Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه کرونا در زندان کنترل شده است گفت: هیچ بیمار کرونایی در زندان‌های استان کرمان وجود ندارد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در جلسه ستاد دیه استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان برگزار شد با بیان جمعیت کیفری یک آسیب برای جامعه است و تبعات منفی دارد اظهار داشت: هر فردی که وارد زندان می‌شود در مرحله اول نیرویی است که از جامعه جدا می‌شود و هزینه نگهداری بر دوش جامعه می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر سرپرست یک خانواده به زندان می‌رود و تبعات زیادی برای آن خانواده دارد گفت: جوامع تلاش می‌کنند تا آنجا که امکان دارد از زندان رفتن افراد جلوگیری کنند و فقط در موارد ضروری این اقدام انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با عنوان اینکه برای کاهش آسیب‌های ناشی از زندان دو مجموعه برای حمایت از خانواده‌های زندانیان تشکیل شده است افزود: ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی تلاش می‌کند.

نگرانی استاندار کرمان از بازگشایی اصناف؛ امیدوارم شیوع کرونا ‌بیشتر نشوددر جلسه ‌ستاد کرونای کرمان چه گذشت؟ از هشدار علوم پزشکی تا آغاز فعالیت معادن ذغالسنگزنگ خطر شیوع کرونا در کرمان به صدا درآمد / بی‌توجهی مردم در نخستین شب اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند + فیلم

وی با ابراز اینکه در سال‌های اخیر در استان مجموعه دولت و استانداری کمک خوبی به ستاد دیه کردند و 329 نفر زندانی جرایم غیرعمد استان از این طریق آزاد شدند گفت: سال گذشته 298 نفر با پرداخت بیش از هفت میلیارد تومان با کمک خیرین آزاد شدند.

موحد با اشاره به اینکه 11 نفر نیز با پرداخت بیش از یک میلیارد و 230 میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی آزاد شدند افزود: بیش از 10 میلیارد تومان کمک‌های جمع‌آوری شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه 650 خانواده زندانی بی‌بضاعت در مرکز استان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند گفت: کمک‌هایی که به خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شود از مستمری گرفته تا سبد غذایی و پرداخت قبوض آب و برق و کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان آنها است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با عنوان اینکه سال گذشته 800 میلیون تومان مستمری ماهیانه به این خانواده‌ها پرداخت شده است ادامه داد: 38 محکوم مالی نیز سال گذشته با کمک انجمن حمایت از زندانیان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه 188 میلیون تومان در سفر رئیس قوه قضائیه برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص داده شد تصریح کرد: تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه بسیار زیاد است که عمده آن تبعات اقتصادی است و بر کمک خیرین اثر گذاشته است.

موحد با ابراز اینکه نیاز به کمک مضاعفی است تا کار خیرخواهانه کمک به خانواده‌های زندانیان قطع نشود و قطع این کمک‌ها تبعات خوبی ندارد گفت: اگر نگاه مثبت مدیران اجرایی و قضایی استان به بحث زندان و زندانی نبود مشکلات زیادی داشتیم و خوشبختانه این مسئله به‌خوبی مدیریت شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در سطح جامعه گفت: خوشبختانه هیچ بیمار کرونایی در زندان‌های استان کرمان وجود ندارد و کرونا در زندان کنترل شده است.

انتهای پیام/511/ ع

R7860/P1494/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ستاد دیه ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد دیه ویروس کرونا ستاد دیه استان کرمان ویروس کرونا رئیس کل دادگستری استان کرمان جرایم غیرعمد سال گذشته آزاد شدند ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان