در شرایط شیوع کرونا تلاش برای ترغیب مردم به خانه‌نشینی و آموزش مجازی ، افزایش میزان مصرف دیتای کشور را در پی داشت و تقاضا از وزارت ارتباطات در ایجاد بستر مناسب برای انجام دورکاری و آموزش افزایش پیدا کرد.

آموزش مجازی نارضایتی و گلایه هایی در ابتدا در خصوص مصرف اینترنت در بین معلمان و دانش آموزان ایجاد کرد و همچنین استفاده سرسام‌آور فرزندان از شبکه مجازی هزینه‌های مضاعف را بردوش خانواده‌ها قرار داد.

در راستای تسهیل آموزش، دولت تمهیداتی از جمله رایگان کردن اینترنت خانگی برای دانش‌آموزان در نظر گرفت و وزیر ارتباطات از اختصاص ۱۰۰ گیگ اینترنت خانگی تا آخر اسفند به خانواده ها خبر داد همچنین آذری جهرمی مطرح کرد در فروردین ماه معلمان ۲۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت خواهند کرد.

راهکار وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه والدین در آموزش مجازی بستر لازم را برای کمک به آموزش دانش آموزان تا پایان اسفندماه فراهم کرد و دانش آموزان همانگونه که در حالت عادی در کلاسها حضور می‌یافتند در فضای مجازی حاضر شدند.

پوشش ۱۴ میلیون دانش آموز در ارائه هدیه اینترنت رایگان فرصتی برای ارتقاء آموزش مجازی در بین دانش آموزان شد. اینترنت رایگان که استقبال مردم را به همراه داشت و منجر به کاهش هزینه خانواده ها در استفاده از امکانات آموزشی شده بود در هشتم فروردین ماه متوقف شد.

وزیر ارتباطات در نشست آنلاین خود با فعالین مجازی خبر از ارسال طرح وزارت ارتباطات برای تمدید و ارائه اینترنت رایگان خانگی به ستاد ملی مقابله با کرونا داد اما متاسفانه این درخواست با موافقت این ستاد همراه نشد و اینترنت‌رایگان خانگی از هشتم فروردین متوقف شد.

با توجه به احتمال ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطالبه خانواده ها در کاهش هزینه های اینترنت ادامه دارد و خواستار این هستند تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانند در آموزش مجازی بازهم از‌اینترنت رایگان بهره مند شوند.

خانواده ها خواستارهستند تا اقدام دولت در تامین اینترنت رایگان در قرنطینه خانگی فرزندانشان ادامه پیدا کند و میلیون ها دانش آموز و دانشجو بتوانند از امکانات ویژه و اینترنت رایگان برخوردار شوند.

در این فصل جدید آموزش مجازی که به مدارس تحمیل شده است فضای مجازی بستری شده تا معلمان به آموزش مجازی دانش آموزان بپردازند و مشکلات و کاستی ها منجر به افت تحصیلی دانش ـموزان ‌نشود زیرا قابل جبران نیست.

حال که هر معلم با توجه به بضاعت شخصی خود سعی در پیشبرد تدریس دارد خوب است ضمن درنظرگرفتن حجم مصرفی بالای اینترنت معلمین و دانش آموزان و همچنین با انگیزه ای که در دولت و وزارت ارتباطات وجود دارد کمک شود اینترنت رایگان ادامه پیدا کند زیرا این سبک از آموزش، موضوعی است که نمی توان نسبت به آن بی‌توجه بود.

از سوی دیگر معلمین مطرح می کنند تا برای تسهیل دسترسی در آموزش مجازی، طرح اینترنت رایگان مجدد اجرا شود، چرا که دانش‌آموزان از حجم بالای اینترنت برای دانلود کردن درس ها استفاده می‌کنند و هزینه‌های احتمالی آن ممکن است باعث عدم استفاده دانش‌آموزان از روش آموزش مجازی شود.

با توجه به اینکه کرونا در کشور جریان زندگی، سلامت، کسب و کار، آموزش، اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و همه بخش ها را دچار اختلال کرده است در راستای مطالبه مردم انتظار می رود طرح وزارت ارتباطات در ارائه اینترنت رایگان خانگی مورد بازنگری ستاد ملی قرارگیرد و تدابیری اندیشیده شود تا در این شرایط، دانش آموزان محروم هم بتوانند از امکانات آموزشی بهره کافی را ببرند و ظرفیت رایگانی به آنها اختصاص یابد، و راهکار وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه های خانواده ها استمرار پیدا کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت خانگی ارائه اینترنت رایگان خانگی وزارت ارتباطات تعطیلی مدارس آموزش مجازی دانش آموزان خانواده ها کاهش هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات