Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:24:23 GMT

پایان خواب زمستانی کرونا در اسپانیا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۶۸۱۹

پایان خواب زمستانی کرونا در اسپانیا

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، «پدرو سانچز» نخست و زیر اسپانیا روز گذشته (یکشنبه) در کنفرانسی خبری با اشاره به آغاز به کار دوباره برخی کسب‌وکارها و پایان "خواب زمستانی" در روزهای کرونایی، اعلام کرد که تضمین امنیت و ایمنی کارگران و کارمندان اولویت دولت بوده و راه‌اندازی چرخ‌های اقتصاد کشور پس از پشت سرگذاشتن بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ همکاری و عزم ملی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کیم تورا» رئیس دولت خودمختار کاتالونیا از جمله منتقدان جدی سیاست‌های دولت مرکزی اسپانیا در کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور، پیشتر از پدرو سانچز خواسته بود تا در مورد مطالعات و گزارش‌هایی که موجب شده تا این تصمیم گرفته شود، به دولت منطقه‌ای و مردم توضیح دهد؛ تورا به سانچز هشدار داد که در صورت شیوع احتمالی دوباره ویروس کرونا، مسئولیت بر عهده اوست.

«پابلو ایگلسیاس» معاون نخست وزیر اسپانیا نیز تصمیم سانچز و «سالوادور ایا»  وزیر بهداشت، مبنی بر بازگرداندن شرایط به حالت عادی را مورد انتقاد قرار داده و دولت را متهم کرد که اصرار و فشار کارفرمایان بدون در نظر گرفتن اهمیت سلامت جامعه، علت اصلی تصمیم از سرگیری فعالیت مشاغل است.

پدرو سانچز در تبیین تصمیم گیری دولت اسپانیا در کاهش برخی محدودیت های رفت‌وآمد و از سرگیری فعالیت برخی مشاغل که در روزهای اخیر با موجی از انتقادها روبرو شد، عنوان کرد: دولت با در نظرگرفتن معیارهای علمی و مطابق با نظر کارشناسان اقدام کرده است، و نه به هیچ دلیل سیاسی؛ با این حال من شخصا تمام مسئولیت این تصمیم‌گیری را می‌پذیرم.

همچنین در حالی که «آنتونی تریلا» کارشناس بیماری‌های همه‌گیر و مشاور دولت مادرید از دانشگاه بارسلون روز پنجشنبه گفته بود باید اقدامات قرنطینه ای شدید ادامه یابد، اما «خوزه لوئیس اسکریوا» وزیر تامین اجتماعی این کشور گفت،  اکنون اقدامات قرنطینه ای کمتر، برای جلوگیری از گسترش این بیماری کفایت می‌کند.

براساس گزارش رویترز،  ویروس کرونا سایه سنگین خود را بر اقتصاد اسپانیا افکنده به گونه ای که از میانه ماه مارس به این سو، ۹۰۰ هزار شغل از بین رفته است.

نخست وزیر اسپانیا همچنین گفت: تصمیم دولت در تعطیلی همه فعالیت های اقتصادی مشاغل غیر ضروری و در نظر گرفتن مرخصی با حقوق برای کارگران متضرر نیز با مخالفت‌های فراوانی روبرو شد؛ اما اولویت و تنها هدف دولت، سلامتی شهروندان و حفظ جان مردم است.

«پدرو سانچز» این روزها در حالی مدیریت بحران کرونا را عهده دار است که طبق نظر سنجی نشریه «وینته مینوتوس»، میزان محبوبیت وی به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت اسپانیا نسبت به دوران پیش از گسترش ویروس کرونا، کاهش چشمگیری داشته است؛ این در حالی است که هیچ یک از مقام های کشورهای اروپایی، شاهد چنین افتی نبوده اند.

طبق آخرین داده‌های وزارت بهداشت اسپانیا، تعداد جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا که روز گذشته (یکشنبه) پس از سه روز روند نزولی با افزایش جزئی به عدد ۶۱۹ نفر رسید، در ۲۴ ساعت گذشته با ۵۱۷ مورد فوتی، دوباره شاهد سیر نزولی بود.

تاکنون در اسپانیا بیش از ۱۶۹ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده که ۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که تاکنون در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد،  بیش از ۱۱۴ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۴۰۰ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا اسپانیا قرنطینه پدرو سانچز پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسپانیا قرنطینه پدرو سانچز ویروس کرونا اسپانیا قرنطینه پدرو سانچز ویروس کرونا پدرو سانچز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • پایان کار خطیر در استقلال؛ 50 میلیارد تومان دردسر آفرین شد!
  • تغییرات در رأس باشگاه استقلال؛ سمیعی جانشین خطیر شد
  • دلیل برکناری خطیر مشخص شد
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم