Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@22:54:59 GMT

اخبار مشروح ۱۳ دوشنبه، ۲۵ فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۵۳۷

تاکید رئیس قوه قضاییه بر الزامی بودن رعایت کرامت افراد در همه اجزاء دستگاه قضایی، فعال شدن چهار هزار مرکز نیکوکاری برای کمک به محرومین در آستانه ماه رمضان، هشدار وزیر بهداشت انگلیس درباره جدی نگرفتن کرونا در این کشور، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، * رئیس قوه قضاییه گفت: ده‌ها هزار خانواده نیازمند زندانیان مورد حمایت معیشتی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: رعایت کرامت افراد برای همه اجزاء دستگاه قضایی یک الزام است که تاپایان امسال باید برای مردم نتیجه ملموس داشته باشد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*سخنگوی وزارت بهداشت گفته: زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور، مهار نشده است.
برای مبارزه با ویروس کرونا رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در مکان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی ضروری است. اصلی که برخی از شهروندان رعایت می‌کنند و برخی دیگر متاسفانه خیر. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*سخنگوی دولت گفت: راهبرد دولت حفظ سلامت مردم در کنار راه اندازی امور روزمره و معیشت، بر اساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

*حدود دو ماه از همنشینی کرونا با مردم کشور می‌گذرد. روز‌هایی که به علت تعطیلی بسیاری از مشاغل، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. مددجویان کمیته امداد و بسیاری از دیگر قشر‌ها نیز از این مشکلات در امان نمانده‌اند، اما با این حال این نهاد تلاش می‌کند با برخی اقدامات به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*شیوع ویروس کرونا با همه مشکلات، موجب همدلی و همت مثال زدنی مردم ایران شده و تا این ویروس ریشه کن نشه، هموطنان در شهر و روستا، دست از تلاش برای مقابله با آن برنخواهند داشت.

*ویروس کرونا، عید پاک مسیحیان را هم به تعطیلی کشاند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که خوشبختانه ۴۲۳ هزار نفر یعنی ۲۲ درصد از آن‌ها بهبود یافته‌اند. ۵۰ هزار بیمار کرونایی هم در وضعیت شدید این بیماری به سر می‌برند.

این صف طولانی آمبولانس‌ها در روسیه است، صفی برای انتقال بیماران کرونایی. شمار مبتلایان روسیه از ۱۵ هزار نفر فراتر رفته و در این میان افزایش ابتلای جوانان نگران کننده شده.

*در ترکیه وزیر کشور زیر فشار انتقادات پس از ازدحام در شهر‌ها، استعفا کرد. البته اردوغان با استعفای وزیر کشور مخالفت کرده. شمار مبتلایان در ترکیه همچنان روند صعودی دارد و روز گذشته ۴۷۰۰ مبتلای جدید شناسایی شده.

*در انگلیس که رسانه‌ها سرگرم ترخیص نخست وزیر از آی‌سی‌یو شده‌اند

*دولت بازنشستگان نظام سلامت را دوباره به کار فراخوانده تا کمبود کادر درمانی را جبران کند. وزیر بهداشت انگلیس هم می‌گوید باید کرونا را جدی‌تر می‌گرفتیم.

ما به جمع کشور‌هایی ملحق شدیم که در آن‌ها بیش از ده هزار نفر به خاطر ویروس کرونا جان باخته اند. این واقعیت نشان می‌دهد ویروس کرونا چقدر جدی است و چرا مشارکت همه در سطح ملی بسیار مهم است.

*واشنگتن‌پست فاش کرد: ترامپ برای مقابله با کرونا، رویکرد ایمنی جمعی یا همان مبتلا شدن همگان را پیشنهاد کرده بود تا مجبور به تعطیلی گسترده نشود.

دکتر آنتونی فاوچی، مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی در این باره می‌گوید: اگر آمریکا زودتر برای مهار کرونا ویروس اقدام می‌کرد می‌توانست از مرگ بسیاری در آمریکا جلوگیری کند.

سی‌ان‌ان هم گزارش داد: در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، بیمارستان‌های نیویورک مملو از بیماران کرونایی شده‌اند. نیویورک بیشتر ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی دارد، یعنی بیشتر از بسیاری از کشور‌های جهان.
اسکای‌نیوز عربی هم گزارش داده آمار‌ها از ابتلای ۱۳۰۰ نفر از زندانیان و افسران شاغل در زندان‌های آمریکا به کرونا و جان باختن ۳۲ نفر از کارکنان زندان‌ها خبر می‌دهند.

در حالی که ترامپ روز گذشته، نخستین بار در تاریخ آمریکا در سراسر کشور وضع فاجعه ملی اعلام کرد، فرمانداران ایالت‌ها در این وضع فاجعه‌بار، برای دریافت تجیهزات پزشکی با هم رقابت می‌کنند.

*در اسپانیا وزیر بهداشت می‌گوید کاهش و افزایش کوتاه مدت مبتلایان قابل توجه نیست و باید محدودیت‌ها همچنان جدی گرفته شود. اسپانیا هنوز وارد مرحله کاهش مبتلایان نشده و محدودیت‌های اعمال شده، باقی خواهد ماند.))

*در ایتالیا هم که متاسفانه نزدیک به ۲۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند، روز گذشته ۴ هزار مبتلای جدید شناسایی شده است.

*درفرانسه شبکه تلویزیونی ب. اف. ام گزارش داد با اینکه ماسک غواصی هیچ ربطی به دستگاه تنفسی ندارد، اما در بیمارستان شهر آژاکسیو (Ajaccio) به علت کمبود تجهیزات، ماسک‌های غواصی را تغییر شکل داده و از آن به جای دستگاه تنفسی استفاده می‌کنند.
*در میان کشور‌های اروپایی، بلژیک، هلند و سوئیس که در مجموع ۳۷ میلیون جمعیت دارند بیش از ۸۰ هزار مبتلا به کرونا گزارش کرده‌اند. ۸۰ هزار مبتلا در ۳۷ میلیون نفر یعنی شیوع گسترده.

*معاون اول رئیس جمهور در مراسم معارفه رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آسیب دیدن برخی قشر‌ها از تبعات اقتصادی و اجتماعی شیوع کرونا گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی خدمت رسان و مورد اعتماد و می‌تواند به کاهش این آسیب‌ها کمک کند.

*ادامه بارش باران در بیشتر مناطق کشور.
بارندگی‌ها امروز علاوه بر استان گیلان، در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شدت بیشتری دارد. هشدار‌ها درباره آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنان جدی است. در این حال بارش‌های پربرکت بهاره، به ویژه در روز‌های اخیر، موجب سرریز شدن برخی از سد‌های کشور و آبیاری زمین‌های کشاورزی و خوشحالی کشاورزان شد.
 
*افزایش بیش از ۲ درصدی قیمت نفت پس از توافق "اوپک پلاس" برای کاهش تولید نفت.
بهای نفت در بازار‌های جهانی پس از توافق اوپک پلاس بیش از یک دلار افزایش یافت. قیمت نفت خام برنت دریای شمال یک دلار و ۲۳ سنت افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.   همچنین بهای نفت خام سبک آمریکا نیز یک دلار و ۳۹ سنت افزایش داشت و به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. اعضای عضو و غیر عضو اوپک در نشست ویدیو کنفرانس شب گذشته با کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت از آغاز ماه آینده میلادی موافقت کردند.
 
*جنگنده‌های سعودی ـ آمریکایی شبانه روز گذشته مناطقی از استان مارب یمن را شش بار بمباران کردند.سخنگوی انصارالله یمن گفت: آتش بسی که ائتلاف متجاوز در یمن اعلام کرده برای فریبکاری و گمراه کردن افکار عمومی است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح ویروس کرونا روز گذشته هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را برای امروز، دهم اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / ‏‏ بیشینه دما: ۲۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۳ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی رشد ابر در ارتفاعات / بیشینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۳ درجه سانتی‌گراد

اهواز: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر / بیشینه دما: ۳۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات وزش باد / بیشینه دما: ۳۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۲۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۹ درجه سانتی‌گراد

رشت: آسمان صاف تا قسمتی ابری و احتمال مه رقیق / بیشینه دما: ۲۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

کیش: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش باد / بیشینه دما: ۳۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد

مشهد: آسمان صاف به تدریج افزایش باد وزش باد شدید / بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ درجه سانتی‌گراد

ساری: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش دما / بیشینه دما: ۲۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی افزایش باد / بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 749062

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی