Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@18:53:23 GMT

تحریم‌های داخلی اصلی‌ترین مانع جهش تولید است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۸۶۰

تحریم‌های داخلی اصلی‌ترین مانع جهش تولید است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر گفت: «اصلی‌ترین مانع جهش تولید، تحریم‌های داخلی است که از آن تعبیر به مجوزهای قانونی می‌شود.»

علی کارگری‌رضاپور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که بایدها و نبایدهای تحقق فرمایش رهبری در واقعیت‌بخشی جهش تولید چیست؟ اظهار کرد: «اصلی‌ترین مانع جهش تولید، تحریم‌های داخلی است که از آن تعبیر به مجوزهای قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «به‌روز نبودن قوانین، چندپهلو بودن و تفسیرپذیری و ساکت‌بودن قوانین، دست متصدیان امر را در تفسیر به رأی باز گذاشته است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر ادامه داد: «البته سال گذشته کمیته‌ای در استانداری استان آذربایجان شرقی تشکیل شد که سعی در رفع موانع تولید داشت؛ اما قوانین دست‌وپاگیر زیاد است و ادارات حرف‌شنوی چندانی از استانداری ندارند.»

کارگری‌رضاپور درباره راهکارها و پیشنهادهای خود به‌عنوان عضو جامعه دانشگاهی برای تحقق جهش تولید عنوان کرد: «تعارض‌زدایی قوانین و شفافیت مجوزها و الکترونیکی‌کردن آنها بسیار راهگشا خواهد بود.»

وی در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از ظرفیت‌های دانشگاه به جهش تحقق تولید کمک می‌کند؟ خاطرنشان کرد: در بخش سلامت هم نیاز روز زیاد و هم دانشگاه آزاد اسلامی توانمند است، به‌طور مثال تولید «ونتیلاتور» (دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس بیمارانی را که به‌طور موقت یا دائم دچار اختلال شده است، انجام می‌دهد) از لحاظ تکنولوژی چندان پیچیده نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر درباره تحقق شعار سال 98 یعنی رونق تولید در این دانشگاه خاطرنشان کرد: «در سال رونق تولید توانستیم مجوز مرکز نوآوری را از دانشگاه استان بگیریم. عقد تفاهمنامه همکاران با یک شتاب‌دهنده استارت‌آپی و اخذ مجوز همکاری با پلتفرم فروش اینترنتی محصولات روستایی و تولید خانگی و مدیریت زون‌آی‌تی در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ به‌صورت استانی از جمله فعالیت‌های واحد آذرشهر بود.»

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجوزهای قانونی جهش تولید تحریم های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا با حضور بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه توسط عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار بویین‌زهرا، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مدیرکل سازمان صمت، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و شهرستان بویین‌زهرا و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی آراسنج، اشتهارد، دانسفهان، نظرآباد، حکیمیه و چرمسازی، مورد بازدید قرار گرفت.

این رویداد با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مردم شهرستان بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این رویداد می‌توان به کاریابی دانشجویان و اجرای طرح پویش، ارتباط موثر بین صنعتگران و دانشگاه و حضور موثری شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی در دانشگاه اشاره نمود. این نمایشگاه تا روز ۱۳ اردیبهشت در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین‌زهرا برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک