Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه در اظهاراتی، توافق گروه اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این توافق، مسأله‌ای مهم است و مانع ایجاد هرج و مرج در بازار انرژی شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: این توافق تأکید دارد کشور‌های تولید کننده نفت که در گروه اوپک پلاس (OPEC+) قرار دارند و نیز کسور‌های نفتی دیگر، قادر هستند به تفاهم در زمینه ایجاد ثبات در بازار انرژی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: این توافق مانع ایجاد هرج و مرج در بازار‌های نفتی شد؛ همچنانکه به نوعی به ثبات قیمت‌های نفت کمک کرد.
کشور‌های عضو گروه اوپک پلاس به رهبری روسیه و عربستان روز یکشنبه از بزرگترین کاهش تولید نفت در تاریخ با امید به بالارفتن قیمت نفت در میان بحران همه گیری ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» خبر دادند.

طبق این توافق، گروه کشور‌های نفتی از ابتدای ماه مه تولید خود را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز با امید بالارفتن قیمت نفت در میان شیوع کرونا کاهش خواهند داد. این کاهش تولید تا پایان ماه اوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر وزیر نفت کویت نیز توافق برای کاهش تولید نفت را بزرگترین توافق در تاریخ توصیف کرده بود.

او گفته بود: توافق سازمان کشور‌های صادرکننده نفت «اوپک» و کشور‌های خارج از اوپک بر سر کاهش میانگین تولید نفت به میزان ده میلیون بشکه در روز، یک توافق تاریخی است. وزیر نفت کویت همچنین این توافق را بزرگترین توافق در تاریخ نفت توصیف کرده بود.

گروه اوپک پلاس متشکل از ۲۴ کشور تولید کننده نفت است که ۱۴ عدد از آن‌ها از اعضای اوپک و ۱۰ عضو آن نیز از کشور‌هایی تشکیل شده که به مانند روسیه عضو اوپک نیستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ کرملین اوپک پلاس گروه اوپک پلاس کاهش تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است