Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:03:38 GMT

توزیع بیش از ۴۰۰۰ نهال شناسنامه‌دار در کرج

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۵۰۱۸

توزیع بیش از ۴۰۰۰ نهال شناسنامه‌دار در کرج

ایسنا/البرز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: نهالستان‌های سنتی باید با استفاده از الگوهای موفق تولید و تغییر زیرساخت‌ها به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا بپردازند.

اسماعیل صارمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سال جهش تولید و تغییرات اقلیمی کشور و لزوم افزایش بهره وری تولید باغ‌ها، گفت: نهالستان‌های سنتی باید با استفاده از الگوهای موفق تولید و تغییر زیرساخت‌ها به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نهالستان ۶۰ هکتاری کرج، افزود: این نهالستان به عنوان نهالستان نمونه کشوری در سال گذشته انتخاب شده و ضروری است تا نهالستان‌های سنتی و کوچک با تجمیع و با استفاده از الگوهای موفق از جمله این نهالستان به سمت ساخت نهالستان های بزرگ و مکانیزه حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد باغ‌های جدید با نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار، اظهار داشت: در شهرستان کرج ۴۴۲۰ اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار در بخش‌های آسارا و مرکزی کرج برای ایجاد باغ های جدید توزیع شده است.

صارمی گفت: برای اجرای پروژه ایجاد باغ و مزرعه گیاهان داروئی ۴۲۰ اصله نهال گردوی پیوندی، ۴۰۰ اصله نهال بادام و ۳۶۰۰ اصله نهال گل محمدی بی خار بیین کشاورزان متقاضی در این دو بخش توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل‌های فنی آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: شهرستان کرج در مجموع دارای ۵۰۵ هکتار نهالستان است که این نهالستان ها سالانه  ۹.۹ میلیون اصله نهال تولید می‌کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نهالستان ها اصله نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر