Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و ماندگاری دوماهه آن بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شد و فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف خسارت های زیادی متحمل شدند.

با وجود اینکه مالیات یکی از منابع مهم درآمدی دولت محسوب می شود اما امسال با توجه به شرایط بحران پیش آمده و کاهش درآمدهای صنوف مختلف،  فعالان بخش خصوصی تقاضای بخشش جرائم مالیاتی و به تعویق افتادن مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار رفع مشکل فعالان اقتصاد در بخش مالیات به منظور تحقق جهش تولید شد.

در این نامه آمده است: در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و جهش تولید و با عنایت به خسارت های وسیع حادث شده در حوزه کسب و کارها بواسطه شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری مذکور که موجب رکود یا تعطیلی کارخانه ها و شرکتها و صنوف مختلف گردیده و بالطبع خسارت مالی زیادی به اینگونه اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شده است و متعاقب آن نیاز تامین مالی دولت خواهشمند است در جهت وصول هر بیشتر درآمدهای مالیاتی کشور و به منظور رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی مراتبی اتخاذ گردد که ۱۰۰٪ جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتی مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷ و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷، ۱۹۹، ۲۷۲ و ۲۷۲ قانون مالیاتهای مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی که تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود اقدام می کنند، به عنوان مودی خوش حساب مورد بخشودگی قرار گیرند.

مزید تاییدات جنابعالی را از خداوند قادر سبحان مسئلت دارم.

 

بر اساس این گزارش مسئول دفتر معاون اول رئیس جمهور از دستور جهانگیری برای درخواست اتاق بازرگانی برای تمدید موعد تسلیم اظهارنامه‌های شرکت‌ها و اشخاص حقوقی برای سال ۹۸ خبر داد.

در این نامه کاظم چهره گشا خطاب به نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور آمده است: نامه شماره ۱۰/۱/۱۵ مورخ ۹۹/۱/۱۱ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص درخواست تمدید موعد تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی عملکرد شرکت‌ها و سایر اشحای حقوقی در سال ۱۳۹۸ با توجه به عدم امکان برگزاری مجامع در موعد مقرر به استحضار جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور رسید.

پی نوشت فرمودند: جناب آقای دکتر نهاوندیان جهت بررسی و اقدام لازم

همچنین در رونوشت از فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد خواسته شده تا با نظر مساعد بررسی و کمک کنید تا مشکل حل شود.

   

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر اسحاق جهانگیری کسب و کار اتاق بازرگانی ایران اقتصاد سال جهش تولید مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان