Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲ فروردین ماه امسال به دلیل بارندگی و ریزش کوه دهانه تونل شماره چهار، جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت مسدود شد.

پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ورودی یکی از تونل‌های این جاده ارتباطی یک تراشه وجود دارد که پس از تکمیل تونل‌ها باید گالری آن تکمیل شود.

وی افزود: این تونل آخرین تونل در دست احداث در جاده ارتباطی  پاتاوه- دهدشت است که بیش از ۸۰۰ متر طول دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: تمامی کار حفاری آن به پایان رسیده و بیش از ۳۰۰متر آن لاینینگ شده است.

نیک اقبالی بیان کرد: در مابقی طول تونل نیز عملیات تثبیت انجام شده است که با توجه به برآورد های انجام شده و مشاهدات میدانی ترانشه ورودی تونل بر اثر هوازدگی، بارش های اخیر و قبل از اینکه عملیات لاینینگ دهانه انجام شده باشد دچار ریزش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اینک حدود ۴۰ متر از تونل مسدود شده است.

نیک اقبالی گفت: این ریزش هیچگونه خسارت جانی در پی نداشته  است.

وی تصریح کرد: مقرر شده گزارش کاملی از دلایل این حادثه و همچنین راهکار های فنی و برنامه زمانی برای جبران این وضعیت ارائه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و شعار امسال، تمامی زیر مجموعه راه و شهرسازی استان روند کاری خود را در تسریع امور و عملیاتی کردن پروژه ها با تمام توان سرعت خواهند بخشید.

به گفته مسئولان کشوری و استانی محور ملی و جاده حیاتی پاتاوه – دهدشت با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد نیمه نخست سال جاری باید به بهره‌برداری برسد.

این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که ۲ قطعه اول ان در سال های گذشته به بهره برداری رسید.

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ۲۵ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، چهار دولت در این مدت طولانی تلاش کرده اند این جاده را به پایان برسانند اما همچنان روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می دهد.

 ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۵ سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.


 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی یاسوج کهگیلویه وبویراحمد وزارت راه و شهرسازی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد راه و شهرسازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام

جاده قاضی‌خان - بدره با طول ۱۳ کیلومتر، سیروان را در استان ایلام از بن‌بست خارج و به شهر بدره متصل کرد و در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

ساخت این جاده به‌دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های راهسازی محسوب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تصاویر ریزش هولناک جاده قاضی‌ خان - بدره | ویدئو
  • فیلم/ لحظه ریزش کوه در جاده قاضی‌خان بدره
  • (ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