Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طبیب زاده گفت: باید دولت را قانع کرد تا قانون «نحوه اداره بنگاه‌ها در شرایط خاص» را تهیه و به مجلس پیشنهاد دهد که در آن مسائلی مانند کرونا، جهش تولید و سایر برنامه‌های کشور نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید مهدی طبیب‌ زاده پیش از ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای جهش تولید با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران دولتی اظهار کرد: نمی‌توان با قوانین و روال گذشته، بدون تغییر  در آنها به جهش و رونق تولید پرداخت از این رو باید در قوانین، مقررات و دستورالعمل ها تغییر و اصلاح صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان مطرح کرد: باید در این مسیر در سطح ملی و استانی، همکاری و همراهی همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها صورت گیرد، اتاق بازرگانی در زمینه پیگیری حل مشکلات فعالان اقتصادی استان در سطح ملی تجربیات خوبی دارد که به اصلاح برخی قوانین منجر شده و امیدواریم در سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای قوانین دست و پاگیر گاهی تضادهایی وجود دارد که فعالیت های اقتصادی را با مشکلاتی روبرو می‌کند، افزود: باید دولت را قانع کرد تا قانون «نحوه اداره بنگاه‌ها در شرایط خاص» را تهیه و به مجلس پیشنهاد دهد که در آن مسائلی مانند کرونا، جهش تولید و سایر برنامه‌های کشور نیز در نظر گرفته شود.

طبیب زاده تصریح کرد: اتاق کرمان آمادگی خود را برای تهیه پیش نویس این قانون و ارائه آن به دولت و مجلس اعلام می‌کند چرا که معتقدیم با تصویب و اجرای آن بسیاری از انحصارها، مشکلات مربوط به تامین منابع مالی و… برطرف خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ابراز کرد: استان کرمان در بررسی شاخص فضای کسب و کار، در پاییز ۹۸ رتبه شانزدهم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده بود که بر اساس نظرسنجی مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان از ۱۵۹ فعال اقتصادی، موضوعات اساسی شامل تامین منابع مالی، رویه های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات، غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده محصول، همچنین تولید و عرضه مواد اولیه نامرغوب را از جمله مهمترین مشکلات خود اعلام کردند، لازم به ذکر است که این مشکلات همواره در طول سه سال گذشته وجود داشته است.

وی گفت: به دلیل تلاطم قیمت ها و ایجاد مشکلات در تولید و فروش، پیشنهاد می‌شود حقوق دولتی دریافتی استان به مدت یکسال به تفاوت نرخ کالا اختصاص یابد همچنین در داخل استان صندوقی راه‌اندازی و تامین مالی شود تا از طریق آن تسهیلات و اعتباراتی با نرخ بهره مشخص به فعالان عرصه تولید ارائه شود.

طبیب زاده اجرای پنجره واحد الکترونیکی، نظام پیمانکاری فرعی(spx) برای ارتباط بیشتر و بهتر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخل استان، عارضه یابی صنایع، ساماندهی صادرات و ایجاد پایگاه‌ها و کنسرسیوم های صادراتی، افزایش بهره‌وری، تکمیل ظرفیت‌ها، کنارگذاشتن ناامیدی و تعریف پروژه‌های جدید مورد نیاز استان، توجه جدی به طرح های دانش بنیان، پرداختن به تحقیقات و حمایت قضایی از تولید را از مهمترین فعالیت های بخش های مختلف برای حمایت از جهش تولید دانست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اتاق کرمان به نمایندگی از اتاق ایران، زمینه حضور محصولات و تولیدات مختلف در منطقه چابهار را بررسی می کند، با تحقق این امر قطعا ظرفیت های استان به طور جدی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است