Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@21:37:09 GMT

پایه سنوات چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۶۲۵۶

حق سنوات به عنوان پاداش پایان کار به آن دسته از کارگرانی داده می‌شود که سابقه کاری یک ساله دارند، اما پایه سنوات برای کارگاه‌هایی است که طرح طبقه بندی مشاغل دارند و پایه سنوات به حداقل حقوق آن‌ها اضافه می‌شود.

پایه سنواتی اصلاحی متفاوت از «مزایای پایان کار» است و با معنای سنوات اشتباه گرفته می‌شود، «پایه سنواتی» را می‌توان بخشِ حمایتیِ پایه حقوق نامید که معمولاً برای جبران حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار، تصویب و ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکسان سازی پرداخت پایه سنوات از سال ۹۲

یاسر رضایی کارشناس اقتصادی با اشاره به پایه سنوات در حقوق کارگران اظهار کرد: پایه سنوات ارتباطی به میزان تورم ندارد و از شرایط دیگری تاثیر خواهد پذیرفت، این ردیف حقوقی شامل بخشی از حقوق پایه است که معمولا به صورت سالانه پرداخت می‌شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد:مجموع حقوق پایه با حداقل دستمزد به عنوان پایه سنوات به کارگران پرداخت می‌شود و از سال ۹۲ دیگر تفاوتی در میزان این ردیف حقوق به کارگران رسمی و قراردادی نیست.

وی افزود: پرداخت پایه سنوات ارتباطی به کارکردن به صورت یکساله و مستمر ندارد و نیروی کار بسته به تعداد ماه‌های فعالیت در بنگاه اقتصادی مشمول دریافت این پرداختی می‌شود.

محاسبه سنوات در زمان تطبیق وضع بر اساس جدول مزد سنوات که همه ساله از سوی اداره کل روابط کار و جبران خدمت ارائه می‌گردد، انجام می‌شود.

منبع: میزان

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پایه سنوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است


به گزارش تابناک، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • وزیر کار تکلیف کارگران را روشن کرد/ حداقل دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • دهک بندی ها ۶ ماه یک بار بازبینی می شوند
  • حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ | حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان؛ افزایش ۱۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است