Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:44:23 GMT

مدیر عامل مترو تهران: آماری از دست فروشان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۹۳۴

مدیر عامل مترو تهران: آماری از دست فروشان نداریم

به گزارش ایرنا، «فرنوش نوبخت» روز دوشنبه در نشست خبری مجازی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه اگر دست‌فروشان در شبکه مترو حضور دارند به این دلیل است که مردم و مسافران از آن‌ها استقبال می‌کنند، گفت: از مسافران مترو می‌خواهم که در این شرایط برای حفظ سلامتی خودشان هم که شده از دست فروشان خرید نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ناوگان مترو در ایام شیوع ویروس کرونا با حداکثر ظرفیت و توان خدماتی به مسافران ارائه کرد افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک، ۲ و ۴ هر سه دقیقه و نیم صورت گرفته و تغییر چندانی در افزایش سرفاصله قطارها در ایام عادی ایجاد نکردیم.

نوبخت با بیان اینکه به تازگی مطرح شده که مترو یکی از محل‌های شیوع کرونا است، گفت: بر همین اساس ما به صورت مداوم قطارها را ضدعفونی کرده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز در آن اجرایی کردیم اما تعداد زیادی از مردم همچنان مترو را به عنوان وسیله اول حمل و نقلی خود انتخاب می‌کنند که ما می‌بایست به این افراد خدمات سالم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد قطارها نشانه‌گذاری شده‌اند، تاکید کرد: به دلیل تعطیلی چاپخانه‌ها با مشکل چاپ برچسب‌ها مواجه بودیم که با رفع این مشکل حداکثر تا فردا بتوانیم تمامی قطارها و ایستگاه‌های مترو را به نشانه‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجهز کنیم.

جداسازی واگن های زنانه مردانه صحت ندارد

مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره چگونگی توقف طرح جداسازی واگن های زنانه و مردانه نیز گفت: کارکنان شرکت همه قطارها را ضدعفونی می‌کنند و جداکننده‌های قسمت زنانه و مردانه درب‌هایی بود که تردد کارگران ضدعفونی کننده را با مشکل مواجه می‌کرد، به همین دلیل درها را برداشته اما به جای آن میله‌های افقی گذاشتیم و هنوز هم طرح جداسازی واگن آقایان و بانوان رعایت می‌شود و مردها نباید وارد این قسمت شوند.

وی درباره چگونگی سیستم تهویه هوا در واگن های مترو نیز افزود: سامانه تهویه قطارهای مترو برای حالت عادی است که بر این اساس بخشی از هوای داخل واگن‌ها را گرفته و بعد از چرخش مجددا در سطح واگن پخش می‌کند اما این یک بحث فنی است چرا که ما امکان عوض کردن قطارها یا سیستم تهویه را نداریم.

نوبخت با بیان اینکه مترو تهران با حداکثر ظرفیت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و آن طور که شهردار تهران تأکید داشته ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، افزود: با این حال در مورد سیستم تهویه قطارهای مترو نمی‌توانیم کاری کنیم و باید وزارت بهداشت در این مورد نظر بدهد.

به گفته وی، در این دو ماه به دلیل شیوع کرونا فارغ از تحریم‌ها ما با مشکل تأمین قطعات مواجه هستیم چرا که واردات نیز سخت شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به این سوال که چرا تعداد مسافران در ایستگاه‌های مترو به خصوص ایستگاه‌های تقاطعی را در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل نمی‌کنید، گفت: نمی‌شود مسافران را در ایستگاه‌های تقاطعی کنترل کرد چرا که ما باید مانع از ورود تعدادی از مسافران به قطارها شویم که این باعث می‌شود با ورود قطارهای بعدی ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ افزایش یابد و می‌دانید که سیستم مترو چرخشی است اما به نظر می‌رسد باید زمان حضور افراد تغییر کند و اگر قرار باشد همه ادارات ساعت ۱۴ تعطیل شود قطعا شاهد افزایش جمعیت در ایستگاه‌ها خواهیم بود.

ساعت کار ادارات شناور شود

به گفته وی، بهتر است ساعات کار ادارات شناور شود تا فاصله اجتماعی در مترو رعایت شود.

نوبخت با بیان اینکه از مسافران می خواهیم که برای حفظ سلامت خود حتما از ماسک استفاده کنند گفت: ما نمی توانیم ماسک رایگان به مردم توزیع کنیم چرا که نه بودجه و نه امکانات لازم برای این کار داریم.

وی درباره تعداد مبتلایان کارمندان شرکت بهره برداری مترو تهران به ویروس کرونا نیز گفت: تاکنون ۳۵ نفر از کارکنان این شرکت به این ویروس مبتلا شده اند اما تلفات جانی نداشتیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۴۷۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ویروس کرونا شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ویروس کرونا ایستگاه ها مترو تهران واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد