Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفرصادق تبریزی امروز در نشست پیشگیری از بیماری کرونا در جمعیت روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه از ابتدای مبارزه با ویروس کرونا شش اقدام اصلی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: مشاوره تلفنی، راه‌اندازی مراکز منتخب کرونا، غربالگری تلفنی و پویش کرونا را شکست می‌دهیم از جمله کارهایی بود که از همان ابتدای شیوع این ویروس در کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش روستایی و عشایر نیز به صورت گسترده اطلاع‌رسانی و مشاوره تلفنی برای پیشگیری و شناسایی افراد مبتلا انجام پذیرفت.

تبریزی با تاکید بر اینکه 1000 مرکز مختص به بیماری کووید-19 نیز در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، افزود: 200 عدد از این مراکز در روستاها مستقر هستند تا علاوه بر پیشگیری، افراد مشکوک را شناسایی و مطابق با پرتکل‌های ابلاغی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: غربالگری همه روستاها و عشایر در 10 روز اول نخست طرح ملی شناسایی مبتلایان کووید-19 انجام گرفت و این اقدام از طریق شبکه‌های بهداشت و بهورزان مستقر در آنها امکانپذیر شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نحوه عملکرد غربالگری در کشور توضیح داد: در طرح غربالگری افرادی که یک علامت داشتند تشخیص به خانه ماندن افراد با دو علامت یا بیشتر و یا افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند به مراکز درمانی معرفی شدند.

تبریزی تصریح کرد: افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند پس از معاینات بالینی توسط پزشکان، داروهایی مانند هیدروکسی کلروکین دریافت کردند.

وی از کنترل و پیگیری حال افراد بهبودیافته در روزهای بعد از ترخیص خبر داد و گفت: این افراد از طریق تلفن پایش می‌شوند تا از سلامت کامل آنها اطمینان حاصل شود و در صورت بروز بار دیگر به بیمارستان و مراکز درمانی فراخوانده می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های مراقبت، سالم‌سازی محیط و مبادی ورودی شهرها اظهار کرد: این تیم‌ها برای روستاها نیز راه‌اندازی شده و در همه آنها یک بهورز حضور دارد و مسئول مدیریت تیم است.

تبریزی اضافه کرد: تیم‌های سالم‌سازی محیط تمام اماکن را ضدعفونی و مورد بازدید قرار می‌دهند و مواردی که دستورالعمل‌های تعیین شده را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ویژه بیماری کووید-19 در همه مراکز رایگان انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که تست کووید-19 در کشورهای اروپایی با هزینه 165 یورو در آمریکا با هزینه 200 دلار انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای کنترل بهتر بیماری در روستاها از بهورزان خواسته‌ایم که در مراجعات اجباری به مراکز درمانی مانند تزریق واکسن کودکان تنها با تماس تلفنی با والدین و تعیین ساعت مشخص انجام گیرد.

تبریزی یادآور شد: ما برای کنترل بیماری کووید-19 در مناطق عشایری از همان ابتدا نامه‌ای به مراکز استان‌ها فرستادیم تا علاوه بر آموزش‌های لازم سلامت جمعیت عشایری نیز با دقت کنترل شود.

وی در پایان سخنان خود از غربالگری 70 میلیون نفر و معرفی 25 هزار نفر مشکوک به مراکز منتسب مبارزه با کووید-19 خبر داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دلار کشورهای اروپایی مراکز درمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس بیماری کووید 19 مراکز درمانی راه اندازی کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید