Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند افزایشی تولیدات ۲۱ کالای منتخب صنعتی از مجموع ۲۹ کالای صنعتی مهم و راهبردی، گفت: بررسی شاخص های صنعتی کشور در ۱۱ ماهه سال ۹۸، نشان از رشد ۶.۵ درصدی تعداد پروانه های بهره‌برداری صادره دارد.

 

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» افزود: در این مدت، پنج هزار و ۸۹۲ فقره پروانه با میزان سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹۳ هزار و ۷۹۵ نفر به صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد ۳۰ محصول منتخب صنعتی ومعدنی از میان ۴۱ محصول منتخب این حوزه خبرداد و گفت: به عنوان نمونه در برخی محصولات صنعتی مانند لوازم خانگی شامل یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی با تولید دو هزارو ۴۷۳ دستگاه، حدود ۱۲.۸ درصد و محصولات پتروشیمی با تولید هفت میلیون ۴۹۰ هزار تن، بیش از ۹ دهم درصد افزایش تولید داشته ایم.

اعطای تسهیلات طرح رونق تولید

صادقی نیارکی، در ادامه آماری از میزان پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید ارائه کرد و گفت: در سال ۹۸، در قالب طرح رونق تولید بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰ هزارو ۷۸۵ واحد صنعتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم ۳۰ درصدی بخش صنعت و معدن از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مرکزی در ۹ ماهه سال گذشته، خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی مبلغ ۶۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که سهم بخش صنعت و معدن از کل اعتبارات پرداخت شده، افزون بر ۱۹۰ هزارمیلیارد تومان بوده، این در حالی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۰ درصد از منابع به بخش صنعت و معدن اختصاص می یافت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت با تاکید بر افزایش نیاز واحدهای صنعتی به سرمایه در گردش، گفت: نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده که امید می رود در سال "جهش تولید"، بخش عمده ای از اعتبارات و منابع سیستم پولی و بانکی به سمت تولید هدایت شود.

 

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم