Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:05:06 GMT

خالی ماندن ۲ هزار واحد مسکن مهر در پردیس!

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۶۷۰۲

خالی ماندن ۲ هزار واحد مسکن مهر در پردیس!

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی واحد‌های مسکن مهر در پردیس دارای متقاضی هستند، گفت: شهر پردیس بر خلاف سایر شهر‌های جدید هیچ‌کدام از واحد‌های آن بدون متقاضی نیست و با توجه به شرایط ویژه‌ای که این شهر دارد تمامی واحد‌های آن توسط متقاضیان خریداری و یا ثبت نام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متاسفانه در برخی از واحد‌های مسکن مهر در سایر شهر‌ها با وجود آن که واحد آماده تحویل است افزود: متقاضی خود باید اقدام به تحویل گرفتن واحد خود نمی‌کند که این موضوع برای شهر‌های جدید و واحد‌های آن مشکل ساز شده است.

هدایت اظهار کرد: در طی چند ماه اخیر واحد‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس با این مشکل مواجه شده و با توجه به آنکه واحد‌های مسکونی آماده تحویل است، اما متقاضی برای دریافت واحد خود اقدام نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: برخی از واحد‌های مسکن مهر هم توسط متقاضیان تحویل گرفته شده، اما متقاضی هم هستند که تمایلی به سکونت و یا اجاره دادن واحد خود ندارد که این  موضوع باعث شده تعداد زیادی از واحد‌های مسکن مهر در پردیس خالی به نظر برسد.

هدایت افزود: تعدادی از واحد‌های مسکن مهر هم آماده شده، اما متقاضی اقدام به دریافت دفترچه قسط نمی‌کند که این خود باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بلوک‌های مسکن مهر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه باید ساز و کار حقوقی برای این موضوع تعریف کنیم ادامه داد: باید خود متقاضیان برای دریافت واحد مسکونی خود مراجعه کنند که در این شرایط هم اوکنون متقاضیان تمایلی به سکونت و یا تحویل واحد‌های مسکن مهر ندارند.

هدایت ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن فصل جا به جایی‌ها و نقل و انتقالات مستاجران سکونت در این واحد‌ها افزایش یابد چرا که با افزایش یافتن نرخ‌های اجاره بسیاری از متقاضیان ترجیح می‌دهند در این واحد‌ها سکونت داشته باشند.

هدایت تصریح کرد: برای سکونت و جلوگیری از خالی ماندن واحد‌های مسکن مهر باید مصوبه شورای مسکن دریافت شود تا متقاضیان را مجبور به دریافت دفترچه قسط کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس توضیح داد تعداد واحد‌های خالی از سکنه در پردیس در بلوک‌ها و و فاز‌های مختلف پخش شده و حدود ۲ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در پردیس وجود دارد.

هدایت اظهار کرد: هیچ واحد مسکن مهر در پردیس منتظر انشعابات آب و برق نیست چراکه در پردیس تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی توسط شرکت عمران پردیس تکمیل می‌شود و تنها نصب انشعابات و کنتور‌ها توسط وزارتخانه‌های مختلف انجام می‌شود.

هدایت تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریعتر متقاضیان برای سکونت و یا تحویل دفترچه قصد خود جهت خالی نماندن واحد‌های مسکن مهر اقدام کنند تا این مشکل در این زمینه و در این شهر از بین برود.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس درباره قیمت واحد‌های مسکن مهر در پردیس هم گفت: قیمت‌ها در بلوک‌ها و فاز‌ها مختلف است، اما با ساز و کار‌ها و تمهیداتی که در نظر گرفتیم اجازه ورود دلالان و سوداگران جهت افزایش قمت واحد‌های مسکن مهر را نمی‌دهیم و سعی خواهیم کرد ثبات قیمتی را در واحد‌های مسکن مهر این شهر را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر واحد های مسکن مهر مدیرعامل شرکت عمران واحد های مسکن مهر مسکن مهر در پردیس شرکت عمران پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان

به گفت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن این شهر تا تابستان امسال تحویل متقاضیان می‌شود که هزینه این واحد‌ها با مشاعات حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

به گزارش ایسنا، آرش صیادی امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، سهم شهر جدید پرند ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. تعداد ۳۰۰۰ واحد مربوط به طرح اقدام ملی بوده که سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود. از خرداد ۱۴۰۱ نیز پروژه نهضت ملی مسکن شروع شد.

وی افزود: بخشی از واحد‌های مسکونی در پرند آماده واگذاری است، اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب و فاضلاب امکان واگذاری آن وجود ندارد. در حال حاضر ۴۰۰۰ واحد برای واگذاری منتظر تامین تاسیسات بوده که تا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. تعداد ١٧٠٠ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به ثبت نام ۲۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در پرند گفت: از این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر واوجد شرایط بودند. پس از طی دو نوبت الحاق زمین هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است و برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم. یعنی زمینی معادل ١٣٠٠ هکتار باید تامین شود. البته شهرک اعتمادیه با ظرفیت ١١ هزار واحد در حال ساخت است، اما در نهایت برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم.

به گفته صیادی، آورده متقاضیانی که واحد‌های آن‌ها تا تابستان آماده می‌شود حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت واحد‌ها با مشاعات آن‌ها تقریبا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در توضیح هزینه ساخت واحد‌ها گفت: تلاش وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت این بوده تا قیمت نهضت ملی مسکن را مدیریت کند و تقریبا یکسان باشد. اما واقعیت این است که تورم با قیمت‌ها همخوانی ندارد. وزارت راه و شهرسازی قیمت زمین را از مسکن حذف کرده تا هزینه ساخت کاهش یابد. البته با توجه به اینکه قرارداد‌ها مشمول تعدیل می‌شود از متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌خواهیم به‌موقع نسبت به تامین آورده خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره واحد‌های خالی این شهر گفت: سال گذشته ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳۰۰۰ واحد خالی از سکنه دیگر در این شهر جدید وجود دارد.

صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی است، بیان کرد: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند؛ بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پرریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است