Web Analytics Made Easy - Statcounter

چمن با بیان اینکه بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های میدانی صورت گرفته ضریب ابتلاء بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در اواسط اسفندماه با بیش از ۲.۵ به ۱.۱۳ رسید گفت: شاهد کند شدن شیب صعودی ابتلاء به بیماری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا چمن» در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا ، میزان کشندگی بیماری کرونا بر اساس آمار و اطلاعات موجود را نسبت به ابتدا کمی کمتر دانست وافزود: این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی شاهرودمشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد افراد تحت پوشش این دانشگاه که تست کرونا حوزه مثبت شده است را۴۸۰ بیمار ذکر کردوافزود: از تعداد تست مثبت بیماری کرونا دراین دانشگاه تاکنون بالغ‌بر ۸۳ درصد از بیماران، یعنی حدود ۴۰۰ بیمار بهبودیافته و از مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ترخیص شدند.

 

وی کفایت و کارآمدی نظام سلامت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در مقایسه با متوسط کشور با توجه به بالا بودن درصد جمعیت کهن‌سالان استان سمنان و همین‌طور درصد کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و… دارند طبعاً درصد بیماران شدیداً بدحال ما خیلی بیشتر بوده و هست.

 

چمن با تاکید بر اینکه مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند ادامه داد: مسئولیت نظام سلامت با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، کم نشده بلکه سخت‌تر و بیشتر نیز شده و باید امروز بیش‌ازپیش با آگاه کردن مردم، بیماریابی، پیگیری و مراقبت مناسب صورت گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آموزش خود مراقبتی به افراد جامعه رامهم خواند وگفت: بایدآموزش افراد بهبودیافته و ترخیص شده و همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظت فردی برای بیماران مبتلا و خانواده آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 

وی حفظ ایمنی و سلامت کادر نظام سلامت، یکی مهم‌ترین رسالت در مقابله با این بیماری در کشور و دانشگاه خواند و افزود: در حد مقدور توزیع بسته‌های حفاظت فردی را حتی برای خانواده همکاران در همه واحدهای بهداشتی و درمانی انجام و تلاش شد تا حتی‌المقدور افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در بخش‌های کرونا بکار گرفته نشوند.

 

چمن با اشاره اقدامات پیشگیرانه انجام‌شده در استان سمنان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: طرح غربالگری و شناسایی افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان سمنان به‌صورت مطلوبی انجام‌شده است و آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سمنان و شاهرود به‌صورت کاملاً شفاف و‌ علمی به مردم ارائه می‌شود.

 

وی بر حفظ اصالت دانشگاه‌های برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین گروه‌های اپیدمیولوژی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود وجود دارد

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود