Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان یزد، بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد اظهار داشت: افتتاح دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات مرکز وکلای قوه قضائیه استان در کنار سایر اقدامات و تحولات انجام شده در دوران مدیریت کانون وکلا دادگستری از افتخارات این مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی دهشیری با بیان اینکه در این مسیر شاید ضعف، مشکلات و نواقصی هم وجود داشته باشد، افزود: باید دست در دست هم و با اتحاد به پیش بروید و دستگاه قضا هم در اندازه وسع خود، شما را در مسیر این حرکتی که در دوران تحول قوه قضائیه آغاز کرده اید شما را یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد تشکیل هیچ پرونده‌ای در این دادسرا نباشیم، افزود: تحقق این آرزو در گرو تمرکز بیشتر به بحث آموزش به ویژه در حوزه اخلاق حرفه‌ای، ارتقای دانش حقوقی، مهارت ارتباطی و رفتاری و افزایش نظارت‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: وکیل از یک سو به لحاظ ارتباط با جامعه و قرار گرفتن جز مشاغل خدماتی مانند پزشکان و مهندسان برای کسب درآمد متکی به مشتریان خدمات خود است که این سبب می‌شود تا در برخورد با آنان قواعد حاکم و قوانین رایج بر بازار تبعیت کند.

دهشیری تصریح کرد: وکیل از سوی دیگر هر چند رابطه استخدامی با قوه ندارد اما چون زیستش به زیست قوه قضائیه گره خورده انتظار می‌رود تا در تقویت نظام قضائی در راه رسیدن به هدف خود یاریگر دستگاه قضا باشد و همچنین به عنوان حافظ و امین منافع موکل خود باید وفاداری را رعایت کند لذا وکیل با این سه نقش مختلف حساسیت کار و پیچیدگی وکالت را بالا برده است و همین امر سبب نظارت و قوانین انتظامی و حرفه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه دفتر هر وکیل یابد به یک دفتر صلح و سازش تبدیل شود، تصریح کرد: باید تا می‌توانیم در دوران پساکرونایی گسست اجتماعی که به واسطه فاصله گذاری اجتماعی ممکن است به وجود آید را برطرف و از سوی دیگر وکلا در پرونده و دعاوی احتمالی خانوادگی سعی کنند در تحکیم روابط خانوادگی اهتمام جدی را معمول دارند.

دهشیری در ادامه با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) که می‌فرمایند نزدیک‌ترین شما در روز قیامت به من کسی است که راستگوترین، امانتدارترین، وفادارترین به عهد، خوش خلق ترین و نزدیک‌ترین شما به مردم باشد، تصریح کرد: وکالت یکی از حرفه‌های های پیچیده و مؤثر در سطح جامعه است و در واقع این صفات که نبی مکرم اسلام می‌فرمایند ویژگی‌هایی است که هر وکیل خوب باید از آن بهره مند باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه هر مجموعه‌ای برای موفقیت خود باید به سه مؤلفه گزینش، آموزش و نظارت اهتمام جدی داشته باشد، گفت: انشالله کانون وکلای قوه قضائیه استان با رعایت این موارد و نظارت مؤثر شاهد تشکیل هیچ پرونده تخلف انتظامی و حرفه‌ای نباشد.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان یزد با اشاره به ویژگی‌های برجسته دینی و فرهنگی مردم استان افزود: این باعث شده تا سلامت مجموعه اجرایی استان نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت بهتری را داشته باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اخلاق استان های کشور دادسرا رئیس کل دادگستری استان یزد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قوه قضائیه استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند