Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: تخلیه پسماند در حاشیه جاده‌های شهرستان ری از جمله معضلات این شهرستان است که برای جلوگیری از آن باید گشت‌های مشترک تقویت شوند و جرائم قضایی برای متخلفان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در چهل و نهمین جلسه شورای شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و تبعات ناشی از آن در سطح جامعه اظهار کرد: تخلیه انواع پسماند در حاشیه در شهرها و روستاها یکی از معضلات اساسی شهرستان ری است که حفاظت محیط زیست باید با اختصاص گشت‌های مشترک این امور را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اراده‌ای از سوی مسؤولان ذی‌ربط برای پیشگیری از تخلیه پسماند در حریم جاده‌های شهرستان ری وجود ندارد، تأکید کرد:در این راستا می‌توان در قالب گشت‌های مشترک جرائمی با احکام قضایی برای کنترل اوضاع درنظر گرفته شود چرا که با جریمه برای رانندگان متخلف دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه یادآور شد: در سال‌های گذشته صحنه‌های سیل و تخریب ناشی از بلایای طبیعی طراوت بهار را دگرگون می‌کرد اما این بار شیوع یک ویروس منحوس باعث درگیری جهان بشریت شد.

خلیل آبادی افزود: آداب سوگواری بخش مهمی از داغ عزیزان را کاهش می‌دهد اما این روزها امکان برگزاری مراسمات به منظور ابراز همدردی وجود ندارد، اما می‌توان از طرق دیگر از جمله بهره‌گیری از امکانات موجود در فضای مجازی اقدام به ابراز همدردی کرد.

وی بیان کرد: پیش از اینکه دنیا به خیل بیماران روان پریش دچار شود، باید با به کار بستن یافته‌های نوین روانشناسی و علوم تربیتی اقدام مناسب صورت گیرد و از افزایش آمار خودکشی‌ها، افسردگی‌ها و سایر ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه بیکاری فزاینده و‌ فقر افراد فرودست و کارگران روز مرد نیز معضلاتی است که جز با مشارکت مردم و نهادها قابل رفع نیست، ادامه داد: امروز بزرگترین وظیفه ما در شرایط کرونا به فکر دیگران بودن است و همگی ما باید تلاش کنیم هزینه‌ها را کاهش داده و با کمک خیران به کمک کسانی برویم که کسب و کار آن‌ها دچار مشکل شده است.

خلیل آبادی با اشاره به اقدامات ارزنده صورت گرفته در بخش‌ها و روستاهای شهرستان ری تصریح کرد: در ابتدای درگیری جامعه با این ویروس منحوس تنها به پیشگیری و جلوگیری از انتشار این ویروس مدنظر بود و در ادامه باید به حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری پرداخته می‌شد.

وی ابراز کرد: در بخش خاوران به دلیل نزدیکی به شهرستان پاکدشت که وضعیت قرمز داشت و مشاهده چندین موارد ابتلا در همان روزهای ابتدایی اقدامات پیشگیرانه از سوی مدیریت شهری با حکم قضایی اجرایی شد و در این راستا فعالیت اتوبوسرانی را تعطیل کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه در بخش کهریزک به واسطه وجود آسایشگاه سالمندان تمهیدات پیشگیرانه با تست شهروندان شاغل در آسایشگاه هنگام خروج از مرکز عملیاتی شد، افزود: شستشوی خیابان با آب و صابون و تجهیز نقاهتگاه در باقرشهر، توزیع روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط گروه‌های جهادی در روستاهای بخش مرکزی و توزیع روزانه یکصد سبد کالا برای خانواده‌های آسیب‌پذیر و تولید روزانه ۲هزار ماسک در بخش قلعه نو از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونایی است.

خلیل آبادی در پایان خاطرنشان کرد: غربالگری سنجش سلامت شهروندان، برپایی ایستگاه سلامت در سطح شهر، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و تولید ماسک در کارگاه‌های جهادی از اقدامات مشترک همه بخش‌های شهرستان در این مدت بوده و تا نابودی کامل ویروس کرونا این اقدامات ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ری شورای شهر تهران تخلیه مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهرستان ری خلیل آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان نقده از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش که با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند، خبر داد.

حسام صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش فعال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند.

وی با اشاره به اقدامات این افراد افزود: شب گذشته در پی وصول خبر نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهرستان، بلافاصله، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نقده ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط پلیس تمامی عوامل دخیل در این نزاع شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی قضائی به عمل آمده، در کمترین زمان ممکن یک نفر از این اراذل و اوباش در شهرستان وقوع جرم و ۴ نفر دیگر در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و به همراه آلات مورد استفاده در نزاع و درگیری، جهت سیر مراحل پرونده، تحویل مقام قضائی شدند.

کد خبر 748862

دیگر خبرها

  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس