Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:41:12 GMT

رزرو صندلی‌های اتوبوس به فعالیت اتوبوسرانی مربوط نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۱۶۲

رزرو صندلی‌های اتوبوس به فعالیت اتوبوسرانی مربوط نیست

به گزارش جماران، محمود ترفع در تشریح آخرین اقداماتی که در سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در مقابله با کرونا انجام شده است افزود: سعی کردیم با آغاز فعالیت دو سوم کارمندان از روز شنبه هفته جاری با ظرفیت کامل خدمت رسانی به شهروندان را به ویژه در خطوط تندرو داشته باشیم. تعداد زیادی از خطوط ما هنوز مطابق با روزهای عادی مسافر ندارند اما خطوط تندرو در این ایام حجم زیادی از مسافر را جابجا می‌کند به شکلی که در خط یک و 7 تندرو تعداد زیادی مسافر در این روزها جابجا شده که برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی از خط 4 که بیشتر مسیر بزرگراهی را طی می‌کند و با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها مسافر کمتری دارد برای خطوط پر مسافری همچون خط یک و 7 کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: البته در برخی اوقات شهروندان نیز رعایت نمی‌کند به شکلی که مثلا در ایستگاه چهار راه  ولیعصر که خطوط مترو و تندرو با یکدیگر تلاقی دارند و جزو ایستگاه‌های پر مسافر است شهروندان رعایت نمی‌کنند. اتوبوس‌های خالی به حد کافی بین مسیر پیش بینی کردیم اما گاهی مردم برای سریعتر رسیدن حاضر به رعایت فاصله اجتماعی نیستند و سوار اتوبوس پر می‌شوند. حتی گاهی دو اتوبوس به صورت هم زمان به ایستگاه می‌رسد ولی شهروندان همان اتوبوس اول که شلوغ است را سوار می‌شوند.

 

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کنده شدن علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های خطوط تندرو اشاره کرد و افزود: بسیاری از علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در پایان شیفت کاری نبودند البته نمی‌گویم این علایم به عمد کنده شده است.

 

وی در خصوص آمار جابجایی مسافر در خطوط اتوبوسرانی در شرایط کنونی گفت: در مواقع عادی بین یک میلیون و 800 هزار نفر تا دو میلیون نفر جابجایی در خطوط اتوبوسرانی داشتیم اما در  حال حاضر این تعداد به کمتر از 300 هزار نفر رسیده است ما بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های خود ر ا به کار گرفتیم که این موارد حاکی از تحقق فاصله گذاری اجتماعی به صورت خودکار است اما تراکم در خطوط تندرو زیاد است.

 

ترفع در خصوص آمار مبتلایان و فوتی‌های سازمان اتوبوسرانی گفت: پیشتر بیش از 50 نفر از پرسنل  ما کرونا مثبت بودند اما درحال حاضر 49 نفر از پرسنل ما کرونا مثبت هستند که تعدادی از آنها بهبود پیدا کردند همچنین 28 نفر با توجه به اجرای طرح غربالگری مشکوک به ابتلای این بیماری داریم تعداد فوتی‌های ما همچنان همان دو نفر است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر در اجرای طرح فاصله گذاری در سازمان اتوبوسرانی گفت: به هیچ عنوان تاخیری وجود نداشته و به محض ابلاغ این مقررات همه موارد اجرا شد و صندلی‌ها و کف اتوبوس‌های تندرو همگی علامت گذاری شدند حتی ایستگاه‌های خطوط تندرو از شنبه هفته جاری عمدتا علامت گذاری شدند و  ناوگان کمکی را برای تحقق این امر به کار گرفتیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از روز شنبه هفته آینده با توجه به این که وضعیت به حالت عادی و قبل از اسفند  ماه برمی‌گردد هر چقدر علامت گذاری‌ها هم انجام شود رعایت آنها با توجه به تعداد ناوگان و تراکم مسافر شاید امکان پذیر نباشد.

 

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خصوص استفاده از اتوبوس‌های بین شهری در داخل شهر گفت: ناوگان اتوبوس‌های بین شهری و بهره گیری از آنها در داخل شهر پیشنهادی بود که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها و همچنین وزارت راه مطرح شد اما استفاده از این اتوبوس‌ها در خطوط عادی کار سختی است. یکی از مشکلات موجود نصب دستگاه‌های کارت خوان برای این اتوبوس‌ها است امکان نصب این دستگاه‌ها بر روی این اتوبوس‌ها فراهم نیست و برای دریافت کرایه نقدی نیز با توجه به تشدید اپیدمی ممنوعیت  داریم. بهره گیری از این اتوبوس‌ها برای خطوط تندرو نیز با توجه به این که کرایه در ایستگاه‌ها دریافت می‌شود تقسیم این پول میان آنها کار پیچیده‌ای است ضمن این که اتوبوس‌های بین شهری راست در هستند در حالی که خطوط بی آرتی براساس چپ دست طراحی شده است. گذشته از این موارد از روز شنبه سفرهای بین شهری از سر گرفته می‌شود و این اتوبوس ها باید در محل کار خود حاضر شوند.

 

وی در خصوص تامین 500 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز تصریح کرد: 10 سال است که خواهش و تمنا از دوستان دولت داریم که اتوبوس‌های تهران فرسوده است و سه هزار دستگاه اتوبوس در این شهر کمبود  داریم به این ترتیب برای شرایط غیر کرونایی حدود 9 هزار دستگاه اتوبوس در تهران نیاز داریم. هنگامی که رئیس جمهور موضوع کمک برای خرید اتوبوس‌های جدید را مطرح کردند بلافاصله این موضوع را پیگیری کردم اما  باید به این نکته توجه داشته باشیم که کارخانه‌های تولید اتوبوس در داخل و خارج کشور تنها براساس سفارش مشتری تولید خود را انجام می‌دهند لذا این که 500 اتوبوس آماده وجود داشته باشد که ما خریداری کنیم تنها براساس انعقاد قرارداد و برای ماه‌های آتی امکان پذیر است.

ترفع در پاسخ به سوالی در خصوص رزرو صندلی‌های اتوبوس نیز تصریح کرد: شرکتی استارتاپی نرم افزاری برای اجرای این طرح تهیه کرده  و خودش تعدادی وسایل نقلیه نیز خریداری کرده  اما کار این شرکت به فعالیت اتوبوسرانی مربوط نیست  وما هیچ ناوگانی در اختیار آنها قرار ندادیم. در این ایام تماسی با ما داشتند که برای تحقق فاصله اجتماعی در خطوط پر مسافر به ما کمک کنند قطعا شهرداری تهران از این شرکت و تمامی شرکت‌های که بتواند کمک کنند برای همکاری استقبال می‌کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا کروناویروس رزرو صندلی اتوبوس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان اتوبوسرانی اتوبوس ها بین شهری خطوط تندرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت

این روزها دیگر با وجود رواج خریدهای اینترنتی متقاضیان خرید بلیط هواپیما هم به سراغ منابع آنلاین فروش بلیط می‌روند تا فارغ از دردسرهای خرید حضوری در هر لحظه و هر جایی که حضور دارند و ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی بلیط پرواز موردنظرشان را رزرو کنند.

در این بین انتخاب منبع مناسب برای بررسی گزینه‌ها و مقایسه قیمت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. سفرمارکت یکی از بهترین گزینه‌ها برای رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت است. با ما همراه شوید تا در ادامه به نحوه خرید و سازوکارهای کارآمدی که این منبع خرید دارد بپردازیم.

جست‌وجوی بلیط هواپیما در میان سایت‌های مختلف

اگر هر بار که قصد سفر دارید برای رزرو بلیط هواپیما تمام اینترنت را جستجو می‌کنید تا بهترین پرواز با قیمت ارزان را انتخاب کنید پس بهتر است بدانید که در سفرمارکت بدون نیاز به جستجوی همه سایت‌ها و سامانه‌های آنلاین بلیط و تنها با مراجعه به یک منبع می‌توانید به تعداد زیادی از وب‌سایت‌های عرضه‌کننده بلیط هواپیما دسترسی پیدا کنید.

در واقع سفرمارکت یک مارکت پلیس یا بازار مجازی است که با پوشش‌دادن تعداد زیادی از سایت‌های معتبر و آژانس‌های مسافرتی که اقدام به فروش بلیط پرواز می‌کنند این امکان را فراهم کرده است تا بدون فوت وقت و نیاز به بررسی تک تک سایت‌ها بتوانید اقدام به مقایسه بلیط پرواز در یک مسیر مشخص در میان سایت‌های مختلف کنید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. گفتنی است تمامی سایت‌هایی که در مجموعه سفرمارکت می‌توان از آنها خرید کرد از پیش توسط این مجموعه اعتبارسنجی شده‌اند و کاربران می‌توانند از معتبر بودن آنها اطمینان کامل داشته باشند.

پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط‎‌ها در تاریخ‌های خاص

آنهایی که مرتب به سفرهای هوایی می‌روند و حسابی در خرید بلیط پرواز خبره شده‌اند می‌دانند که قیمت بلیط در زمان‌های مختلف متفاوت است. در حقیقت در برخی مناسبت‌ها و بازه‌های تعطیل همراه با افزایش تقاضا برای سفر و خرید بلیط قیمت پروازها هم افزایش پیدا می‌کند و برعکس در دوران خلوت سفر که تقاضا برای خرید بلیط کاهش پیدا می‌کند قیمت بلیط هم ارزان‌تر می‌شود. ازاین‌رو می‌توان سفر در تاریخ‌هایی که قیمت پروازها ارزان‌تر است را یک ترفند کاربردی و مؤثر برای خرید ارزان بلیط به‌حساب آورد. مجموعه سفرمارکت نیز بر همین اساس تقویم قیمتی را در دسترس کاربران قرار داده است تا به کمک آن بتوان در زمانی کوتاه و تنها با یک نگاه قیمت بلیط پرواز در یک مسیر خاص را در بازه زمانی طولانی بررسی کرد و با پیداکردن تاریخ‌هایی که قیمت پروازها با تخفیف ارائه می‌شوند حسابی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرد.

رزرو بلیط‌های لحظه آخری و چارتری ارزان قیمت

دسته‌ای از بلیط‌های هواپیما هستند که به عنوان بلیط‌های اقتصادی و خوش قیمت شناخته می‌شوند که در رأس آنها بلیط لحظه آخری و بلیط چارتری هواپیما قرار دارند. پیدا کردن بلیط‌های لحظه آخری آن هم با تخفیف‌های فوق‌العاده چیزی است که بیشتر متقاضیان به دنبال آن هستند و در بیشتر مواقع هم شانس پیدا کردنش را ندارند؛ زیرا این بلیط‌ها توسط شرکت‌های محدودی عرضه می‌شوند و با وجود طرف‌داران زیادی که دارند به سرعت هم ظرفیت آنها تکمیل می‌شود. بلیط‌های چارتر با قیمت ارزان هم از آن مواردی است که علی‌رغم تقاضای زیادی که برای آنها وجود دارد معمولاً نسبت به بلیط‌های عادی یا سیستمی کمتر عرضه می‌شوند. اما شرکت‌های عرضه کننده این دسته بلیط‌ها به طور گسترده‌ای تحت پوشش سفرمارکت قرار دارند و ازآنجاکه فهرست پروازهای سفرمارکت به طور مرتب و لحظه‌ای در حال به‌روزرسانی است این دسته بلیط‌ها همواره قابل‌دسترس و رزرو هستند.

مقایسه طیف گسترده‌ای از بلیط‌ها برای انتخاب بهتر

با وجود شبکه پروازی گسترده‌ای که در سفرمارکت وجود دارد به‌جرئت می‌توان گفت بیشترین تعداد پروازها و تنوع بلیط‌ها را هم از نظر تعداد مسیرهای پروازی، تنوع کلاس‌های پروازی، تعداد ایرلاین‌های داخلی و خارجی، گستردگی انواع بلیط و تنوع قیمتی را می‌توان در این مجموعه پیدا کرد. مسلماً هر قدر تعداد گزینه‌هایی که در اختیار کاربران قرار دارد بیشتر باشد کاربر امکان مقایسه بهتری دارد و با حق انتخاب بیشتری که دارد بهترین انتخاب را انجام می‌دهد. برای درک این موضوع کافی است یک مسیر پروازی را در بخش پروازهای سفرمارکت جستجو کنید تا یک فهرست بلندبالا از همه پروازهای آن مسیر با انواع بلیط‌ها اعم از سیستمی و چارتری در قیمت‌های مختلف برایتان به نمایش در بیاید.

امکان مقایسه آسان گزینه‌های قیمتی متنوع

کاربرانی که قصد رزرو بلیط پرواز از سفرمارکت را دارند می‌توانند برای مقایسه بهتر گزینه‌ها با استفاده از فیلترهای مختلف بلیط با مشخصات دلخواهشان را به‌صورت دسته‌بندی شده و زودتر پیدا کنند. به طور مثال می‌توانید بلیط‌ها را از قیمت کم به زیاد دسته‌بندی کنید و یا بر حسب یک مورد خاص مانند نوع ایرلاین، کلاس پروازی، زودترین زمان، چارتری یا سیستمی بودن بلیط‌ها دسته‌بندی کنید و از این طریق تنها دسته خاصی از بلیط‌ها در رده قیمتی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کنید.

رزرو مطمئن، سریع و آسان بلیط با چند کلیک ساده

برای خرید بلیط هواپیما هم اپلیکیشن و هم وب‌سایت سفرمارکت در دسترس قرار دارد و به همین دلیل به محض آنکه قصد سفر داشته باشید می‌توانید تنها با در دست داشتن گوشی همراهتان به جستجوی بلیط و مقایسه قیمت‌ها مشغول شوید و تنها با چند کلیک ساده بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. از آن مهم‌تر می‌توانید با خیال آسوده و اطمینان از معتبر بودن سایت‌هایی که در فهرست تأمین‌کنندگان پرواز سفرمارکت قرار دارند اقدام به خرید کنید. مراحل خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت نیز به ساده‌ترین شکل ممکن و با سرعت بالا انجام می‌شود. به‌طوری که برای رزرو صددرصدی بلیط تنها کافی است بعد از مشخص کردن تاریخ و مسیر پرواز، اطلاعات هویتی مسافران را ثبت کنید و با پرداخت ظرف چند دقیقه بلیط پرواز داخلی یا خارجی خود را در دست بگیرید. در مجموع خرید بلیط از سفرمارکت را می‌توان در سه کلمه خلاصه کرد: امن، آسان و سریع.

کلام آخر

این روزها با وجود گزینه‌های مختلفی که برای خرید بلیط هواپیما به طور آنلاین وجود دارد دیگر خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی یا دفاتر فروش بلیط بی‌معنا شده است. از میان تمام سامانه‌های آنلاین فروش پرواز و وب‌سایت‌ها سفرمارکت به‌عنوان مرجع فروش خدمات سفر گزینه مناسب‌تری برای رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت است. در این مطلب به سازوکارهای کارآمدی که این مرجع در اختیار کاربرانش قرار داده است تا تجربه بهتری برای مقایسه گزینه‌ها و انتخاب بهترین بلیط داشته باشد پرداختیم. بااین‌وجود بهتر است اگر تابه‌حال تجربه‌ای در خرید از سفرمارکت نداشته‌اید این بار پیش از سفر به سراغ اپلیکیشن و وب‌سایت آن بروید تا به طور عملی بتوانید از امکاناتی که درباره آنها صحبت شد بهرمند شوید.

کد خبر 749991

دیگر خبرها

  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن