Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی با همت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تأمین اعتبار، تجهیز و راه‌اندازی شد.

علی اسماعیلی ندیمی اضافه کرد: بعد از تجهیز آزمایشگاه مولکولی در رفسنجان نیاز بود که در مرحله آزمایش قرار گیرد و این امر باید توسط مرجع پاستور ایران مورد تأیید قرار می‌گرفت که مورد تأیید واقع و این آزمایشگاه به شبکه آزمایشگاه‌های کشوری ملحق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آزمایشگاه در حال حاضر به منظور تشخیص کرونا و تست‌های تخصصی این بیماری فعالیت می‌کند و بعدها در تشخیص بیماری‌های دیگر از قبیل اچ. آی. وی، هپاتیت B، هپاتیت C و آنفلوآنزا استفاده خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: امکان اطلاع از ابتلای بیماران به کرونا در مدت زمان کوتاه با راه‌اندازی آزمایشگاه در رفسنجان فراهم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز گفت: ما به عنوان سرباز در یک مسیر وظیفه داریم در راستای تأمین سلامت مردم و جامعه تلاش کنیم در این بحران مرجع ما دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه ارگان‌ها آن چیزی که باید انجام شود تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم باید به کمک دانشگاه علومپزشکی بیایند.

حجت‌الاسلام علی هاشمیان بیان کرد: وجود آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در رفسنجان الزامی بود زیرا جمعیت ۲ شهرستان رفسنجان و انار بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی است و نمونه‌های موارد مشکوک به کرمان ارسال میشد و جواب آن دیر می‌آمد بنابراین برای تشخیص بیماری یک صدم ثانیه هم طلاست.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه زیرساخت مهمی در زمینه کرونا است و آماده‌سازی آن توسط دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان، شهرداری و شورای اسلامی شهر با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال انجام شده است.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

کد خبر 500805 برچسب‌ها كرونا در ايران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه