Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سربازان آل سعود که قصد به اصطلاح پیشروی به طرف نجران را داشتند با آتش کمیته های مردمی و ارتش یمن شبانه مجبور به فرار به طرف جبهه الضباب در تعز شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ستاد تبلیغات جنگ ارتش یمن گزارش داد که در درگیری سربازان سعودی با نیروهای مقاومت یمن خسارات و تلفات سنگینی به دشمن وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان مزدوران آل سعود مزارع و املاک مردم در التحتیا و الدریهمی در استان الحدیده را با سلاحهای سنگین و نیمه سنگین هدف قرار دادند.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفت که نیروهای یمن در 72 ساعت گذشته 12 حمله مزدوران آل سعود را در استانهای مختلف یمن به ویژه مأرب و الجوف دفع کردند.
وی افزود که جنگنده های آل سعود در این مدت بیشتر از 100 حمله هوایی به مناطق مزبور انجام دادند.
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توییتر نوشت: با عنایت خداوند نیروهای یمن عملیات هجومی گسترده ائتلاف سعودی در منطقه «رشاحه» واقع در منطقه نجران (هم‌مرز با عربستان سعودی) را دفع کرده‌اند؛ عملیاتی که به گفته وی، از صبح تا ظهر امروز یکشنبه ادامه داشت و مهاجمان نه تنها هیچ دستاوردی نداشتند بلکه با خسارات جانی و تجهیزاتی گسترده میدان نبرد را ترک کردند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که شما زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند و در بین آن‌ها سربازان سعودی نیز وجود دارند.
وی در گزارشی از حجم حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی به رغم آتش‌بس ادعایی و یک جانبه این ائتلاف که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، خبر داد و گفت که ائتلاف متجاوز طی 72 ساعت گذشته، 12 حمله زمینی و 100 حمله هوایی در شماری از استان‌ها اغلب در استان‌های مأرب و جوف (واقع در مرکز و شمال یمن) انجام داده است.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های گذشته بخش‌هایی از استان مأرب و کل مناطق استان جوف (هم‌مرز با عربستان) را برای اولین بار در طول پنج سال گذشته آزاد کردند.
ناظران و تحلیلگران مسائل یمن با ابراز شگفتی از این پیشروی‌ها، آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی را نه در راستای اقدام انسانی برای مقابله با شیوع کرونا که فرصتی برای بازآرایش نیروهای خود و تقویت جبهه مأرب و جوف برای اشغال دوباره می‌دانند.

صنعاء حمله به البیضاء را دفع کرد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی امروز قصد نفوذ به جبهه «ناطع» در استان «البیضاء» را داشت که این تحرکات ناکام گذاشته شد.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (دوشنبه) چندین تلاش ائتلاف سعودی برای نفوذ به جبهه «ناطع» در استان «البیضاء» (تقریبا در مرکز یمن) را ناکام گذاشتند.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع اعلام کرد: نیروهای ما توانستند در ساعات اولیه صبح امروز جلوی چندین تلاش برای نفوذ به جبهه ناطع استان البیضاء را بگیرند.
وی تأکید کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی پانزده حمله هوایی به مناطق مختلف در مأرب (در مرکز یمن)، الجوف (در شمال یمن) و البیضاء طی شش ساعت گذشته داشته‌اند.
سریع یکشنبه شب نیز اعلام کرده بود، ائتلاف سعودی-آمریکایی دوازده حمله زمینی و بیش از 100 حمله هوایی به یمن داشته است.
این حملات پس از آن انجام می‌شود که ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب هفته گذشته (20 فروردین) از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از پنجشنبه (21 فروردین) وارد مرحله اجرا شد اما حملات ائتلاف به یمن متوقف نشده است.

شکست اطلاعاتی بزرگ اخیر ائتلاف سعودی در یمن
وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی اعلام کرد، عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته بزرگ تروریستی کشف شد پیروزی امنیتی بزرگ ملت یمن و شکست سخت اطلاعاتی-امنیتی ائتلاف سعودی-اماراتی بود.
«عبدالکریم امیرالدین الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی با روزنامه «الثوره» یمن عملیات «فاحبط اعمالهم» (اقداماتشان نابود شد) یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکستی سخت برای ائتلاف سعودی-اماراتی توصیف کرد.
وی اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی پیش از این عملیات نیز توطئه‌های تخریبی زیادی را خنثی کرده بودند و همه اینها دلالت بر آن دارد که دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن در اوج آمادگی و مسؤولیت‌پذیری خود قرار دارد.
عبدالکریم الحوثی ادامه داد، مقایسه وضعیت امنیتی میان مناطق تحت تسلط شورای عالی سیاسی یمن (معادل نهاد ریاست‌جمهوری) و مناطق تحت اشغال ائتلاف بیانگر این واقعیت است.
وی تصریح کرد، علی‌رغم تأثیرات منفی تجاوز به یمن ومحاصره ، این خود یک انگیزه و محرک بود زیرا سران و دستگاه‌های امنیتی را به سمت خلق راه‌حل‌های جدید و مفید در کشف جرم کرد و دستگاه‌های امنیتی موفق شدند قبل از انجام این جرائم، آن را کشف و خنثی‌سازی کنند.
الحوثی درباره عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته تروریستی بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی کشف و خنثی شد، گفت: این عملیات یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکست امنیتی و اطلاعاتی بزرگ برای عربستان و امارات و دیگر اعضای ائتلاف متجاوز بود و توطئه‌ها و طرح‌های جنایتکارانه آنها را به شکست کشانید. این عملیات مسیر رو به جلوی پیروزی‌های دستگاه‌های امنیتی را به برکت هماهنگی، کار سخت و مداوم و تلاش‌های نیروهای امنیتی در راه تحقق ثبات و مقابله با تجاوز و برنامه‌های آن را نشان داد.
وی در ادامه گفت، دولت نجات ملی یمن راهبردی طولانی مدت برای آموزش نیروهای امنیتی در پیش گرفته و این موضوع با وجود چالش‎های موجود کنونی ادامه خواهد داشت.
الحوثی در پایان تأکید کرد، تمام این موفقیت‌ها به برکت ایستادگی اسطوره‌‎ای ملت یمن است که معادلات را تغییر داد و «دشمن و مزدوران آن» را وارد مرحله شکست کرد.

تخریب سه هزار باب مدرسه در حملات عربستان به یمن
معاون وزیر آموزش و پرورش یمن گفت: نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی طی پنج سال تجاوز خود، سه هزار و 652 مدرسه و مرکز آموزشی را در استان‌های مختلف این کشور مورد هدف قرار دادند.
شبکه المسیره یمن روز دوشنبه در گزارشی از خسارت‌های وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن طی پنج سال تجاوز نیروهای ائتلاف آمریکایی - سعودی به این کشور به نقل از " همدان الشامی "، افزود: از این تعداد، 412 باب مدرسه به طور کامل تخریب شده است.
وی افزود: مراکز آموزشی استان‌های حجه با 110 باب مدرسه و صعده با 106 باب مدرسه بیشترین آسیب را طی این مدت دیده‌اند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یمن خاطر نشان کرد : خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن بر اثر پنج سال تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در 120 صفحه جمع آوری شده است و در آن به شهادت صدها دانش‌ آموز دختر ، پسر ، کادر آموزشی و تاثیرات منفی حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به بیش از پنج میلیون و 895 هزار و 220 دانش آموز دختر و پسر و 200 هزار معلم نیز اشاره شده است.
الشامی مجموع خسارت‌های مالی وارد شده به بخش آموزش و پرورش یمن بر اثر حملات نیروهای ائتلاف در پنج سال گذشته را حدود سه تریلیون ریال واحد پول ملی این کشور اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه بر اثر حملات نیروهای متجاوز عربستان یک هزار و 491 باب مدرسه نیز به صورت جزئی آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 756 باب مدرسه کلا بسته شدند که 179 باب آن در استان صعده قرار دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یمن اضافه کرد: حملات دشمن و محاصره باعث شده است که حقوق بیش از 196 هزار نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش این کشور کاهش یابد.

درخواست کمک ائتلاف متجاوز سعودی از القاعده
به گزارش المیادین، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد نیرو‌های منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) از اعضای القاعده در دو استان ابین و شبوه به منظور پشتیبانی از خود درخواست کمک کرده اند. آن‌ها همچنین قصد دارند نیرو‌های خود را با کمک اعضای القاعده در منطقه ناطع استان البیضاء تقویت کنند و ورود اعضای القاعده به این منطقه برای تقویت جبهه‌ها علیه نیرو‌های مسلح یمن رصد شده است.

تنها گذرگاه زمینی یمن و عربستان پس از چهار روز تعطیلی بازگشایی شد
مسئولان یمن گذرگاه زمینی «الودیعه» در مرز عربستان سعودی را پس از چهار روز تعطیلی، بازگشایی کردند.
مسئولان یمن که در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا گذرگاه «الودیعه» در مرز عربستان سعودی را تعطیل کرده بودند، بازگشایی کردند.
«سالم الخنبشی» معاون وزیر حمل‌ونقل عربستان سعودی با ارسال نامه‌ای به اداره گذرگاه، بازگشایی این گذرگاه تنها برای حمل‌ونقل کالاهای تجاری را اعلام کرد.
طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در نامه الخنبشی آمده است که تردد شهروندان از این گذرگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان شروره در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است.
دولت یمن اخیرا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تعطیلی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی به مدت دو هفته به استثنای حمل و نقل کالاهای تجاری و کمک‌های انساندوستانه از این گذرگاه‌ها را اعلام کرد.

سفیر عربستان در یمن مدعی باز بودن فرودگاه صنعاء شد
سفیر عربستان سعودی در یمن ادعا کرد، فرودگاه صنعاء باز است و پروازهای بشردوستانه و پزشکی بیشتری برای رساندن کمک‌های مربوط به کرونا انجام خواهد شد.
«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن مدعی شد، فرودگاه صنعاء باز است و تلاش می‌شود پروازهای بشردوستانه و پزشکی برای رساندن کمک‌ها و مواد بهداشتی مرتبط به کرونا به استان صنعاء، عدن و دیگر مناطق انجام شود.
بر اساس گزارش «ابابیل نت»، وی در ادامه ادعا کرد: محاصره‌ای علیه حوثی‌ها وجود ندارد که مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی به آنها در زمان آتش‌بس شود.
عربستان سعودی از آگوست 2016 فرودگاه صنعاء را بسته و تنها برخی پروازهای محدود مربوط به مقامات سازمان ملل یا انتقال بیمار از طریق این فرودگاه انجام شده است.
هنوز مقامات دولت نجات ملی یمن یا جنبش انصارالله به این ادعای سفیر عربستان درباره فرودگاه صنعاء واکنش نشان نداده‌اند.
محمد آل جابر در ادامه اظهارات خود مدعی شد: از ابتدای [آنچه او آن را] کودتا [خواند]، ائتلاف حامی دولت قانونی (دولت مستعفی هادی) در راستای سوق دادن حوثی‌ها به نشستن بر سر میز مذاکره، مشورت و گفت‌وگو با برادرانشان در یمن و بویژه دولت یمن تلاش کرده تا توافقی حاصل و به این کودتا پایان داده شود.
وی درباره آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی برای دو هفته هم ادعا کرد: ائتلاف به فرماندهی سعودی از دولت قانونی در یمن حمایت می‌کند و هدف اصلی آن منافع یمن است. ویروس همه‌گیر کرونا در تمام جهان منتشر شده و یمن بخشی از این جهان است؛ خطر ممکن است به یمن نیز برسد و ما از این می‌ترسیم.
آل‌جابر در ادامه گفت، جامعه بین‌الملل و در رأس آن «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن از طرفین یمنی خواسته‌اند به این جنگ پایان دهند و دولت مستعفی حدود یک هفته پیش این دعوت را لبیک گفت و ائتلاف سعودی هم از این تصمیم حمایت کرد. تصمیم به آتش‌بس در یمن حمایت از تلاش‌های مذکور و در راستای مقابله با کرونا در یمن است.
سفیر عربستان سعودی در حالی ادعای آتش‌بس و کمک به مردم یمن برای مقابله با کرونا را می‌کند که حملات به مناطق مختلف یمن علیرغم آتش‌بس ادعایی، ادامه دارد.

صنعاء بیش از دو هزار زندانی را برای جلوگیری از شیوع کرونا آزاد کرد
دادستان کل دولت نجات ملی یمن از آزادی 2361 زندانی در یک ماه در راستای اجرای اقدامات احتیاطی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.
«نبیل العزانی» دادستان کل دولت نجات ملی یمن گفت که از اواسط مارس گذشته تا کنون 2361 زندانی در راستای تدابیر احتیاطی برای مقابله با شیوع کرونا آزاد شده‌اند.
طبق گزارش خبرگزاری سبأ یمن، العزانی گفت که این زندانیان از میان افرادی که شرایط تعیین شده را داشتند، انتخاب شدند که از جمله این شروط گذراندن سه چهارم مدت محکومیت در جرایم سنگین و نصف مدت محکومیت در جرایم غیرسنگین و داشتن رفتار خوب در زندان بوده است.
به گفته او، آزادی زندانیان در راستای اجرای دستورات رئیس شورای عالی سیاسی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

سناتور آمریکایی: سعودی‌ها در پی راهی برای خروج از بحران یمن هستند
سناتور دموکرات آمریکایی، آتش بس در سراسر یمن را در بحبوحه همه‌گیری بیماری کرونا ضروری دانست و گفت سعودی‌ها به دنبال راهی برای خروج از این درگیری می‌گردند.
کریس مورفی شامگاه یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: چند نکته کوتاه درباره تحولات یمن مهم است، نخست آنکه در روز جمعه یمن نخستین مورد کووید-19 را تایید کرد.
وی افزود: این مساله بسیار خطرناک است چرا که نیمی از نظام مراقبت بهداشتی آن در اثر جنگ داخلی ویران شده است و در هرجایی سوء تغذیه وجود دارد.
این سناتور دموکرات با ابراز امید برای دستیابی به یک توافق صلح، ادامه داد: خبر خوب این است که عربستان سعودی ( این پادشاهی در یک طرف این جنگ داخلی می‎جنگد) یک آتش بس سراسری اعلام کرد که از روز پنج شنبه اجرایی شد.
مورفی که با کنایه سعودی‌ها را یک طرف "جنگ داخلی" یمن توصیف کرد، گفت: پس از سال‌ها مانع در گفت‌وگوهای صلح، به نظر می‌رسد سعودی‌ها سرانجام به راهی برای خروج می‌نگرند.
وی یادآور شد: در طول این جنگ، هر دو طرف سعودی و حوثی برای ارسال کمک‌های انسانی مانع تراشی کردند و آنها را بازگرداندند. این موضوع باید برای همیشه متوقف شود و آتش بس اجازه می‌دهد که هر دو طرف بر راه حل سیاسی و جلوگیری از شیوع کووید-19 گسترده و کنترل ناشدنی، تمرکز کنند.

ریاض، ناامید از پیروزی به دنبال پایان جنگ در یمن
یک رسانه قطری در تحلیلی نوشت، عربستان سعودی به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ یمن است و بیماری «کووید-19» فرصتی در اختیار این کشور برای خروج از بن‌بست یمن قرار می‌دهد.
طبق این گزارش، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی روز 9 آوریل به صورت یکجانبه برای دو هفته آتش‌بس اعلام کرد. این اقدام ائتلاف سعودی کمتر از دو هفته بعد از آن صورت گرفت که ریاض، حوثی‌ها (جنبش انصارالله) را برای گفت‌وگوهای مستقیم به ریاض دعوت کرد.
الجزیره نوشته است: «این آتش‌بس ممکن است نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه ریاض در تدارک پایان دادن به دخالتش در یمن و رسیدن به صلح است. این تحلیل با تصمیم امارات متحده عربی در جولای 2019 برای خارج کردن نیروهایش از یمن و واگذاری کنترل جنوب یمن به متحدانش در "شورای انتقالی جنوب" و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی همخوانی دارد.»
در ادامه این تحلیل آمده است: «اما اکنون برای عربستان سعودی و متحدان این کشور آشکار شده که قادر به پیروزی در جنگ نیستند و به یک راهبرد فوری برای خروج نیاز دارند. همه‌گیری کرونا فرصت مناسبی در اختیار عربستان سعودی قرار می‌دهد تا به دلایل بشردوستانه و به صورتی آبرومندانه پایان خصومت‌ها را اعلام کند.»
طبق این تحلیل، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی تمایل دارد از یمن خارج شود تا بتواند انرژی‌اش را روی بحران اقتصادی فراگیر در داخل کشورش و تهدید فزاینده شیوع کرونا متمرکز کند. مهم‌تر از همه او می‌خواهد اطمینان داشته باشد که رسیدنش به تاج و تخت پادشاهی بعد از پدرش، روالی مطمئن داشته باشد.
الجزیره پس از اشاره به معادلات میدانی در جنگ یمن خاطرنشان کرده احتمالاً بزرگترین عاملی که ریاض را مشتاق به اتمام جنگ می‌کند اوضاع داخلی عربستان سعودی است.
در این تحلیل آمده است: «نگران‌کننده‌ترین مسئله برای حاکمان سعودی در حال حاضر شیوع ویروس کرونا است. طبق گزارش‌های رسمی 3600 نفر در این کشور به کووید-19 مبتلا شده‌ و 50 نفر جان باخته‌اند اما این بیم وجود دارد که اندازه واقعی بحران بسیار بزرگتر از این باشد.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات دولت نجات ملی یمن شیوع ویروس کرونا برای مقابله با شیوع دستگاه های امنیتی آموزش و پرورش یمن بخش آموزش و پرورش نیروهای مسلح یمن نیروهای ائتلاف عربستان سعودی فرودگاه صنعاء آتش بس ادعایی ائتلاف سعودی سفیر عربستان مسلح یمن شیوع کرونا حمله هوایی برای خروج باب مدرسه استان ها سعودی ها کووید 19 دو هفته پنج سال آل سعود وارد شد ملت یمن کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند