Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:50:29 GMT

تاثیرات فوق‌العاده این ماده خوشبو بر زیبایی و سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۷۸۸۷

تاثیرات فوق‌العاده این ماده خوشبو بر زیبایی و سلامتی

 گلاب یک معجزه طبیعی است که در زمینه‌های مختلفی اعم از رطوبت رسانی به پوست تا صاف و درخشان کردن مو‌های خشک کاربرد دارد. به علاوه، خواص گلاب باعث می‌شود که از جمله درمان‌های رایج و دم دستی برای سرماخوردگی و در عین حال، از جمله مکمل‌های غذایی روزانه به شمار آید.

خاصیت ضد التهاب
از جمله خواص گلاب می‌توان به تسکین حساسیت‌های پوستی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل محمدی حاوی مقادیر زیادی فنول است؛ که به همین دلیل می‌تواند برای آرام کردن پوست‌های حساس و تحریک شده به کار رود.

کمک به تعادل PH پوست
میانگین PH پوست انسان 4.7 است. آب لوله کشی، چون دارای PH بالایی است، استفاده مداوم از آن می‌تواند PH پوست را کاهش دهد. برای تنظیم میزان PH پوست خود می‌توانید از اسپری گلاب با میانگین PH 5 که قادر است میزان اسیدیته پوست را تقلیل دهد استفاده کنید.

افزایش رطوبت پوست
برای شستشوی صورت در ابتدای روز می‌توانید به جای آب از گلاب استفاده کنید. به این ترتیب، پوست خود را به خوبی مرطوب کرده و به طراوت و سلامت آن کمک خواهید کرد.

خاصیت گلاب برای مو
وز کردن مو از جمله مشکلاتی است که ممکن است شما هم دچار آن باشید. به طور معمول قرار گرفتن در شرایط نامساعد جوی موجب از دست رفتن رطوبت مو می‌شود. در صورت عدم درمان، این امر در نهایت به ریزش مو می‌انجامد. یکی دیگر از خاصیت‌های گلاب قابلیت آن در رفع مشکل وز مو است. برای سالم نگه داشتن مو‌های خود می‌توانید یک بطری اسپری کوچک گلاب را به همراه داشته باشید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

درمان جوش صورت با گلاب
گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده است. به همین دلیل، می‌توان از گلاب را برای درمان جوش صورت استفاده کرد. گلاب، نه تنها باکتری‌های ایجاد کننده جوش را از بین می‌برد، بلکه، در بهبود زخم‌ها و پاک کردن پوست هم موثر است. یکی از ماسک‌هایی که می‌توان برای درمان جوش صورت استفاده کرد ماسک جوش شیرین و گلاب است.       منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر گلاب خواص گلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود:این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی