Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@16:40:18 GMT

جهش تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی در دوران پساکروناست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۰۹۲

جهش تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی در دوران پساکروناست

رئیس قوه قضائیه گفت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است که به نظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه با تبیین عوامل زمینه‎ساز برای ظهور منجی عدالت‎گستر، اظهار کرد: دستگاه قضائی به عنوان مسئول اجرای عدالت، باید عدالت در همه شئون به‌ویژه عدالت در کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدالت در کرامت انسانی از اولویت‎های دستگاه قضا در سال 99 است که پیگیری آن یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه یک الزام برای همه اجزای قوه قضائیه است که ابعاد مختلف کرامت انسان را به‎گونه‎ای پاس دارند تا برای مردم محسوس و ملموس شود.

رئیس قوه قضائیه با قدردانی از رهبر فرزانه انقلاب برای بسیج همگانی در کمک مؤمنانه به آحاد جامعه به‌ویژه نیازمندان و فقرا، از نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان نیز برای حرکت ارزشمند در این مسیر و توجه خاص به خانواده‎های‎ زندانیان نیازمند تقدیر کرد و متذکر شد: درست است کسی که جرمی انجام داده باید مجازات شود اما خانواده‎های آن‌ها باید مورد التفات و حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به دغدغه‎های مهم دوران پساکرونا، اظهار داشت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است و به نظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.

رئیسی با بیان این‎که ممکن است برخی بگویند چگونه از همین آغاز سال و با مشکلاتی که به وجود آمده، می‎توان جهش اقتصادی را تحقق بخشید؟، اظهار کرد: مردم با همدلی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا نمونه‎ای عینی از امکان تحقق جهش تولید حتی با وجود بیماری کرونا را به نمایش گذاشتند که این حرکت ریشه در سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم دارد.

وی گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا، کشور با کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده مواجه شد اما با حضور مردم در صحنه، کارگاه‎های تولیدی در مساجد و مدارس برپا شد و خط تولید بسیاری از کارخانه‎ها تغییر کرد تا اقلام موردنیاز کادر درمانی که در خط مقدم نبرد با بیماری بودند تأمین شود.

رئیسی با بیان این‎که دولت‎مردان و مسئولان باید برای انجام کارهای بزرگ در دوران پساکرونا نیز همچون دوران شیوع کرونا از سرمایه‎های مردمی و ظرفیت‎های اجتماعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اولین گام برای انجام هر کاری اراده ملّی است که در مواجهه با کرونا شاهد بروز و ظهور آن بودیم و مردم در هر کوی و برزن با احساس مسئولیت وارد عرصه تولید و خدمت شدند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک 29 فروردین و روز ارتش اظهار داشت: برخلاف ارتش آمریکا که در منطقه مشغول تجاوزگری، خونریزی و فساد است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و به‌ویژه ارتش ما در کنار مردم از زندگی آن‌ها گره‎گشایی می‎کنند.

وی همچنین به وضعیت ناگوار حقوق بشر در شرایط شیوع بیماری کرونا در زندان‎ها و جوامع غربی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه ایران اسلامی برای حفظ سلامتی زندانیان در برابر کرونا به هزاران نفر از آن‌ها مرخصی اعطا کرد که این کار مبتنی بر قانون اساسی و آموزه‎های دینی و رأفت اسلامی بود.

رئیسی در مقابل به عملکرد بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر به‌ویژه آمریکا در مواجهه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای غربی که درگیر کرونا هستند، به‎جای توجه به مردم خود، توطئه کردند تا زندان‎های ایران را بی‎ثبات نشان دهند اما با عنایت خداوند، دسیسه‎های آن‌ها شکست خورد و امروز زندان‎های ما از امنیت و سلامت کامل برخوردارند.

وی تصریح کرد: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار داریم و آن‌ها در جایگاه متهم نشسته‎اند و کسانی که مسائل جهانی را رصد می‎کنند، خوب است وضعیت حقوق انسان‎ها در جوامع غربی و ایران در ایام شیوع کرونا را بررسی کنند تا تفاوت نگاه انسانی و اسلامی به جامعه با نگاه غربی و غیرمسئولانه به مردم عیان شود.

در این جلسه، دکتر زارع‎پور رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری از راه‎اندازی سامانه ثبت قراردادهای وکالت خبر داد و گفت که این سامانه موجب شفاف‌سازی فعالیت‎های مالی وکلا و موکلان آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: قوه قضائیه سید ابراهیم رئیسی شورای عالی قضائی دوران پساکرونا قوه قضائیه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به همکاری قوه قضائیه با دولت برای تحقق مطالبه رهبری انقلاب و مردم در خصوص رشد تولید گفت: املاک معرفی شده از سوی سازمان زندان ها در هیأت عالی مولدسازی پذیرفته شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور درباره همکاری قوه قضائیه با دولت اظهار کرد: هر پرونده‌ای که مربوط به موضوع تولید باشد در اولویت قرار می دهیم و به موجب اختیاری که قانون به رئیس دیوان داده، خارج از نوبت رسیدگی می شود که در امر تولید و مسائل اقتصادی کشور مؤثر و مفید باشد.

وی افزود: یک سری مسائل وجود دارد که در حوزه اختیارات قوه قضائیه نیست اما مساعدت و کمک به دولت می کند؛ مصادیق زیادی درباره فعال کردن کارخانجات و مراکز تولیدی و احیانا ترخیص برخی کالاها از گمرکات به این موضوع اختصاص دارد؛ تا جایی که در این زمینه ها قوه قضائیه در توانش بوده، اقدامات لازم را انجام داده است؛ الان هم قوه قضائیه در راستای تحقق آنچه مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است، به دولت کمک می کند.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: چه مسائلی که مستقیما مرتبط به قوه قضائیه هگاست و چه مسائلی که مستقیما مربوط به این قوه نیست اما می تواند برای کمک به دولت در تحقق امر جهش تولید مؤثر و مفید باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسات هیأت عالی مولدسازی اظهار کرد: آنچه من شاهدم، این است که این هیأت به صورت جدی وارد شده و مازاد بودن ها را تشخیص می دهد اما کاری است که زمان می برد؛ همین چهارشنبه گذشته نیز در جلسه هیأت عالی مولدسازی مطرح شد که باید خروجی ملموس و محسوس داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت عالی مولدسازی دنبال آن هستند که این مسائل زودتر محقق شود تا مردم آثار آن را شاهد باشند.

نماینده قوه قضائیه در هیأت عالی مولدسازی گفت: این قوه هم در سازمان زندان ها موارد عدیده دارد که در هیأت مولدسازی مورد بحث قرار گرفته اند و مازاد بودن آنها تشخیص داده شده است که در حال طی کردن مراحل بعدی برای مولدسازی هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم