Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نتایج همه پرسی جدید از پبش افتادن «جو بایدن» نماینده دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بر رئیس جمهور کنونی این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا،یک شبکه خبری آمریکایی از سبقت گرفتن «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی این کشور در همه پرسی های تازه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سی ان ان غروب یکشنبه به وقت تهران با استناد به نتایج همه پرسی جدید از پبش افتادن «جو بایدن» نماینده دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بر رئیس جمهور کنونی این کشور خبر داد.
تحلیلگران شبکه خبری «سی ان ان» با استناد به جدیدترین همه پرسی های این شبکه گفتند که به دنبال کناره گیری «برنی سندرز» از نامزد های دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، اینک «جوبایدن» معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا و دیگر نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده پیش افتاده است.
برنی سندرز، از نامزد های حزب دموکرات چهارشنبه گذشته اعلام کرد از ادامه رقابت برای معرفی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انصراف داده است. رئیس جمهور آمریکا دقایقی بعد از اعلام این خبر در توییتی از طرفداران برنی سندرز خواست به حزب جمهوریخواه بپیوندند.
جو بایدن به تازگی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت آلاسکا نیز بر رقبای خود پیروز شد. جو بایدن توانست در مجموع با کسب 55.3 درصد آرا پیروز شود. طبق قوانین آمریکا، هر نامزدی که بتواند رای 1991 وکیل انتخاباتی را به دست آورد، نامزد حزب دموکرات یا جمهوری خواه خواهد شد


بایدن: نباید اشتباهات دولت ترامپ را تکرار کنیم
نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی مقاله‌ای تاکید کرد که نباید بار دیگر این اشتباهات تکرار شود.
«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از طرح خود برای «بازگشایی ایمن» آمریکا رونمایی و تاکید کرد که فراهم بودن تست گسترده و کاهش شدید در تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا باید قبل از به کارگیری چنین برنامه‌ای انجام شود.
وی طی مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که آمریکا باید نخست به شکست دولت ترامپ در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا اذعان کند.
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «در حالی که ما آماده بازگشایی آمریکا می‌شویم باید به خاطر داشته باشیم که این بحران چه چیزی به ما آموخت: شکست دولت در برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و برآورد صادقانه تهدیدی است که ملت آمریکا را به نتایج فاجعه‌آمیز کشاند.»
بایدن در این مقاله تاکید کرد: «ما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.»
بر اساس طرح بایدن برای بازگشایی آمریکا، درخواست‌ برای حفظ محدودیت‌های فاصله اجتماعی تا زمانی که کاهش چشمگیر در موارد ابتلا به کووید-19 مشاهده شود،‌ادامه خواهد یافت.
وی گفت که هرگونه تلاش برای بازگشایی کسب‌وکارها باید پس از آن صورت گیرد که تست‌های گسترده، ساده و سریع ابتلا به کرونا فراهم شود. بایدن همچنین گفت که هرگونه برنامه رهگیری باید با حفظ حریم شخصی افراد باشد.
بایدن در این مقاله نوشت که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید به طور مناسبی آماده ظهور مجدد این ویروس در زمانی که فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شد، باشند.بیمارستان‌ها نیازمند کارمندان و تجهیزات ضروری بوده و مقامات بهداشت عمومی نیز باید نظارت‌های درمانی مربوطه را انجام دهند.
وی بار دیگر درخواست خود از ترامپ را برای کاربرد وسیعتر قانون تولید دفاعی برای کمک و حمایت از بیمارستان‌هایی که به تجهیزات پزشکی نیاز دارند تکرار کرد.
نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از کارشناسان در صنایع حصوصی نیز درخواست کرد تا با تشکیل جلسه به تولید ایده‌هایی بپردازند که چگونه می‌توان ایمن‌تر به فعالیت ادامه داد.
بایدن در این مقاله نوشت: «اشتباه نکنید، یک برنامه موثر برای شکست ویروس آن است که چگونه می‌توان اقتصاد کشورمان را به مسیر خود بازگردانیم. بنابراین ما باید این تفکر را متوقف کنیم که بهداشت و اقتصاد جدا از یکدیگر هستند. آنها از هم جدا نیستند.»
بر اساس آخرین آمار،‌ مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 545 هزار نفر رسیده و قربانیان این ویروس در این کشور نیز به بیش از 21 هزار نفر رسیده‌اند.
شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا مجبور شوند تا قوانین ماندن در خانه را اجرا کنند که باعث تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارهای غیرضروری شده است. همین موضوع سبب افزایش نجومی موارد بیکاری در آمریکا شده است.
ترامپ روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که وی خواستار بازگشایی اقتصاد این کشور در سریعترین وقت ممکن است. وی افزود که در حال تشکیل «شورای بازگشایی کشور» است تا به طراحی تلاش‌ها برای بازگشایی کشور بپردازند.
کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا تاکید دارند که این کشورباید سریعتر تست و ردیابی ارتباط افراد مبتلا به کرونا را پیش از بازگشایی اقتصاد این کشور توسعه دهد.
این کارشناسان معتقدند که برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های فاصله اجتماعی بسیار موثرتر از پایان سریع این اقدامات است.
بایدن بارها از نحوه واکنش دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انتقاد کرده و ماه پیش گفت که رئیس جمهور باید صحبت کردن را متوقف کرده و به کارشناسانی نظیر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی اجازه دهد که این بحران را مدیریت کنند.

یک زن آمریکایی از بایدن به دلیل تعرض جنسی شکایت کرد    
یکی از کارکنان سابق سنای آمریکا با تنظیم شکوائیه ای نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را به تعرض جنسی به خودش متهم کرد.
یکی از کارکنان سابق مجلس سنای آمریکا «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق این کشور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را به تعرض جنسی به خودش متهم کرد.
این زن آمریکایی که «تارا رید» نام دارد نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متهم کرد که سال 1993 وی را در راهروهای سنا مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.
وی همچنین گفت که این اتفاق زمانی که کارمند دفتر بایدن در سنا بوده است، رخ داد.

بایدن از طرح بازگشایی «ایمن» آمریکا رونمایی کرد    
«جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرح خود برای بازگشایی «ایمن» فعالیت ها در این کشور پس از محدویت های کرونایی رونمایی کرد.
«جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طرح خود برای بازگشایی «ایمن» فعالیت ها در این کشور پس از محدویت های کرونایی رونمایی کرد.
بایدن یکشنبه شب در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت که آمریکا باید ابتدا به ناکامی دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور در مواجهه با کرونا اذعان کند.
وی افزود: در حالی که برای بازگشایی آمریکا آماده می شویم باید درسی را که این بحران به ما آموخت، به خاطر بسپاریم. این بحران به ما آموخت که ناکامی دولت برای برنامه ریزی، آماده سازی، ارزیابی صادقانه و اعلام تهدیدی که علیه ملت وجود دارد، به نتایج فاجعه باری منتهی شد. ما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.
بایدن در طرح خود برای بازگشایی آمریکایی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تا زمان کاهش قابل توجه آمار مربوط به کرونا تأکید کرده است.
وی افزود که هر گونه تلاشی برای بازگشایی اقتصادی آمریکا باید پس از ایجاد زمینه انجام «آزمایش های فوری، گسترده و قابل دسترس» صورت بگیرد.
بایدن همچنین هشدار داد که مراکز بهداشتی و بیمارستان ها باید برای بازگشت کرونا آمادگی کافی داشته باشند.
وی در هفته های اخیر از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا انتقاد کرده است. بایدن اخیراً گفته که ترامپ باید حرف نزند و به کارشناسان اجازه دهد تا کارشان را انجام دهند.
آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به 551 هزار و 81 نفر و تعداد جان باختگان نیز به 21 هزار و 668 تن رسیده است


خبر بد برای ترامپ؛ بایدن همچنان پیشتاز است
  تازه ترین نتایج نظرسنجی از جلو افتادن نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور فعلی این کشور حکایت دارد.
آنچه دیگران می خوانند: عکس جدید ساره بیات در اتاق گریم ریحانه پارسا در کنار مادرش تصویر سانسور شده بازیگر زن سریال دل راز بی حجاب شدن هانیه توسلی فاش شد ! + عکس عکس دیدنی متین ستوده با استایل خاص هالیوودی
به گزارش سی ان ان، نتایج نظرسنجی جدید از جلو افتادن نامزد دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور فعلی این کشور حکایت دارد.
در این ارتباط گفته شده است که پس از کناره گیری «برنی سندرز» از رقابت های درون حزبی دموکرات ها، در حال حاضر «جوبایدن» به عنوان نامزد نخست حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری از دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی در نظرسنجی جدید جلو افتاده است.
چند روز پیش از این، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت «ورمونت» و یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرد از ادامه رقابت ها کنار کشیده است.
با کناره گیری سندرز نامزدی نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا جو بایدن خواهد بود؛ کسی که ترامپ برای تحقیر به او «جو خوابالو» می گوید.
بعضی ناظران معتقدند جوبایدن قابلیت بیشتری برای متحد کردن همه جناح بندی های (راست، مرکز و چپ) داخلی حزب دموکرات برای وحدت علیه ترامپ دارد.

