Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، این روزها صحبت از طرح فاصله گذاری هوشمند است که به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، از ۲۳ فروردین در کشور کلید خورده و قرار است از ۳۰ فروردین نیز در تهران اجرا شود. این در حالی است که مواضع انتقادی زیادی نسبت به این شیوه قرنطینه در کشور مطرح است.

منتقدان فاصله گذاری هوشمند بر این عقیده اند که با چنین روشی، این احتمال وجود دارد که بیماری کرونا دوباره اوج بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هنوز هم مشکلات این بیماری آن طور که باید و شاید کم نشده است.

بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند، کسب و کارهای کم خطرتر و کم ریسک، فعالیت خود را از سر می‌گیرند و ادارات نیز با دو سوم نیروها، دایر خواهند بود. تنها نکته در ساعت کار ادارات، کاستن زمان ۲ ساعته فعالیت ادارات است. در حالی که همین موضوع نیز جای بحث دارد.

آن طور که علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، عنوان داشته است وضعیت تهران هنوز قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان بر اساس حدس و گمان، وضعیت این بیماری در تهران را ترسیم کرد.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد رشد ۳ درصدی بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بوده‌ایم که این موضوع جای تأمل دارد.

زالی در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، گفت: نتایج هرگونه مداخله در بحث مدیریت شهری با گذشت زمان حاصل می‌شود، چرا که این بیماری از دوره نهفتگی برخوردار است و نتیجه اجرای این طرح ۹ تا ۱۴ روز بعد در آمار پذیرش بیمارستان‌ها نمود پیدا می‌کند.

در همین حال، رها شدن تهران از برنامه‌های قرنطینه‌ای، می‌تواند زنگ خطری برای لانه گزینی ویروس کرونا در شهر باشد. شهری که روزانه چند میلیون جمعیت را در خود می بیند.

در چنین شرایطی بود که سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی کشور، با صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعات و پیامدهای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، اعلام خطر کرد.

در این بیانیه آمده است: این روزها کنترل و مدیریت ویروس کرونا در کشور می‌رود تا با سیاست «فاصله‌گذاری هوشمند» وارد فاز جدید خود شود و پر واضح است که انتظار نخبگان و قاطبه مردم آن باشد که هر سیاستی به کنترل مناسب‌تر و مدیریت مؤثرتر این بیماری انجامیده و دغدغه‌های مردمی و کارکنان بخش درمان را برای کارکرد مناسب‌تر کمتر نماید. اعتقاد ما بر آن است که مدل فاصله‌گذاری هوشمند نیاز به آموزش تمام پرسنل و افرادی دارد که از این مدل بهره‌مند می‌شوند و همچنین نیاز مبرم به آموزش مردمی دارد که با این شرایط مواجه خواهند شد و بدیهی است این مدل و هر مدل فاصله‌گذاری دیگر علاوه بر آموزش‌های فراگیر، نیاز به کنترل جدی، ابزار مشخص برای نظارت و اعمال محدودیت‌های لازم دارد.

از دیگر سو به این مهم نیز واقفیم که اگر چه راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی هدف اصلی اعلام فاصله‌گذاری هوشمند بوده است ولی بدون در نظر گرفتن لوازم علمی و اجرایی، زحمات گذشته همه مردم و مسئولین و کادر پزشکی به هدر رفته و تهدیدهای جدی در مورد اوج گرفتن مجدد بیماری پیش‌رو خواهد بود.

در همین حال، عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، گفت: به اعتقاد بنده روش فاصله گذاری هوشمند به ترتیبی که مشاهده می‌کنیم، در کنترل اپیدمی کرونا محکوم به شکست بوده و هنوز آمار مرگ و میر و شمار مبتلایان نگران کننده است.

وی با اشاره به زحمات جامعه پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان کشور و تدابیر حکومتی، افزود: در نیمه اول فروردین شاهد کاهش آمار مراجعات، تعداد بیماران بستری و نیز کاهش آمار مرگ و میر نسبت به اسفند ۹۸ بودیم اما با این سیاست جدید، بیشترین احتمال بازگشت به قبل و افزایش آمارها و یا پیک جدید در شیوع بیماری کووید ۱۹ را در آینده نزدیک خواهیم داشت.

آقازاده تاکید کرد: بازهم مجبور خواهیم شد به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه بازگشته ولی ترس عمومی بر آن است که دیر شده و زمان را از دست داده باشیم.

در حالی که وزیر بهداشت و تمامی دست‌اندرکاران حوزه سلامت کشور، همچنان بر ماندن مردم در خانه تاکید و اصرار دارند، در عین حال عادی شدن فعالیت ادارات و کسب و کارهای کم خطر و کم ریسک، در تضاد با این شعار قرار دارد. فرض کنیم که ساعت کار کاهش داده شد. اما سوال اینجاست که آیا ویروس در این ساعات منتقل نمی‌شود!!

آنچه مسلم است، با این قبیل برنامه‌های «نیم بند» نمی‌توان امیدوار بود که بتوان این ویروس ناشناخته را کنترل و مهار کرد. در حالی که سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه ایران که آمار ابتلای کمتری نسبت به ما دارند، مقررات قرنطینه‌ای را تا دهه اول اردیبهشت تمدید کرده‌اند. در حالی که قرار است در کشور ما، از اول اردیبهشت، وضعیت به حالت عادی باز گردد. ما می‌خواهیم با این روش مدیریتی، بیماری را مهار کنیم.

گفته می‌شود اگر قرار بر اجرای نیم بند برنامه‌های کنترلی باشد، باید منتظر فاجعه‌ای از افزایش موارد بستری‌های بیمارستانی و مرگ و میرهای کرونایی بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری هوشمند اجرای طرح فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس

 سردار احمد نورعلی روز دوشنبه در دیدار با محسن مزجی رییس حراست کل سازمان ورزش و جوانان ضمن تقدیر از همکاری وزارت ورزش و جوانان با پلیس در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهار کرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هر گونه تنش بر روی سکو‌ها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را جهت دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکو‌های ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است، افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده و از طرفی کیفیت کار پلیس را نیز ارتقا بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در ادامه اضافه کرد: به روز رسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار نورعلی صبر و بردباری نیرو‌های پلیس و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: قهرمانان واقعی در همه عرصه‌ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم، زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

براساس این گزارش، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات تیپ ویژه تهران بزرگ در برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌های استان؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروزه برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم‌های ورزشی سراسر کشور را شاهدیم و امنیت این ورزشگاه‌ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور هستیم.

محسن مزجی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کارکنان فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه‌های کشور تشکر کرد و اظهار کرد: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت