Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:23:41 GMT

اجرای طرح پزشک خانواده برای کارکنان شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۰۰۷

اجرای طرح پزشک خانواده برای کارکنان شهرداری تهران

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت شهر سالم، حمید چوبینه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید پزشک خانواده و نظام ارجاع شهرداری تهران ضمن تمجید از عملکرد بخش‌های مختلف شرکت شهر سالم در مقابله با شیوع کرونا اظهارداشت: طبق آمار وزارت بهداشت، دو استانی که طرح پزشک خانواده را به صورت پایلوت اجرا کردند، علی‌رغم همه کاستی‌ها توانسته‌اند در برخورد با شیوع این بیماری بهتر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شرایط کرونایی امروز، طرح پزشک خانواده می‌تواند به ویژه برای سالمندان که یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر این بیماری هستند، بسیار راهگشا باشد.

چوبینه افزود: من از همه همکاران می‌خواهم که ارائه خدمت به بازنشستگان شهرداری را از این مسیر به جد پیگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اجرای مناسب طرح پزشک خانواده نیازمند توجه به اخلاق حرفه‌ای پزشکی است، اظهارداشت: ارتباط اعضای خانواده با یک پزشک هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ اطلاع آن پزشک از سابقه درمانی می‌تواند نقش مهمی در بهبود بیماران آن خانواده ایفا کند.

چوبینه بیان کرد: هم برای کمک به بیماران و هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی، نظام ارجاع باید با سرعت جلو برود. چرا که اگر بیماران به طرح اعتماد کنند، سرگردانِ پزشکان مختلف با تشخیص‌های متنوع نخواهند شد و در نتیجه ضمن حفظ امنیت روانی، مسیر درمانی بهتری را دنبال می‌کنند.

براساس این گزارش، طی مراسمی و با ابلاغ حکمی، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم، اکرم جراهی را به عنوان سرپرست جدید پزشک خانواده و نظام ارجاع شهر سالم تهران منصوب و از خدمات امیررضا چایچی در این سمت تقدیر کرد.

جراهی بیش از ۱۸ سال سابقه در امور شهری و سلامت دارد و طی دو سال گذشته در سمت مشاور مدیرعامل شرکت شهر سالم در حوزه زنان و سلامت خانواده فعالیت داشته است.

برچسب‌ها شرکت شهر سالم شهرداری تهران طرح پزشک خانواده شهرداری تهران حمید چوبینه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت شهر سالم شهرداری تهران طرح پزشک خانواده شهرداری تهران شرکت شهر سالم شهرداری تهران طرح پزشک خانواده شهرداری تهران طرح پزشک خانواده شهرداری تهران شرکت شهر سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی