Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: نخستین محفظه خانگی استریل نوری - گازی در مرکز تحقیقات لیزر و بیوفوتونیک در فناوری‌های زیستی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایمنا، دکتر عباس رضایی اظهار کرد: خط تولید محفظه خانگی استریل نوری_گازی تا چند هفته آینده راه‌اندازی و نمونه‌های آن در مدت کوتاهی وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش مجموعه های دانشگاهی، علمی و پژوهشی استان در تامین نیازمندیهای حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: ظرفیت پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان مانند دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان در تولید کیت های تشخیص ورود پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: اتاق های فکری دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان با بهره گیری از ظرفیت پزشکان متخصص استان، بررسی ابعاد بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده اند.

استاندار اصفهان گفت: شرکت های دانش بنیان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ابعاد مختلف تولید تجهیزات، اقلام بهداشتی و امثال آن، تولیدات و ابتکارات خوب و قابل توجهی داشته اند و دانشگاهها آزاد اسلامی استان از جمله دانشگاه واحد اصفهان، فعالیت‌های خوب علمی و پژوهشی داشته اند که تولید نخستین محفظه خانگی استریل نوری - گازی از این جمله است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه، صنعت و مراکز علمی و پژوهشی استان دوشادوش پزشکان و پیراپزشکان استان که در خط مقدم قرار دارند، در حال فعالیت و رفع نیازهای در مقابله با این بیماری هستند.

محفظه خانگی استریل نوری - گازی در ورودی در منازل مسکونی (مانند جاکفشی‌های آپارتمانی) قرار می‌گیرد و افراد پس از خرید روزانه، تمام وسایل خود مانند دسته کلید، کارت‌های بانکی، وسایل خریداری شده و ... را به مدت مشخص درون این محفظه قرار می‌دهند تا فرایند ویروس‌کشی و ضدعفونی انجام شود.

درون این محفظه لامپ‌های مخصوص UV از نوع UVC که تولیدکننده گاز ازن نیز هستند، قرار دارد و به محض بسته‌شدن کامل در (که از طریق سنسور مناسب کنترل می‌شود) لامپ شروع به ویروس‌کشی می‌کند و در مدت زمان معین وسایل عاری از ویروس می‌شوند.

لزوم استفاده از لامپ‌های UV ازن آن است که قطعاً مناطق سایه‌ای وجود خواهد داشت که امکان رسیدن نور به آنها وجود ندارد و ازن حمل‌کننده UV به مناطق سایه خواهد بود، بنابراین هیچ قسمتی از وسایل به دور از نور نخواهد بود.

این محفظه دارای فیلترهای مناسب و تایمر برای تعیین مدت زمان خواهد بود و در ابعاد مختلف به‌منظور مصارف خانگی، مدارس، خانه‌های سالمندان، آرایشگاه‌ها و مهدهای کودک‌ به‌منظور میکروب‌کشی وسایل بازی کودکان قابل عرضه است.

منبع: اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان

کد خبر 418674

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی مقابله با ویروس کرونا کیت تشخیص کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است