حمله بایدن به ترامپ
نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی مقاله ای با اشاره به اشتباهات دولت کنونی این کشور که باعث بروز فاجعه شیوع ویروس کرونا در آمریکا شد، تاکید کرد که نباید بار دیگر این اشتباهات تکرار شود.
 «جو بایدن» نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از طرح خود برای «بازگشایی ایمن» آمریکا رونمایی و تاکید کرد که فراهم بودن تست گسترده و کاهش شدید در تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا باید قبل از به کارگیری چنین برنامه ای انجام شود.
وی طی مقاله ای در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که آمریکا باید نخست به شکست دولت ترامپ در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا اذعان کند.
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «در حالی که ما آماده بازگشایی آمریکا می شویم باید به خاطر داشته باشیم که این بحران چه چیزی به ما آموخت: شکست دولت در برنامه ریزی، آماده سازی و برآورد صادقانه تهدیدی است که ملت آمریکا را به نتایج فاجعه آمیز کشاند.»
بایدن در این مقاله تاکید کرد: «ما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.»
بر اساس طرح بایدن برای بازگشایی آمریکا، درخواست برای حفظ محدودیت های فاصله اجتماعی تا زمانی که کاهش چشمگیر در موارد ابتلا به کووید-19 مشاهده شود، ادامه خواهد یافت.
وی گفت که هرگونه تلاش برای بازگشایی کسب وکارها باید پس از آن صورت گیرد که تست های گسترده، ساده و سریع ابتلا به کرونا فراهم شود. بایدن همچنین گفت که هرگونه برنامه رهگیری باید با حفظ حریم شخصی افراد باشد.


بایدن در انتخابات غیرحضوری آلاسکا با 55 درصد آرا پیروز شد    
«جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت درون حزبی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ایالت آلاسکا پیروز شد؛ انتخاباتی که از بیم کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شد.
چند روز پس از اینکه «برنی سندرز» سناتور سوسیالیست آمریکایی به نفع «جو بایدن» از انتخابات ریاست جمهوریاین کشور کنار کشید، انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت آلاسکا با پیروزی بایدن به اتمام رسید.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، در انتخابات درون حزبی و مقدماتی حزب دموکرات در ایالت آلاسکا که از بیم شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شد، در مجموع 19759 نفر شرکت کردند.
جو بایدن توانست در مجموع با کسب 55.3 درصد آرا در برابر برنی سندرز با 44.7 درصد پیروز شود.
به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن توانست در انتخابات آلاسکا 11 وکیل انتخاباتی (دلگیت) را از ان خود کند و سندرز هم نظر 4 وکیل انتخاباتی را به خود جلب کرد.
در حال حاضر از منظر تعداد وکلای انتخاباتی، بایدن 1228 و سندرز 918 رای کسب کرده اند.
طبق قوانین آمریکا، هر نامزدی که بتواند رای 1991 وکیل انتخاباتی را به دست آورد، نامزد حزب دموکرات یا جمهوری خواه خواهد شد.
برگزاری انتخابات در الاسکا چند روز بعد از کناره گیری برنی سندرز از کارزار مقدماتی حزب دموکرات به نفع بایدن صورت گرفت اما به دلیل انکه آغاز فرایند انتخابات غیر حضوری در آلاسکا پیش از انصراف سندرز نام او در لیست نامزدها قرار داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نامزد دموکرات ها برای انتخابات دموکرات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری نامزد دموکرات انتخابات معاون رئیس جمهور سابق برای بازگشایی آمریکا حزب دموکرات شیوع ویروس کرونا کرونا در آمریکا ایالت آلاسکا وکیل انتخاباتی کنونی این کشور تکرار کنیم دموکرات ها بیمارستان ها دونالد ترامپ ما آموخت طی مقاله ای برنی سندرز دولت ترامپ کناره گیری شکست دولت درون حزبی همه پرسی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی

مقامات پلیس کارولینای شمالی خبر دادند در جریان تبادل آتش برای دستگیری یک متهم فراری، ۴ مامور پلیس کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات پلیس کارولینای شمالی خبر دادند در جریان تبادل آتش برای دستگیری یک متهم فراری در شهر شارلوت، 4 مامور پلیس کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

اداره پلیس شارلوت اعلام کرد این متهم فراری با مشاهده ماموران پلیس در محل اقامتش، شروع به تیراندازی کرد که در جریان این تیراندازی، علاوه بر کشته و زخمی شدن 8 مامور پلیس، متهم نیز در حیاط پشتی خانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و دو مظنون دیگر نیز دستگیر شدند.

در همین حال کاخ سفید نیز اعلام کرد رئیس جمهور بایدن درباره این حادثه با روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی گفتگو کرد.

پس از این حادثه بایدن در بیانیه ای خواستار اقدامات بیشتر برای مقابله با خشونت های مسلحانه در سراسر ایالات متحده شد.

بایدن در این بیانیه گفت: رهبران کنگره باید برخیزند تا ما بتوانیم استفاده از سلاح های مرگبار و دارای خشاب های با ظرفیت بالا را ممنوع کنیم. ما باید سلاح های خود را در شرایط امن نگه داری کرده و لایحه بررسی سابقه خریداران اسلحه و قانون ملی پرچم قرمز را تصویب کنیم.

این در حالی است که روز گذشته نیز پلیس محلی نیواورلئان اعلام کرد بر اثر تیراندازی در خانه‌ای در حومه این شهر، دستکم 5 نفر از جمله 3 مامور پلیس و 2 عابر پیاده زخمی شدند.

در حادثه دیگری بر اثر تیراندازی جمعی در یک کلوب شبانه در شهر سنفورد فلوریدا، 10 نفر از جمله یک بازیکن سرشناس تیم فوتبال هیوستون تگزاس زخمی شدند.

این در حالی است که براساس آمار آرشیو خشونت های مسلحانه آمریکا، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 129 مورد تیراندازی جمعی در سراسر کشور رخ داده است. تیراندازی جمعی به آن دسته از تیراندازی هایی اطلاق می شود که در آن دستکم 4 نفر یا بیشتر به جز فرد ضارب کشته می شوند.

بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌ها در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردم شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان، افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.

در سال‌های اخیر، گروه‌های لابی ضد اسلحه البته در آمریکا نفوذ پیدا کرده‌اند ، اما در راس سیاست، به دلیل توازن قوا در سنا و محدودیت‌های سیستمی، هنوز کار چندانی انجام نشده است. بنابراین جمهوری خواهان همچنان در کنار صاحبان اسلحه هستند و دموکرات ها با پروژه های خود به جایی نمی رسند. برخی می گویند، بایدن به سادگی می تواند دستورات اجرایی صادر کند، یا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند و با توجه به تلفات خشونت با سلاح، اقدامات متقابل را انجام دهد. با این حال، در هر دو مورد، لغو این امر آسان خواهد بود و تا انتخابات بعدی هم تنها چند ماه دیگر باقی مانده است.

انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) یکی از قدرتمندترین سازمان های غیرنظامی در این کشور است که منافع صاحبان اسلحه و کسانی را که آن را ضروری می دانند هدایت می کند.

این انجمن ممکن است در سال‌های اخیر بخشی از نفوذ خود را از دست داده باشد و دیگر به اندازه سال 2016 که حدود 54 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کرد قدرت مالی نداشته باشند. اما لابی اسلحه و حامیان آن پس از آن هم حدود 33 میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرمایه گذاری کردند. یکی از اهداف اصلی آن ها جلوگیری از قوانین سختگیرانه علیه صاحبان اسلحه است.

در این شرایط، دموکرات های حاکم به ویژه طرفدار قوانین سخت گیرانه حمل اسلحه هستند، در حالی که جمهوری خواهان مخالف آن هستند. اما اکثریت نمایندگان سیاسی آمریکا علیه کشیدن دیوار قانونگذاری در مجلس سنای ایالات متحده در برابر این مسئله هستند. برای اجرای چنین پروژه ای اکثریت 60 درصدی در کنگره لازم است که وجود ندارد.

تیراندازی در نیواورلئان و فلوریدا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است