Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس شورای شهر مشهد گفت: رویکرد شورا و مدیریت شهری ما این است که همچنان سلامت را بر معیشت و اقتصاد ترجیح می‌دهد.

محمدرضا حیدری، امروز ۲۵ فروردین در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه کرونا همه در کنار هم قرار گرفتند و خوشبختانه شرایطی که الان در مشهد داریم نسبتا مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد شورا و مدیریت شهری ما این است که همچنان سلامت را بر معیشت و اقتصاد ترجیح می‌دهد و معتقدیم اگر نیازمندان و آسیب‌دیدگان حتی یک یا دو ماه در رنج و مشقت باشند که البته خیرین و نیکوکاران ما اجازه ندادند این اتفاق بیفتد، اما اینکه سایه سرپرست خانوار بر سر خانواده‌اش باشد، ارجحیت دارد به اینکه آنها را در فضای شهری از دست بدهیم.

وی بیان کرد: شرایط باثباتی که در حال حاضر داریم و آمارها آن را ثابت کرده، به دو هفته شبه قرنطینه‌ای که در مشهد صورت گرفته و رعایتی که مردم کردند، برمی‌گردد و نتیجه آن کنترل‌ها است، اما با آزادسازی و حضور فراگیر مردم در فضای شهر، ترافیک‌ها و فعالیت‌هایی که قرار است در حوزه ترددهای بین شهری و استانی انجام شود، به شدت نگران هستیم. امیدواریم این خوشبینی مدیران عالی کشور تحقق پیدا کند، اما این نگرانی وجود دارد.

حیدری افزود: ما در مدیریت شهری همچنان این نگرانی را داریم و معتقدیم خود شهروندان باید یک کار مدیریتی خودکنترلی را انجام دهند، سفرهای غیر ضروری را حذف نمایند و در صورت اضطرار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اصناف نیز باید این پروتکل‌ها را رعایت نمایند. باید مراقبت کرده و این شرایط باثبات را حفظ کنیم، چنانچه مراقبت نشود نگرانی برگشت این موج وجود دارد، بنابراین همراهی و مشارکت مردم در این زمینه مهم است، ما نیز در مدیریت شهری تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.

رییس شورای شهر مشهد گفت: شهردار لایحه دوفوریتی برای حوزه حمل و نقل آوردند تا با رویکرد پلکانی این حوزه را فعال کنیم، اما همچنان به راهبردها در فضای مبارزه با کرونا تاکید داریم و خودمان هم سعی می‌کنیم به آن وفادار باشیم. موضوع اول شفافیت و صداقت با مردم و رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی از کانون‌های بحران و آسیب‌زای شهر، تفویض اختیارات به مدیران استانی که در شرایط بحرانی تصمیم بگیرند، شناسایی، غربالگری و ایزوله کردن بیماران و توجه به اقشار آسیب‌پذیر بوده که دغدغه جدی همه ما است. در این جهت مدیریت شهری پیش‌قدم بوده و شهردار طرحی داشتند که بتوانیم به ۳۰۰ هزار خانواده یعنی یک سوم خانوار مشهد در حاشیه شهر، بسته معیشتی دهیم که به سمت مشارکت همه دستگاه‌ها رفت، بانک اطلاعات خوبی در حال تهیه شدن است.

وی ادامه داد: برای درس‌های پس از کرونا باید به این آسیب‌ها بپردازیم. یکی از مهمترین آسیب‌ها فقدان بانک‌های اطلاعاتی و آمار و داده‌های روشن، مشخص و قابل اتکا است. اگر بانک اطلاعات و اطلس جغرافیایی بر مبنای جامعه آسیب‌پذیر در شهر مشهد داشتیم که لایه‌های مختلف را مشخص می‌کرد، این سیل کمک‌های مردمی که هنوز نتوانستیم ابعاد آن را به جامعه خود بیان کنیم، هدایت می‌شد. این کمک‌ها فضای بسیار ویژه‌ای است.

حیدری اضافه کرد: در کمپین چراغی بر افروز دانش‌آموزانی عیدی خود را به این کمپین ریختند که این مورد در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نبوده، اما این کمک سازمان‌یافته نیست و این نگرانی وجود دارد، امیدواریم با طرحی که امروز مطرح می‌کنیم که شهرداری بانک اطلاعات را آماده کند، برای بحران‌های بعدی آماده باشیم تا در این مسیر تلاش کنیم. فضای همگرایی، تعامل و انسجام مدیریتی که در استان شکل گرفته در گذشته بوده، اما فضای کرونا این را تقویت کرده که نعمت بزرگی در خراسان و شهر مشهد است.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ما سیاست‌های شورا در سال ۹۹ را در بودجه مصوب ۹۹ در شورا برای شهرداری از باب جهت‌گیری‌ها و اولویت‌ها تبیین کردیم، عنوان کرد: یک‌سری رویکردهای کلان و اساسی وجود دارد که همچنان بر آن تاکید داریم و آن هم موضوع شفافیت، انضباط مالی، مبارزه با فساد و رقابت‌پذیری کامل در فضای واگذاری پروژه‌ها بوده که اعتقاد جدی داریم این فضا باید به سمت رقابت‌پذیری کامل برود و ما حداقل در استفاده از زمینه‌های ترک تشریفات یا ماده ۳۱ رقابت‌پذیری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی نیز کمک کنیم تا در این فضای رقابت قرار گیرد. کاهش هزینه‌ها در حوزه‌های جاری، توجه به پیوست‌های اجتماعی و زیست‌محیطی در طرح‌های عمرانی نیز از دیگر موضوعات است. در حوزه اجتماعی تاکید داریم که وقتی می‌خواهیم طرح‌های عمرانی را اجرا کنیم، سراغ مردم و ذی‌نفعان برویم که تاکنون هم انجام شده، اما باید انسجام‌یافته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه به برنامه عملیاتی واقع‌گرایانه برای شرایط پس از کرونا نیاز داریم، تصریح کرد: در حال حاضر در حال تهیه گزارش‌ها هستند. باید در این جهت آمادگی داشته باشیم. در مسائل بودجه و پروژه‌های عمرانی نیاز به بازنگری وجود دارد، پیش‌بینی‌هایی در حوزه درآمدی کردیم که ممکن است تحقق پیدا نکند. امیدواریم با پیگیری‌های بسیار خوب و ارزشمندی که مدیریت شهری، شهردار و معاونان ذی‌ربط داشتند، موضوع تهاترها و طلب ما از دولت تحقق پیدا کند و ما مشکلی برای تامین اعتبار نداشته باشیم، اما اگر مشکلی هم وجود داشته باشد صادقانه با مردم صحبت خواهیم‌ کرد و محدودیت‌ها را خواهیم گفت.

رییس شورای شهر مشهد گفت: اداره شهر و هزینه‌های آن افزایش یافته است. نیروهای خدماتی ما حدود ۱۱ هزار نفر هستند، قانون کار افزایش حقوق ۴۰ درصد را برای این بخش کارگری که در قراردادهای ما لحاظ می‌شوند، پیش‌بینی کرده است. از آن طرف درآمدها کاهش یافته، بنابراین هزینه اداره شهر سنگین شده و ما ناچاریم در بخشی از زمینه‌ها تجدید نظر کرده و مشارکت مردم را جلب کنیم. امیدواریم با همت و ابتکار عملی که از مدیریت شهری سراغ داریم و با پیگیری‌ها در حوزه تامین منابع، مشکلی نداشته باشیم و اگر هم مشکلی پیش آمد، جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رئیس شورای شهر مشهد شورای شهر مشهد شهرداری مشهد رییس شورای شهر مشهد مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،شهروند خبرنگار ما در پیامی گفته در یکی از مراکز ناباروری هزینه یک بخش از درمان بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او خواستار رسیدگی مسئولان شده است.

جباری ، سرپرست مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت درباره درمان ناباروری  گفته :  پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود اما اکنون در بخش دولتی پوشش به ۹۰ درصد رسیده است. .

جباری  با اشاره به وجود ۸۰ مرکز درمان ناباروری  در کشور، افزود: برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

 

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

من چند سال  است به دلیل ناباروی به یک مرکز درمان ناباروری مراجعه میکنم ولی متاسفانه امسال خیلی قیمتها رو افزایش دادند مثلا در یکی از مراحل آی وی اف (IVF) ،  تعرفه پارسال بین ۶ تا ۸ میلیون بود ولی امسال ۲۰ میلیون   کردند. لطفا رسیدگی کنید.

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد در پانزدهمین روز اردیبهشت
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه