Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 7.5 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان, "هادی ابراهیمی" با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سه ماهه پایان سال گذشته (زمستان 98) 42.4 درصد اعلام شده است، گفت: در ارزیابی دقیق شاخص های عمده بازار کار نسبت به جمعیت15 ساله و بالاتر، هرمزگان با نرخ مشارکت اقتصادی 49.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 (چهل و نه و نه دهم درصد) رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
وی افزود: هرمزگان دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه های مختلف اقتصادی است که سبب رشد اقتصادی استان شده به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان 98 نسبت به فصل مشابه در سال قبل (97) افزایشی 5.9 ( پنج و نه درصدی) داشته است.
نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی‌گیرد و به عبارتی نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد که چه درصدی از جمعیت مشمول سن کاری از نظر اقتصادی فعال هستند یعنی چه تعداد از افرادی که می‌توانند کار کنند واقعاً مشغول به کارند و یا حداقل به دنبال کار هستند.
وی اظهارکرد: همچنین در این ارزیابی فصلی، رتبه دوم در نسبت اشتغال کشور نیز با 44 درصد به هرمزگان رسید.
به گفته ابراهیمی، تمامی این شاخص ها نشانه بهبود کمی و کیفی بازار کار، شاخص اشتغال و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان و استاندار است.
وی بیان کرد: علی رغم افزایش نرخ مشارکت، کاهش نرخ بیکاری هرمزگان نیز در زمستان 98 به 11.9 درصد رسیده که در مقایسه با فصل بهار کاهش 4 درصدی را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرخ مشارکت اقتصادی اقتصادی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران «پاک» است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۳ اردیبهشت) در شرایط پاک است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۸ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • هوای تهران پاک شد  
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • هوای تهران «پاک» است
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم