Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:51:54 GMT

هیچ مورد فوتی در جمعیت عشایر دراثر کرونا ثبت نشده است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۶۵۹۱

هیچ مورد فوتی در جمعیت عشایر دراثر کرونا ثبت نشده است

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز دوشنبه در نشست اقدامات انجام شده در حوزه های روستایی و عشایر که با حضور معاون روستایی و مناطق محروم و عشایر کشور در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، افزود: با توجه به محیط فیزیکی عشایر که دهها برابر محیط شهری، از یکدیگر فاصله اجتماعی دارند، تا کنون دو مورد از خراسان شمالی و خراسان جنوبی از عشایر ابتلا به بیماری کرونا مشاهده شد که یک خانوار کاملا بهبود یافته و یک خانوار هم در قرنطینه و درحال بهبود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این نوع سبک زندگی (عشایری) و این قدرت جسمانی باعث می شود کمتر صدمه می بینند.
قندالی درباره اقدامات انجام شده در مدیریت بیماری کرونا در بین جمعیت عشایر گفت: بخشی از اقدامات در خود منطقه بود که از همان نخست با دانشگاه علوم پزشکی آن مناطق مکاتبه‌ای داشتیم و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم به جد راغب و پیگیر موضوع شدند.

کوچ عشایر تا نیمه اردیبهشت به تعویق می‌افتد
رییس سازمان امور عشایر در ادامه در خصوص مدیریت کوچ عشایر نیز عنوان کرد: کوچ از ییلاق و قشلاق است. باید مدیریت کوچ را با حوزه اقلیمی منطبق کنیم و هرزمان به این نتیجه رسیدیم که با توجه به حجم بارش مناسب و خنک تر شدن ۲ درجه ای هوا تا نیمه اردیبهشت، تا عادی تر شدن شرایط، کوچ را به تعویق بیندازیم.
وی افزود: هرگاه این توافق حاصل شد ۱۵ روز تا یک ماه کوچ به تعویق بی‌افتد. جز برخی موارد جزیی که عشایر عجله کردند و در برف و باران گرفتار شدند، ۹۰ درصد در قشلاق ماندند. از ۱۵ اردیبهشت کوچ حتما اتفاق خواهد افتاد و پیشنهاد دادیم به دولت که کمک کنند چون مجبوریم بخش زیادی از کوچ را مکانیزه کنیم و این بهترین راه برای عدم تماس است که با کامیون آنان را به ییلاق برسانیم .
وی هزینه کمکی برای هر خانوار را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از دولت برای این منظور کمک خواستیم البته میزان هزینه انتقال مکانیزه برای کوچ بیش از اینهاست و بخشی هم توسط خود عشایر تامین می شود.
قندالی اضافه کرد: همچنین از ورود به مناطق زندگی عشایری در روز طبیعت ۱۰۰ درصد جلوگیری شد. اتفاق خوب دیگر، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی برای جمعیت عشایر بود.
این مسئول با اشاره به اثرات و تبعات مدیریت کرونا گفت: اثرات در کوتاه مدت و تبعات در بلندمدت خود را نشان می دهد. باید تبعات را در قالب مستند، مدیریت و منعکس کنیم.
وی ادامه داد: کرونا در اقتصاد روی صنایع دستی، امور گردشگری و تولید محصولات لبنی و پروتئینی جمعیت عشایر کشور متاسفانه تاثیر گذاشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت کرمعلی قندالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ویروس کرونا دولت جمعیت عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد