Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه بسیاری از مردم آبرومند شغل خود را از دست داده‌اند لذا به همت بسیجیان، پویش «هوای بدهی‌ات را دارم همسایه» در حاشیه شهر مشهد با هدف راه٬اندازی چرخه اقتصاد خرد در محله اجرایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد شریف در گفت‌وگو با صبح‌توس، پیرامون پویش «هوای بدهی‌ات را دارم همسایه» اظهار کرد: در این پویش به اهمیت توجه به همسایگان اشاره شده است و از اهداف مهم آن این است که مردم محله به همان افراد نیازمند منطقه خودشان بتوانند کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از خانواده ها تمایل به دریافت سبد معیشتی ندارند اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم اشتغال و بیکار شدند و امروز مشکلات تأمین معیشت روزمره پیدا کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم خود قرنطینگی بسیاری از مردم شریف و آبرومند شغل خود را از دست داده‌اند، در برخی از خانواده‌ها معمولا پدر خانواده هر روز با انجام کار، هزینه گذران زندگی را کسب می‌کرده، اما اکنون شغلی ندارد و تقریبا اکثر افراد در فروشگاه های محله حساب دفتری دارند و از طرفی فروشگاه های محلی نیز به دلیل بیماری کرونا وضعیت مناسبی ندارند لذا اگر این چرخه خرید و فروش و اقتصاد خرد محله حل شود مشکل مالی اقتصاد برطرف می‌شود.

وی افزود: با این پویش هر کسی که دارای توانایی مالی است با بررسی حساب دفتری فروشگاه محله می تواند مبلغی از بدهی همسایه خودش را پرداخت کند و به خانواده نیز اعلام کند تا بتوانند وسایل و اقلام زندگی را تأمین کنند.

شریف تصریح کرد: نزدیک به 400 فروشگاه در محله های رجایی، باهنر و رضویه مشهد بدون هیچ واسطه‌ای در این پویش مراجعات مردمی داشته اند و مبالغ بدهی را پرداخت کردند و بر این اساس بیش از 30 میلیون از بدهی ها پرداخت شده است.

 

وی ضمن اشاره به شرکت و فعالیت خودجوش مردم، خیرین و خادمیاران رضوی در این پویش افزود: مردم اگر لذت کار خیر و نیکوکارانه را بچشند ادامه خواهد داشت و امیدواریم با راه انداری رزمایش کمک مؤمنانه با فرمایش رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان نیز این پویش نقش مؤثری داشته باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد خاطرنشان کرد: مردم برای شرکت در این پویش به چند نکته شناخت نیازمندان واقعی، کارگران فصلی که اکنون شغل خود را از دست دادند و اطلاع‌رسانی به فردی که حساب او تسویه شده را مورد توجه قرار دهند.

 

وی با اعلام اینکه تا امروز مشکلات اقتصادی بیش از 100 نفر حل شده است افزود: این پویش تا پایان ماه رمضان همچنان ادامه خواهد داشت.

شریف اظهار کرد: در بحث پرداخت اجاره بهای منازل و مغازه‌ها نیز خیران و نیکوکاران می توانند بواسطه این پویش شرکت داشته باشند و مبلغی از اجاره‌های همسایه خودشان را پرداخت کنند تا بحران کرونا پشت سر گذاشته شود.

این پویش اگر تبدیل به یک فرهنگ شود و به گوش همه برسد و فرهنگ خوب ایرانی اسلامی به رخ دنیا کشیده می‌شود و تهدید به فرصت تبدیل می‌شود که همه به فکر هم باشند به ویژه در ایامی که مرز بین مرگ و زندگی فقط یک ویروس است و ما باید بیش از پیش به فکر آخرت خود باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • هوای مشهد پاک شد
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی