Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: بیشترین تعداد مبتلایان در بولیوی مربوط به شهر سانتاکروز با 147 مورد ابتلا می شود. مقامات این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و مسیرهای منتهی به شهر را مسدود کرده اند.

بولیوی با 7.27 درصد مرگ و میر بر اثر شیوع ویروس کرونا، رتبه دوم را در میان کشورهای آمریکایی لاتین دارد.

دولت بولیوی دستور قرنطینه سرتاسری داده است که به دلیل کمبود بعضی نیازهای اساسی همانند غذا منجر به شکل گیری اعتراضاتی در بخش های مختلف کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

796 مورد جدید ابتلا در هند/ افزایش مبتلایان در جنوب و جنوب شرق آسیا

تعداد مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز گذشته در کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا با افزایش همراه بود که در میان هند بیشترین رقم افزایش را داشت.
بر اساس آمار وزارت کشور هند، در ۲۴ ساعت گذشته این کشور با افزایش ۷۹۶ موردی تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ روبرو بوده که رقم کلی ابتلا در آن را به ۹ هزار و ۱۵۲ مورد رساند.

«سی‌ان‌ان» گزارش داد آمار قربانیان این کشور با اضافه شدن ۳۵ مورد جدید به ۳۰۸ نفر رسید. وزارت کشور هند اعلام کرد ۸۵۷ نفر پس از بروز علائم بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. هند از دوازدهم ماه آوریل ۱۹۵ هزار و ۷۴۸ تست تشخیصی انجام داده است.

روز شنبه سه استان این کشور اعلام کردند که مقررات قرنطینه را تا ۳۰ آوریل به دلیل نگرانی درباره احتمال گستردگی شیوع کرونا ادامه می‌دهند. قرار بود همه بخشهای هند روز سه‌شنبه از قرنطینه خارج شود. هنوز نارندا مودی، نخست‌وزیر هند درباره ادامه شرایط قرنطینه اظهارنظر نکرده است.

به نقل از رویترز، در تایلند هم ۲۸ مورد جدید ابتلا و دو فوتی گزارش شده که با این حساب آمار این کشور به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان به ۲ هزار و ۵۷۹ مورد و ۴۰ فوتی رسیده است.

در سنگاپور نیز با افزایش ۲۳۳ نفری مبتلایان، تعداد کل بیماران کرونایی به ۲ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. تاکنون ۸ نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی «ورلد میتِر» که آمار جهانی همه‌گیری کرونا را به تفکیک کشورها به روز می‌کند، در دیگر کشورهای جنوب آسیا، مثل پاکستان و بنگلادش هم آمار افزایش داشته است. در پاکستان با افزایش ۱۴۴ مورد جدید، تاکنون، ۵ هزار و ۳۷۴ مورد ابتلا و همچنین ۹۳ مرگ به ثبت رسیده است.

بنگلادش نیز با ثبت ۱۸۲ مورد جدید، ۸۰۳ ابتلا و ۳۹ فوتی داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخبار کرونا اخبار کرونا سراسر جهان تعداد مبتلایان مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است