Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:54:23 GMT

۹۹ درصد جمعیت اسدآباد در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۷۱۳۴

۹۹ درصد جمعیت اسدآباد در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی ظهر دوشنبه در ستاد پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ که با حضور نمایندگان اتحادیه‌های اصناف شهرستان برگزار شد با اشاره به رتبه ششم اسدآباد در زمینه ابتلاء به بیماری کرونا در استان همدان عنوان کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۰ هزار راننده و کمک راننده بوده و بر اساس آمار، روزانه بیش از ۱۸۰۰ خودرو از این مسیر ترانزیتی در حال تردد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمار بیماران مبتلا به کرونا و مهار وضعیت بیماری در شهرستان اسدآباد نشان دهنده زحمات همکاران، دانشکده علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا است.

مجید درویشی از مشارکت ۹۰ درصدی اسدآبادی‌ها در بحث پویش «در خانه می مانم» در ایام طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و خاطر نشان کرد: حدود ۹۹ درصد جمعیت اسدآباد از طریق خود اظهاری غربالگری شده‌اند و در حال حاضر در بخش کرونایی شهرستان اسدآباد یک مورد مثبت کرونا و ۸ مورد مشکوک به این بیماری بستری هستند و ۸۵ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

فرماندار اسدآباد اعلام کرد: واحدهای قنادی، نمایشگاه اتومبیل و املاک با رعایت پروتکل بهداشتی، نکات ایمنی و پیشگیری از کرونا می‌توانند فعالیت خود را آغازکنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان بیمارستان خودرو علوم پزشکی اسدآباد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر